خانه ایوان جانبی / معماری ملک


خانه ایوان جانبی / معماری ملک

خانه ایوان جانبی / معماری ملک - عکاسی بیرونی، تیر
© Bharath Ramamrutham

خانه ایوان جانبی / معماری ملک - عکاسی بیرونیخانه ایوان جانبی / معماری ملک - عکاسی داخلی، تیرآهن، باغخانه ایوان جانبی / معماری ملک - عکاسی داخلیخانه ایوان جانبی / معماری ملک - عکاسی بیرونیخانه ایوان جانبی / معماری ملک - تصاویر بیشتر+ 40


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. خانه ایوان جانبی، از بسیاری جهات، امتداد طبیعی خانه سه جریان است. آنها در یک سایت قرار دارند و به طور همزمان طراحی شده اند اما در فازهای جداگانه ساخته شده اند.

خانه ایوان جانبی / معماری ملک - عکاسی بیرونی
© ادموند سامنر

این خانه در پایین تر از شیب این زمین پر از جنگل و شیب قرار دارد. دره ها با هم تلاقی ،د و خانه را خبر ،د. خانه سه جریان در این نقطه از مرزهای سایت خارج شده است و شیب های اینجا کمی کم عمق هستند. خاطره «مکان» در اینجا قابل توجه است. قلعه تونگ در نزدیکی شرق قرار دارد. توپوگرافی زمین خاص است. جنگل انبوه و آب و هوا متمایز است، به ویژه با توجه به جریان های باد گرداب به دلیل گستره وسیع سد پاونا به سمت شمال/شرق و تپه های کم ارتفاع به سمت ج،/ج، غربی. بادهای موسمی شدید اما زیبا هستند و باران به ندرت به دلیل باد همراه به صورت عمودی می بارد.

خانه ایوان جانبی / معماری ملک - عکاسی بیرونی، پنجره، جنگل
© ادموند سامنر
خانه ایوان جانبی / معماری ملک - تصویر 38 از 45
پلان – طبقه همکف پایین
خانه ایوان جانبی / معماری ملک - تصویر 39 از 45
پلان – طبقه همکف
خانه ایوان جانبی / معماری ملک - عکاسی داخلی
© Bharath Ramamrutham
خانه ایوان جانبی / معماری ملک - عکاسی بیرونی
© Bharath Ramamrutham

این خانه در دو سطح اولیه سازماندهی شده است، طبقه بالایی که فضای عمومی را در خود جای داده است و طبقه پایینی فضای خواب و مک،کی را در خود جای داده است. سقف از پایه پله پیروی می کند زیرا با تغییر تدریجی سطوح سازگار می شود. موج می زند، جابه جا می شود، از کنار می رود، شناور می شود و اجازه عبور از تپه و درختان موجود را می دهد زیرا سایه ایجاد می کند و مناظر دور و نزدیک را قاب می کند. مورفولوژی ساختاری آن از تیرهای برآمده که با “درختان” ساختاری در هم تنیده شده اند، آن را در منظره به ،وان یک نقطه توقف طبیعی در سفر به پایین تپه قرار می دهد.

خانه ایوان جانبی / معماری ملک - عکاسی داخلی، تیرآهن، نما
© Bharath Ramamrutham
خانه ایوان جانبی / معماری ملک - تصویر 45 از 45
آ،ونومتری منفجر شده
خانه ایوان جانبی / معماری ملک - عکاسی بیرونی، نما، تیرآهن، باغ، عرشه، پاسیو
© Bharath Ramamrutham
خانه ایوان جانبی / معماری ملک - تصویر 41 از 45
بخش AA
خانه ایوان جانبی / معماری ملک - عکاسی داخلی، تیر
© Bharath Ramamrutham

دیوارهای بازالت خام این پیشنهاد را به زمین پیوند می دهند. آشنایی و کاربرد تاریخی این سنگ در هر نوع سرپناهی، از خانه روستا گرفته تا قلعه، این ،اصر سنگین را به منظره ای ساخته شده تبدیل می کند. حس مورد انتظار شاهد بودن یک خانه با چیزی کمتر قابل تشخیص و در عین حال آشنا، چیزی زودگذرتر، در عین حال احشایی جایگزین شده است. همه جا کنایه از اطراف و گذشته است. استوانه ای که با نزدیک شدن به خانه از چشم انداز بلند می شود از سنگرهای قلعه صحبت می کند. ساختار سازم، خانه مانع ورود یک نقطه ورودی قابل تشخیص یا مرزهای ثابت، ادغام «ساخته» و «پیدا شده»، و جریان فضا و حرکت بدون مانع است، بسیار شبیه موجودی که تعادل خود را در طبیعت پیدا کرده است. یک هموستاز خاص





منبع: https://www.archdaily.com/999666/lateral-verandah-،use-malik-architecture