خانه ام / معماران ایامی تاکادا


خانه ام / معماران ایامی تاکادا

House M / معماران Ayami Takada - عکاسی خارجی، نما
© Vincent Hecht

خانه ام / معماران ایامی تاکادا - عکاسی داخلی، نماخانه ام / معماران Ayami Takada - عکاسی داخلی، قفسه بندی، پنجرهخانه ام / معماران ایامی تاکادا - عکاسی داخلی، پله ها، نردهHouse M / معماران Ayami Takada - عکاسی بیرونیHouse M / معماران Ayami Takada - تصاویر بیشتر+ 22


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خانه ام / معماران ایامی تاکادا - عکاسی داخلی، نما
© Vincent Hecht

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. سایت نبش منطقه کنترل شهرنشینی هیچ ساختمان مجاوری در کنار خود ندارد و گستردگی فضای جاده ها و مزارع اطراف تصور فضای اشغال شده را القا می کند، هرچند مالکیت متفاوت است و در واقع فضا به صورت گسترده استفاده می شود. اگرچه ساختمان موجود نسبتاً جدید بود، اما مناطق زیادی وجود داشت که از نظر مشخصات و چیدمان نیاز به بهبود داشت و از آنجایی که کارفرما تمایل داشت محل س،ت خود را تغییر دهد، ما برنامه ریزی کردیم که به جای بازسازی، محیطی کاملاً متفاوت از طریق توسعه و نوسازی ایجاد کنیم.

House M / معماران Ayami Takada - عکاسی خارجی، نما
© Vincent Hecht
خانه ام / معماران ایامی تاکادا - تصویر 23 از 27
طرح ها
House M / معماران Ayami Takada - عکاسی بیرونی
© Vincent Hecht
خانه ام / معماران ایامی تاکادا - تصویر 27 از 27
بخش
خانه ام / معماران Ayami Takada - عکاسی داخلی، قفسه بندی، پنجره
© Vincent Hecht

با بهره گیری از توپوگرافی ساحل موج شکن رودخانه و امتیاز داشتن نمای پانوراما از چشم انداز فراتر، جعبه شفافی را اضافه کردیم که مرز ملایمی بین داخل و خارج ایجاد می کند. طبقه اول ساختمان موجود برای ایجاد یک اتاق نشیمن بزرگ گسترش یافته است که در اطراف آن حایلی با باغ و تراس توسط سه نوع فضای شفاف ساخته شده از پلی کربنات اضافه شده است و ،یبی لایه ای ایجاد می کند. هر فضای نیمه شفاف با توجه به کاربری خود طراحی شده است، همانطور که گلخانه های پ،تیکی در زمین های کشاورزی به گونه ای طراحی شده اند که بسته به تنوع و فصلی از سال که در آن رشد می کنند، عملکردهای متفاوتی داشته باشند.

خانه ام / معماران ایامی تاکادا - عکاسی داخلی، پله ها، نرده
© Vincent Hecht
خانه ام / معماران ایامی تاکادا - عکاسی داخلی، ویندوز
© Vincent Hecht

سقف ورودی ورودی از پلی کربنات با درجات شفافیت متفاوت ساخته شده است که به نور ملایم اجازه عبور از درختان را می دهد. طاقچه های کان، که به ،وان بخشی جدایی ناپذیر از ساختمان طراحی شده و از نمای بیرونی کم نمی کند، مک، روشن و دنج را تشکیل می دهد که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نمی گیرد. یک اتاق آفتابگیر محصور در پلی کربنات در خارج از اتاق لباسشویی، با یک درب تاشو و افقی که می تواند به ،وان لبه بام استفاده شود، و یک کف خاکی برای نشستن، ایجاد فضایی پیوسته با باغچه طراحی شده است. اتاق آفتابگیر مجهز به سیستم تولید برق خورشیدی است که نیازی به برق ندارد و حتی در ساعات تاریک با آویزان ، نور از بند رخت می توان از آن استفاده کرد.

خانه ام / معماران ایامی تاکادا - عکاسی داخلی، نما، تیر
© Vincent Hecht
خانه ام / معماران ایامی تاکادا - تصویر 25 از 27
نمودار 02
House M / معماران Ayami Takada - عکاسی خارجی، نما
© Vincent Hecht

دیوارهای نیمه شفاف خانه مجزای رو به ج،، با بازشوهای بزرگ، در طول روز حتی بدون روشنایی روشن هستند و در شب، دیوارهای بیرونی نوری مانند فانوس از خود ساطع می کنند و اطراف را روشن می کنند و منظره روستایی را متحول می کنند. در اتاق نشیمن که به صورت سه بعدی گسترش می یابد، اعضای خانواده می توانند زمان خود را به دلخواه در فضایی یکپارچه سپری کنند که حس فاصله من، و تنوع شکل ها، رنگ ها و بافت های مختلف را ایجاد می کند.

House M / معماران Ayami Takada - عکاسی بیرونی
© Vincent Hecht




منبع: https://www.archdaily.com/1004041/،use-m-ayami-takada-architects