آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO


آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO

آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، میز، صندلی، پنجره
© Sicong Sui

آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز، مبل، صندلی، اتاق خوابآپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، میزآپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، میز، پنجره، صندلیآپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، کانتر، صندلیآپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - تصاویر بیشتر+ 21


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    80 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2023


  • <،le>ع، ها
آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز، مبل
© Sicong Sui

«فضای باز آزادی رشد و فرصت برای امکانات جدید را فراهم می کند. فردی که در فضا غوطه ور است باید آزادی زندگی را از طریق تعامل خلاقانه با آن تجربه کند. این همان چیزی است که طراحان Margie و Xinru در رابطه با ایده “آزادی” در فضا گفتند. آنها این ایده را در یک آپارتمان بلند در منطقه مرکزی شنژن اجرا ،د. صاحب آپارتمان هویتی دوگانه دارد که یک هنرمند و یک کارآفرین موفق در زمینه پزشکی است. او در دنیای ایده آل خود تصور می کرد که آپارتمان فضایی انعطاف پذیر است که نه تنها نیازهای تیم کار را برآورده می کند، بلکه مک، برای گردهمایی های تجاری و سرگرمی، کار فردی و اوقات فراغت است. بنابراین، با فرض ارضای کارکردهای اوقات فراغت و کار، مارگی و سینرو حس مرزهایی را که یک کارکرد خاص را تعریف می‌کنند تضعیف ،د. فضا را به فضایی تبدیل کرد که به دلخواه حالت‌ها را تغییر می‌دهد، درست مانند نحوه تغییر مالک آپارتمان بین چندین هویت.

آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، میز، پنجره، صندلی
© Sicong Sui
آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - تصویر 25 از 26
نمودار تحلیل مفهوم
آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، میز، نیمکت، پنجره
© Sicong Sui

متراژ کل آپارتمان 80 متر مربع می باشد. طراح تمام دیوارها را باز کرد و فضا را آزاد و روشن کرد. نور طبیعی در امتداد کل پنجره‌های کف تا سقف گسترش می‌یابد و فضایی عالی از نور به سایه ایجاد می‌کند و باز بودن طرح کلی را گسترش می‌دهد. رنگ پس‌زمینه فضا ساده و ملایم است، رنگ‌های پاستلی با ته‌های آبی، لطافت و آرامش زندگی روزمره را به ارمغان می‌آورند. بافت چوب طبیعی و تزئینات ف،ی حس بازیگوشی را به فضا می بخشد، درست مانند آن برخورد غیرمنتظره و شگفتی های زندگی.

آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، کانتر، صندلی
© Sicong Sui

01 آزادی فضا – سناریوها با استفاده از پارتیشن های چوبی انعطاف پذیر ت،یم می شوند. فضای اصلی سازماندهی مجدد می شود و به ،وان اسلایدهای پارتیشن به جلو و عقب تعریف می شود که نیازهای زندگی و کار را از هم جدا می کند و به آنها می پیوندد. سفید و آبی دنج به رنگ هایی تبدیل می شوند که در فضا به هم می ریزند و به آپارتمان نشاط بی نظیری می بخشند.

آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - تصویر 26 از 26
نمودار تحلیل مفهوم
آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© Sicong Sui

02 مبلمان قابل تغییر – انعطاف پذیری و تعامل بین فضا و کاربر آن در سراسر طراحی در نظر گرفته شده است. طراح با تأکید بر سرزندگی فضا، اثاثیه سیار را ایجاد می کند که با نیازهای مختلف کاربران سازگار است. چرخ ها، قطعات قابل تنظیم، سوئیچ ها و فنرها معمولاً در مکان هایی قرار می گیرند تا تحرک و شگفتی را به حدا،ر برسانند. بزرگترین ویژگی یک میز پینگ پنگ سفارشی است که برای مطابقت با هویت دوگانه کاربر طراحی شده است. طراح روکش چوبی منحصربه‌فرد را با توری چرمی رنگ‌آمیزی ویژه برای تشکیل این «،اب‌بازی» چند منظوره انتخاب می‌کند.

آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی
© Sicong Sui

آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، میز
© Sicong Sui

قطعات ف،ی سفارشی اجازه می دهد تا میز به راحتی جدا شده و با هم ،یب شود. یک توری چرمی ساخته شده ویژه میز را به میز پینگ پنگ، جلسه و میز کار فردی تبدیل می کند. داخلی ترین ،مت آپارتمان به ،وان یک منطقه نشیمن راحت طراحی شده است، با کابینت های ذخیره سازی که به راحتی می توان به آنها دسترسی داشت، میزهای کناری و میزهای چای که می توانند خودسرانه جابجا شوند، مبل های تختخواب شو قابل تغییر برای اقامت شبانه، و دستشویی هایی که در پشت دیوار پنهان شده اند. این جزئیات مسیر زندگی است که توسط طراح برای مشتری ترسیم شده است تا هیجان و شگفتی های زندگی را به نمایش بگذارد. کار، سرگرمی، و زندگی این آپارتمان را برآورده می کند.

آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© Sicong Sui

اینجا نوعی آرامش و شادی است مثل ورود به زمین بازی در دوران کودکی. این فضای آزاد و متغیر، مانند زمین بازی دوران کودکی، کار پر از هیجان را غنی می کند. با جابه‌جایی بین صحنه‌ها، فضا الهام‌بخش خلاقیت می‌شود و انگیزه ارتباط و تعامل با همکاران، دوستان و وسایل را ایجاد می‌کند. طراح سعی کرد به فضا زندگی ببخشد. استفاده از مزیت سایت از مناظر مرتفع و نور طبیعی فراوان. شفافیت و محیط بی حد و حصر به کل آپارتمان اجازه می دهد تا تجربه حسی بزرگتری نسبت به متراژ مربع واقعی آن داشته باشد. با در نظر گرفتن سبک زندگی کاربر، طراح استفاده از اثاثیه ثابت سنتی را کنار گذاشت. تعامل بین افراد و اشیا، تجربه فضایی جالبی را برای ،نان فراهم می کند و همچنین امکانات بیشتری را برای شکل دادن به یک زندگی فراوان می گذارد.

آپارتمان مرکزی شهر شنژن / طراحی X-ZOO - عکاسی داخلی، کمد، میز، قفسه بندی
© Sicong Sui




منبع: https://www.archdaily.com/1003635/central-city-apartment-shenzhen-x-zoo-design