تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن


تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن

تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی، جنگل
© Kong Xiangwei

تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی، جنگلتئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی، فولادتئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی، جنگلتئاتر Songyi / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی داخلی، فولادتئاتر Songyi / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - تصاویر بیشتر+ 22


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی، جنگل
© Kong Xiangwei

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. در رودخانه طول، ادبیات و هنر، کاج، به ،وان یک تصویر فرهنگی رایج چینی، اغلب در آثار شعر و نقاشی ظاهر می شود. شعر بای جویی “کاج در دادگاه” در مورد درختان کاج در طبیعت نمی نویسد، بلکه در مورد درختان کاج معمولی در حیاط می نویسد. روش کاشت آشفته و «شبیه چیزهای وحشی» به نظر می رسد، اما در واقعیت، م،ای شاعرانه ای در هرج و مرج نهفته است. یک جنگل کاج صرفاً ویران شده. یک تپه در غرب Rizhao، زادگاه من وجود دارد. این کوه در ابتدا کوهی بایر بود، اما دوستم آقای یان ز،نگ 20 سال وقت صرف کرد تا آن را به یک باغ چای تغییر دهد و نام آن را “تپه عبور ابر” گذاشت. آقای یان از من دعوت کرد تا کارهای جدیدی برای این باغ انجام دهم. برای اولین بار با قدم زدن در باغ، ناگهان وارد یک جنگل کاج می شود، جایی که درختان کاج مانند درختان کاج «تینگ سونگ» بای جویی، آشفته و سرزنده هستند. اگرچه توسط انسان کاشته شده اند، اما شبیه حیوانات وحشی هستند.

تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی، جنگل
© Kong Xiangwei
تئاتر Songyi / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - تصویر 27 از 27
طرح
تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی، جنگل
© Kong Xiangwei

جنگل کاج تاریک است و سوزن های ضخیم کاج روی زمین چیده شده است. از طرف دیگر آقای یان می خواست این درخت را قطع کند، زیرا می ترسید سوزن های کاج قابل اشتعال باشد، اما درخت کاج با دست کاشته شد و او تمایلی به جدا شدن از آن نداشت. من پیشنهاد می کنم برای حل معضل، مک، را در زیر درخت کاج ایجاد کنید، مانند یک تئاتر. این سوزن‌های کاج سوخت بسیار خوبی هستند و زم، که من کودک بودم، بوی سوزن‌های کاج که در اتاق آتش می‌سوختند اغلب بسیار شفابخش بود. در حین سخنر، من نسیم ملایمی وزید و سوزن های کاج افتاد. در یک لحظه، می خواستم توری ببافم تا این سوزن های کاج را که به طور طبیعی می ریزند، بگیرم. لباس‌های سوزنی کاج مانند لباس‌های درختان کاج است و این سایت با الهام از «تئاتر لباس کاج»، آهنگی را به چینی تلفظ کنید. نزدیکی بی نهایت به طبیعت. ارتباط نزدیک بین مردم چین و طبیعت عمیقاً ریشه در ژن‌ها دارد و از ادبیات سرچشمه می‌گیرد. رباعیات وانگ وی، قلم تائو کیانشین. بر همه کوه ها و سنگ ها تکیه می شود و همه گیاهان و درختان دوست هستند. قدیمی‌ها دوست داشتند در طبیعت خانه‌ها و آلاچیق‌ها بسازند و به فعالیت‌های روزانه اجازه می‌دادند در یک رابطه جذاب با همه چیز در طبیعت باشند. شان شویی چینی این صحنه ها را از زمان سلسله تانگ ضبط کرده است، از “محل س،ت کوه فوچون” تا کار جوهر بینهونگ. تئاتر Songyi نیز در این جنگل کاج در حال گسترش است.

تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی، جنگل
© Kong Xiangwei
تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی، فولاد
© Kong Xiangwei

جذابیت سایت. عصرها طرح ها را بکشید، زیر جنگل کاج بسازید و روی آن یک تور ببافید. فردای آن روز صف راه افتاد و جنگل کاج به راه افتاد. فاصله بین درختان کاج از نظر عرض متفاوت بود، اما یک شکاف مدور اطراف جنگل کاج وجود داشت. از این رو از شکاف به ،وان دالان مدور استفاده می شد و در ج، جنگل کاج سکویی مرتفع وجود داشت که قرار بود از آن به ،وان صحنه استفاده شود. بعد از ریختن پودر گچ، آقای یان متعجب شد. به جای قطع درخت، تبدیل به یک راهرو شد، گویی جنگل کاج از قبل آماده است تا این دالان را در خود جای دهد. من هم تعجب می کنم، شاید این جذابیت طبیعت باشد. کاشت “درخت” در جنگل های کاج. استفاده از فولاد برای رسیدن به این تئاتر ارزان و سریع است. آقای یان بهترین صنعتگر جوشکاری این منطقه ی،ی استاد لی را آورد و مستقیم به بازار فولاد رفت تا با هم مواد را انتخاب کنند. سازه اصلی از لوله های فولادی توخالی با قطر 32 میلی متر به ،وان ماده اصلی و قطر 15 میلی متر به ،وان مواد کمکی ساخته شده است. و “شبکه سبک” مورد نظر شما فقط برای یک مشخصات مش سیم فولادی موجود در بازار من، است. ایده اولیه این بود که گروهی از “درختان” عمودی در مقابل یک جنگل کاج بایستند و گروه در نیم روز ساخته شد.

تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی، جنگل
© Kong Xiangwei
تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - تصویر 26 از 27
طرح

در شب، اصلاح طرح ها، دست نوشته های کج و پیچ خورده تولید شده به دلیل خستگی ناگهان الهام بخش شد. چرا یک درخت مجسمه وحشی و پیچ خورده ایجاد نمی کنید؟ روز بعد، او با جوش دادن درخت مجسمه و کاشت آن در زمین، رویکرد خود را تغییر داد. این روند مانند کاشت درختان در بهار است که پر از انتظار و شوخ طبعی است. سازه های “درخت” و “درخت” به طور کلی به هم متصل هستند و توری که با سوزن های کاج متصل شده است م، یک و نیم متری را اتخاذ می کند که متن، با “درخت” است. این نه تنها انعطاف پذیری پیچش طبیعی را تضمین می کند، بلکه استحکام را در محدوده تضمین می کند. درختان تازه کاشته شده حدود یک پنجم جنگل کاج را تشکیل می دهند. در یک طرف یک جنگل کاج طبیعی است، در حالی که در طرف دیگر یک درخت مجسمه سخت و ملایم است که عاشقانه مخالف و به طور طبیعی یکپارچه شده است. رقص نور و رنگ. درخت مجسمه به رنگ نقره ای با زمینه جنگل کاج سبز ضخیم ساخته شده است و خا،تری نقره ای و سبز رنگ های تم تئاتر شده اند. در زمان‌های مختلف، تئاتر تغییرات متفاوتی را در نور و رنگ نشان می‌دهد: نقره‌ای در روزهای آفتابی می‌درخشد، سبز کاج متراکم در روزهای ابری، و قطرات باران در روزهای بار، روی صفحه نقره‌ای آویزان می‌شوند، شفاف. صبح و غروب آفتاب، یا بنفش وی، یا زرد طلایی. زمین پوشیده از سنگ های بازالت خا،تری نیز در چنین تغییراتی با نور و سایه غنی می شود: برآمدگی جنگل کاج با باد حرکت می کند، با فرم آزاد. برجستگی ساخته شده دارای حس هندسی قوی و مرزهای واضح است و سایه های مش ف،ی ظریف و نرم هستند. این سه روی هم قرار گرفته اند و آن را جالب و شگفت انگیز می کند.

تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی
© Kong Xiangwei

شب، چراغ ها روشن شد و ناگهان کل تئاتر رویایی شد. پس‌زمینه جنگلی کاج سبز تیره، یک جنگل مجسمه‌ای را ایجاد می‌کند که نور نقره‌ای از خود ساطع می‌کند و مش ف،ی نرم و پراکنده در هوا شناور است. در این لحظه طبیعت و ساخت مصنوعی با هم ادغام می شوند، واقعیت و توهم ادغام می شوند و رقص زیبایی شناسانه سوررئالیسم در تئاتر روی صحنه می رود. سقوط و تولد دوباره. الهام بخش تئاتر Songyi از سوزن های کاج افتاده و تلاش برای ایجاد ارتباط با آنها می آید. وقتی اولین توری ف،ی ثابت شد، سوزن‌های کاج شروع به ریزش ،د و در واقع تئاتری متعلق به سوزن‌های کاج بود. سوزن های کاج همیشه با هم رشد می کنند و وارونه روی “کت توری” آویزان می شوند. نسیم کوه می وزید و سوزن های کاج به آرامی تکان می خوردند. سوزن های کاج پژمرده بار دیگر سرزندگی یافتند. از جنگل کاج، سوزن های کاج به نظر می رسد در هوا شناور هستند، با اشاره ای از ذن. شعر دادن به چیزهای معمولی بهترین ادای احترام به طبیعت است.

تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی، جنگل
© Kong Xiangwei
تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی، جنگل
© Kong Xiangwei

امکانات بی نهایت تئاتر تئاتر هیچ محدودیتی ندارد و محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد. این می تواند به ،وان یک صحنه عمل کند، در اطراف پرسه بزند، به آواز پرندگان گوش دهد، در تابستان از خنکی لذت ببرد، در زمستان برف را تحسین کند، مدیتیشن و مراقبه کند. تئاتر همچنین صحنه ای برای حیوانات است: سنجاب ها روی آن می پرند و پروانه ها اغلب به ،وان مهمان می آیند. تاثیرگذارترین صحنه کودک نوپایی است که در تئاتر قدم می زند، با کودک، که عاشق سنگ های نرم هستند و در مورد ساخت و ساز شب کنجکاو هستند. ساخت و ساز در محل. ایجاد بدون نقاشی های ثابت همیشه پر از شگفتی ها و شگفتی ها است. در طول کل فرآیند، تفکر، ادراک و بدن طراح در مکالمات مکرر با سایت شرکت می کند و دائماً بازخوردی را برای طراحی ارائه می دهد، در حالی که کارگران ساختم، نیز تصادفی ایجاد می کنند. در آغاز، هیچ ، نتیجه از پیش تعیین شده را نمی داند، اما نتیجه در میان عدم قطعیت های بسیاری به وجود می آید.

تئاتر Songyi / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی داخلی، فولاد
© Kong Xiangwei

این حالت بداهه بهره برداری از موقعیت منجر به انتظارات و نتایج غیرمنتظره در یک چارچوب بزرگ می شود. شکل دادن به فضایی شاعرانه تمام کارها به سمت شکل دادن به فضاهای شاعرانه است. جنگل کاج، معماری، نور و سایه، رنگ، یین و یانگ، پوچی و واقعیت، زمان و مکان، همه ،اصر طراحی هستند. همه افراد، اشیا، اشیا و حالات در یک تئاتر شکل دهندگان موقعیت هستند. تئاتر Songyi امیدوار است با رقص، موسیقی، باران، شبنم، باد و برف در آب و هوای طبیعی، پرندگان، پروانه‌ها و ،ات، کاملاً طبیعی و مصنوعی، به بومی تبدیل شود که مرزها را تضعیف کند. با ورود به پرده، تبدیل به نقاشی می شود، همه خالق صحنه های شاعرانه. در تئاتر Songyi، ما امیدواریم که هر بار که Songyi سقوط می کند، توسط یک صفحه ابریشمی ملایم اسیر شود. بگذارید طبیعت زمینه و قهرمان داستان شود و هر ظهور و ورود هر چیزی که با تئاتر همراه می شود، شاعرانگی فضا را شکل دهد.

تئاتر سونگی / موسسه برنامه ریزی و طراحی منظر گوانژوان پکن - عکاسی بیرونی
© Kong Xiangwei




منبع: https://www.archdaily.com/1003639/songyi-theater-beijing-guanzhuan-landscape-planning-and-design-ins،ution