تقویت آسایش حرارتی از طریق فناوری تلفن های هوشمند در سیستم های HVAC


تقویت آسایش حرارتی از طریق فناوری تلفن های هوشمند در سیستم های HVAC

تقویت آسایش حرارتی از طریق فناوری تلفن های هوشمند در سیستم های HVAC - تصویر 1 از 6
با حسن نیت از هیتاچی تهویه مطبوع

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

گرمایش و سرمایش ساختمان‌ها همواره دو چالش مهم در تضمین آسایش کاربر در داخل ساختمان بوده است. در سطح بیولوژیکی، بدن ما از طریق متابولیسم، یک فرآیند فیزیکوشیمیایی، گرما تولید می کند. و اگرچه بدن انسان مک،سم های تنظیم دما مانند تعریق و اتساع عروق دارد، گاهی اوقات برای دستیابی به راحتی حرارتی به کمک بیشتری نیاز داریم. از این رو، از قدیم الایام، راهبردهای سنتی برای کمک به این امر جستجو شده و بسیاری از آنها با بافت تاریخی و مادی خود سازگار شده اند.

همانطور که اندازه و ویژگی های س،تگاه های انس، تکامل یافته است، استفاده از استراتژی های سنتی در ساختمان های مدرن به طور فزاینده ای چالش برانگیز شده است. در نتیجه، سیستم‌های HVAC به‌،وان راه‌حل‌های فن‌آوری برای استراتژی‌های گسترده و کاربردی آسان برای راحتی داخل ساختمان ظهور کرده‌اند. در این سناریو، یکی از چالش برانگیزترین جنبه های دستیابی به آسایش حرارتی، گرمایش زمین است که در سال های اخیر منجر به میانگین دمای زمین 1.1 درجه سانتی گراد افزایش می یابد، در مقایسه با پایان قرن 19. این گرم شدن، به ،ه خود، تقاضا برای سیستم های HVAC را افزایش می دهد، که همچنین باید با ا،امات جدید محیطی و نحوه تعامل ما با دستگاه های تکنولوژیک سازگار شود. هیتاچی که در حال حاضر بر روی تلفن های هوشمند و اتصالات ارتباط میدان نزدیک (NFC) متمرکز است، کنترل و خدمات تهویه مطبوع را به یک فرآیند کاربرپسند توسعه داده است که می تواند به راحتی در بیشتر فضاهای داخلی اعمال شود.

تنظیمات و پیکربندی بصری در یک کنتر، دیواری

طراحی و عملکرد برای ایجاد یک کنترل کننده دیواری پیشرفته برای کنترل آب و هوا بصری تر ،یب شدند. این دستگاه پیشرفته 4.3 اینچی از یک پالت 5 رنگ استفاده می کند که هر رنگ نشان دهنده حالت عملکرد واحد داخلی (سرد، گرما، خودکار، خشک، فن) است. توابع با استفاده از پیکتوگرام های بصری، متن ساده شده و نمودارهای مختلف نمایش داده می شوند که درک آن را برای کاربر آسان می کند.

تقویت آسایش حرارتی از طریق فناوری تلفن های هوشمند در سیستم های HVAC - تصویر 2 از 6
با حسن نیت از هیتاچی تهویه مطبوع

ساختار منو نیز برای ساده سازی ناوبری طراحی شده است. این کنتر، با پنل جلویی خمیده خود، جلوه زیبایی به آن می بخشد که علاوه بر ارگونومیک بودن، سبک های مختلف داخلی را تکمیل می کند. به طور کلی، رابط بصری و برنده جوایز برنامه، ناوبری را در تنظیمات برای حرفه ای ها ساده می کند.

با این سیستم کنترل می توان تهویه مطبوع را بر اساس زمان شروع فعالیت های ساختمان در هر روز برنامه ریزی کرد و تا 7 روز قبل برای تنظیمات غیر معمول برنامه ریزی کرد. این به کاربران اجازه می دهد تا زم، که ساختمان در حال استفاده منظم نیست، برنامه های عملیاتی موقت متفاوتی را تنظیم کنند.

سیستم بدون تماس و عملیات تج،ات HVAC

حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی را می‌توان در برنامه‌های عملیات روزانه برنامه‌ریزی کرد تا از استفاده در ساعات اوج مصرف خودداری شود، مانند کنترل برش پیک، تعدیل قابلیت، و چرخش فن-حرارتی واحدهای داخلی، که منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. مصرف انرژی واحدهای داخلی متصل را می توان در نمودارها و جداول با گزینه های مقایسه تاریخی نشان داد. علاوه بر این، با راه اندازی سیستم مجهز به NFC از طریق برنامه airCloud Tap™، امکان ذخیره، کپی و ،باندن تنظیمات در کنترل از راه دور سیمی رنگی پیشرفته. اتصال NFC همچنین امکان عیب یابی بدون تماس را برای راحتی کاربر فراهم می کند.

تقویت آسایش حرارتی از طریق فناوری تلفن های هوشمند در سیستم های HVAC - تصویر 4 از 6
با حسن نیت از هیتاچی تهویه مطبوع

با توجه به فرآیندهای سرویس و نگهداری با airCloud Tap™، متخصصان می‌توانند تنظیمات تج،ات هیتاچی را از طریق تلفن‌های هوشمند خود بخوانند و تغییر دهند و فرآیندهای نصب و نگهداری را ساده‌تر کنند. این تج،ات را می توان برای راه اندازی پیکربندی کرد و تنظیمات را متن، با سایت خاص از یک گوشی هوشمند تنظیم کرد. عملکردها شامل اجرای آزمایش‌ها، انتخاب ،وجی‌های خارجی/داخلی، و تنظیمات مختلف نصب، از موارد ضروری تا بهینه‌سازی خاص است.

برای عیب‌یابی، airCloud Tap™ امکان بررسی سریع عملکردها و خطاهای سیستم را با یک ضربه در کنار واحدهای هیتاچی فراهم می‌کند. به جای پیمایش پیچیده معمول برای دیدن داده های مورد نظر، airCloud Tap™ همه موارد داده را در برنامه با شرح هر کد نمایش می دهد. علاوه بر این، کاربران می توانند گزارش های داده کامل را ذخیره و صادر کنند.

تقویت آسایش حرارتی از طریق فناوری تلفن های هوشمند در سیستم های HVAC - تصویر 6 از 6
با حسن نیت از هیتاچی تهویه مطبوع

برنامه کنترل از راه دور رنگی پیشرفته و پشتیب، برای نصب و سرویس، راه حل های پیشرفته و بصری را برای کنترل و پیکربندی سیستم های HVAC ارائه می دهد. این راه حل ها به حرفه ای ها و صاحبان خانه راحتی، کارایی و سهولت استفاده در هر مرحله، از نصب تا عملیات روزانه، ارائه می دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این و سایر راه حل های تهویه مطبوع هیتاچی، از وب سایت آنها بازدید کنید یا به کاتالوگ محصولات AD مراجعه کنید.




منبع: https://www.archdaily.com/1001837/empowering-thermal-comfort-through-smartp،ne-technology-in-hvac-systems