حمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگاساکا


حمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا

حمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا - عکاسی داخلی، حمام، پنجره، دوش
© جو یون لی

حمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا - پنجره، نماحمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا - عکاسی داخلی، سینک، پنجرهحمام عمومی Komaeyu / Jo Nagasaka - تصویر 4 ازحمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا - عکاسی داخلیحمام عمومی Komaeyu / معماران طرحواره + Jo Nagasaka - تصاویر بیشتر+ 20


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

حمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا - پنجره، نما
© جو یون لی

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این پروژه دومین حمام عمومی است که Schemata Architects طراحی کرده است. در اصل، سنتو (حمام های عمومی) به سرعت در منطقه کانتو زم، که حمام در خانه ها وجود نداشت، به ویژه پس از جنگ جه، دوم، برای بهبود بهداشت عمومی ایجاد شد. در آن زمان، کوه فوجی بر روی دیوارهای بسیاری از سنتوها در منطقه کانتو به ،وان نمادی از امید نقاشی شد. و روال روزمره رفتن به حمام مردم را به هم متصل می کرد و حمام به ،وان مک، برای جامعه محلی عمل می کرد.

حمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا - عکاسی داخلی، نما
© جو یون لی
حمام عمومی Komaeyu / Jo Nagasaka - تصویر 23 از
پلان – سایت
حمام عمومی Komaeyu / معماران طرحواره + Jo Nagasaka - عکاسی داخلی، حمام، کانتر، آشپزخانه، سینک
© جو یون لی

بیش از نیم قرن بعد، حمام های عمومی منسوخ شده اند، زیرا هر خانواده حمام خود را دارد، و دوش گرفتن در صبح تحت تأثیر فرهنگ غربی به یک عمل رایج تبدیل شده است. البته برخی از مشتریان با وجود اینکه در خانه حمام دارند به ،وان بخشی از برنامه روزانه خود به حمام می آیند، اما این برای ادامه کار حمام به نسل بعدی کافی نیست و اخیراً حمام ها از شهر ناپدید شده اند. در یک چشم بر هم زدن.

حمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا - عکاسی داخلی، آشپزخانه
© جو یون لی
حمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا - عکاسی داخلی، در
© جو یون لی

کومای یو یکی از این نمونه ها بود، اما مالک، آقای نیشیکاوا، می خواست حمام را حفظ کند و تصمیم گرفت خودش به ،وان جانشین آن را مدیریت کند. در همین حال، کوگان یو را دید، اولین حمام عمومی که ما بر عهده گرفته بودیم و به ما نزدیک شد. در Kogane-yu، به امید ارائه کمی تازه ،، یک سونا و یک “باندای” (پیشخوان پذیرایی) را فراهم کردیم که در آن می تو،د آبجو بنوشید، علاوه بر امکانات حمام. از همین مفهوم برای این پروژه استفاده شد. از آنجایی که این مکان تنها 30 دقیقه پیاده روی یا 15 دقیقه با قطار از محل زندگی من فاصله دارد، طراحی را طوری انجام دادم که گویی حمام و اجتماع محل زندگی من است.

حمام عمومی Komaeyu / Jo Nagasaka - تصویر 4 از
© جو یون لی
حمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا - عکاسی داخلی، سینک، پنجره
© جو یون لی

در ابتدا مانند Kogane-yu، Komae-yu یک حمام عمومی از نوع ساختمان بود، بخشی از یک ساختمان بتن آرمه با فضای زندگی در طبقات بالایی. با این حال، از آنجایی که سایت در حومه کومه است، زمین های خالی زیادی در این نزدیکی وجود دارد و ما تصمیم گرفتیم یک حمام عمومی ایجاد کنیم که از فضای موجود استفاده کند. ما تصور کردیم که فضای خالی چگونه با آبریزهایی که در طول زمان به فضای سبز تبدیل شده اند در هم می آمیزد و تصمیم گرفتیم که می تو،م یک حمام عمومی ایجاد کنیم که چنین فضای سبز را در کنار سوناهای دنج و یک بار در خود جای دهد. ما کاشی های سبز اصلی را در تاجیمی سفارشی ساختیم تا با فضای سبز ارتباط برقرار کنیم.

حمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا - عکاسی داخلی، صندلی، پنجره
© جو یون لی
حمام عمومی Komaeyu / Jo Nagasaka - تصویر 24 از
طرح
حمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا - عکاسی داخلی، حمام
© جو یون لی
حمام عمومی Komaeyu / Jo Nagasaka - تصویر 15 از
© جو یون لی

با یادآوری تجربیات مورد علاقه ام از خیره شدن مبهم به تکه تکه های کاشی در حمام های عمومی قدیمی در کیوتو و سایر شهرها و به تدریج احساس ناسازگاری و لحظه “آها” که ال،ای کاشی های مختلف را تشخیص دادم، می خواستم کاری مشابه انجام دهم. . کاشی‌های سفارشی را در اندازه‌های مربع 47×47، 97×97 میلی‌متر و 47×97 میلی‌متر ساختیم و آن‌ها را به‌گونه‌ای مرتب کردیم که تا حد امکان به طور متناوب به‌هم می‌آیند.

حمام عمومی Komaeyu / معماران طرحواره + Jo Nagasaka - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پنجره، سینک، کانتر
© جو یون لی
حمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا - عکاسی داخلی، ویندوز
© جو یون لی

در گذشته، این ساختمان دارای یک میخانه بود که توسط عمه مالک در جلو و یک حمام عمومی در پشت آن اداره می شد. حمام جدید حمام و محل غذا خوردن را با کوه فوجی کاشی کاری شده روی دیوار و نوار و باندای اطراف آن متصل می کند. زمین خالی مجاور حمام به محلی برای تجمع تبدیل شده است که مردم می توانند پس از حمام در حالی که به کوه فوجی نگاه می کنند از نوشیدنی لذت ببرند. در کمتر از یک ماه از افتتاح آن، Komae-yu به تدریج به یک مرکز اجتماعی تبدیل می شود و نقش یک حمام عمومی را به ،وان بخشی جدایی ناپذیر از جامعه محلی بازی می کند.

حمام عمومی کومایو / معماران طرحواره + جو ناگا،ا - عکاسی داخلی
© جو یون لی




منبع: https://www.archdaily.com/1004030/komaeyu-public-bath،use-schemata-architects-plus-jo-nagasak،