خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز


خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز

خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - عکاسی بیرونی، پنجره، حیاط
© السا یانگ

خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - عکاسی بیرونی، باغخانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - عکاسی داخلی، آشپزخانه، چوب، میز، صندلیخانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - عکاسی داخلی، پنجره، صندلیخانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - عکاسی بیرونی، آجر، باغ، پاسیو، حیاطخانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - تصاویر بیشتر+ 23


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© السا یانگ

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. زیبایی در همه اشکال و اندازه ها وجود دارد و مفهومی است که حقیقت را برای اقامتگاه کلی-آن مای، و جولی پارکر در حومه شمالی ژوهانسبورگ حفظ می کند. خانه آنها، با نقطه کانونی آن که یک درخت گزنه چینی باشکوه است، می تواند به درستی به ،وان یک شگفتی معماری همیشه در حال تکامل توصیف شود. سفری دگرگون کننده را طی می کند، از طریق یک سری اشکال هندسی شکل می گیرد، با یک مثلث شروع می شود و در یک دایره به اوج می رسد.

خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - عکاسی بیرونی، باغ
© السا یانگ
خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - تصویر 24 از 28
پلان سایت بام
خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی
© السا یانگ

مفهوم این خانه 275 متر مربعی، واقع در زمینی به مساحت 1600 متر مربع، برگرفته از کتابی است که گریگوری کاتز در آن زمان در آن غرق شده بود – ،اصر اقلیدس. گرگ که مجذوب ایده ایجاد ساختاری می شود که در آن ،مت بیرونی هر شکل از مواد مختلف تشکیل شده باشد، در حالی که مواد داخلی ثابت می مانند و در نتیجه فضاها را یکپارچه می کند، گرگ یک نمودار دیجیتالی ابتدایی را ترسیم کرد که اشکال مختلفی مانند مثلث، شش ضلعی، مکعب و دایره را در خود جای داده بود. یک ایده عفونی که مشتریان را ترغیب به پیشنهاد گنجاندن پنجره های ذوزنقه ای کرد. از آنجایی که طراحی از بیرون به داخل آشکار شد، به یکی از بدون محدودیت‌ترین پروژه‌ها در نمونه کارها تبدیل شد، بدون هر گونه فرمول یا محدودیت ثابت. لایه‌ای از پیچیدگی را معرفی کرد که بحث‌ها را برانگیخت و نیاز به وضوح مداوم در طول فرآیند داشت.

خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - عکاسی داخلی، آشپزخانه، چوب، میز، صندلی
© السا یانگ
خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - تصویر 25 از 28
طرح طبقه همکف
خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پنجره
© السا یانگ
خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - عکاسی داخلی، اتاق خواب
© السا یانگ

نتیجه یک خانه چهار خوابه است که نه تنها هدف عملکردی خود را برآورده می کند، بلکه هدف آن ایجاد یک محیط شاد و فریبنده است. مناطق نشیمن به هم پیوسته حس انسجام را ایجاد می‌کنند و از طریق پنجره‌های دیافراگم هندسی که به‌طور استراتژیک قرار گرفته‌اند، به‌طور یکپارچه با فضای باز ادغام می‌شوند. معمار قصد داشت در هر گوشه ای به کاوش و لذت بپردازد و تخیل را با دگردیسی پیشرونده خود مجذوب کند. جذابیت متمایز خانه در این واقعیت نهفته است که پوست آن نیازی به رنگ ندارد. هر شکل دارای هویت منحصر به فرد و ویژگی متمایز خود است. حجم ورودی مثلثی، پلک، را در خود جای داده است که با زاویه سه بعدی کامل، به دنبال کانتور دیوار بالا می رود. این قرارگیری غیر محوری فضایی را برای درب ورودی در پایه پله ها فراهم می کرد. ایجاد ارتباط و هماهنگی جذاب بین پلان طبقه و بخش.

خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - عکاسی داخلی، پله ها، تیر، نرده
© السا یانگ
خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - تصویر 28 از 28
ارتفاعات

سیسیل کامرون، طراح داخلی، پس از کار بر روی اقامتگاه های قبلی مشتری، درک عمیقی از سبک، ترجیحات و بیزاری آنها نسبت به عادی دارد. بنابراین، موضوع هماهنگ ، سبک متمایز آنها با دیدگاه معماری گریگوری شد. طراحی داخلی به طراحی معماری ارج می نهد و در عین حال فضا را با حس گرما و راحتی از طریق مجموعه ای انتخاب شده از قطعات بی،ه التقاطی معاصر آغشته می کند. برای تطبیق با اشکال غیرمتعارف اتاق، این تیم مقدار قابل توجهی از مبلمان سفارشی و رنگ‌های رنگی را انتخاب ،د که منحصر به فرد بودن فضا را افزایش می‌داد. گرگ الهام خود را به تجربیات قبلی خود در کار با معماران مشهوری مانند Zvi Hecker و Daniel Liebeskind نسبت می دهد. او فریاد می‌زند: «کار ، در کنار رؤیاپرداز، مانند زوی و د،ل به شما یاد می‌دهد که شجاعت، جسارت و تفکر مستقل را در آغوش بگیرید.» خانه GPS مظهر آن احساسات است و به ،وان گواهی بر منحصر به فرد بودن، شجاعت، جسارت و هیجان محض آن است.

خانه اشکال اولیه بزرگ / معماری گریگوری کاتز - عکاسی داخلی، پنجره، نما
© السا یانگ




منبع: https://www.archdaily.com/1004452/great-primary-shapes-،use-gregory-katz-architecture