خانه سه مشربیا / معماران و برنامه ریزان شهری ماترا


خانه سه مشربیا / معماران و برنامه ریزان شهری ماترا

خانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - عکاسی بیرونی، پنجره
© ادموند سامنر

خانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - عکاسی بیرونی، آجر، نماخانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز، پنجرهخانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - عکاسی داخلی، آشپزخانه، نماخانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - عکاسی داخلی، پنجره، نماخانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - تصاویر بیشتر+ 15


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - عکاسی بیرونی، آجر، نما
© ادموند سامنر

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. امروزه، تحت فشار شدید جمعیت روزافزون و ازدحام بافت شهری، تحقق یک محیط ساخته شده “بازسازنده” رویایی دور به نظر می رسد. با این حال، شهرها برای نظم‌های نوظهوری که پارادایم‌های م،ی‌داری را تحریک می‌کنند و حتی می‌توانند تغییری در مقررات ساختم، آینده ایجاد کنند، روند ساز هستند. چنین موردی در گذشته در مورد پارکینگ اجباری پایه، که یک دهه پیش در دهلی معرفی شد، برای زمین‌های زیر 1000 مترمربع بود، که مسلماً توسعه خانه‌ای را که زم، به “زمین” متصل بود و ارائه شده بود، با چالش مواجه کرده است. تعادل قابل درک بین مناطق باز و ساخته شده.

خانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - عکاسی بیرونی، پنجره
© ادموند سامنر
خانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - عکاسی داخلی، ستون
© ادموند سامنر
خانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - تصویر 15 از 20
پلان های طبقه

معماری مس، که در امتداد پیشرفت‌های ترسیم شده تصور می‌شود، معمولاً به شدت با طراحی «پوست» ساختمان درگیر می‌شود و طراحان اغلب امکانات کاوش در نوع‌شناسی ساختمان‌های نوآورانه را نادیده می‌گیرند. عاری از پیوست‌های آشنا و جاه‌طلبی‌های طراحی نما، این خانه، در کنار مجموعه‌ای از پروژه‌های مس، اخیر واقع در بافت شهری متراکم دهلی، تلاش می‌کند تا کیفیت‌های تجربی و تفاوت‌های فضایی زندگی در یک «خانه» را دوباره معرفی کند.

خانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز، پنجره
© ادموند سامنر
خانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - تصویر 16 از 20
بخش
خانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - عکاسی داخلی، پنجره، نما
© ادموند سامنر

تفسیر مختصر مشتری از طراحی دو آپارتمان، یک مرجع قوی از شکل «مشربیه»، به طور سنتی بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی ،ی است. سه الحاق پیشنهادی به حجم خطی اصلی ساختمان به ،وان رابطی با محیط خارجی تلقی می‌شوند و مشرف به خیابان، حیاط و تراس‌ها هستند و در عین حال حریم خصوصی ،نان را حفظ می‌کنند. این برجستگی‌های عظیم بتن عایق‌شده با اندازه‌های متنوع تضمین می‌کنند که در طول روز، ،مت‌هایی از سطوح بزرگ و در معرض ساختمان سایه‌دار می‌شوند. به طور سنتی، “مشربیا” با مشبک حکاکی شده در چوب محصور می شد، در حالی که “جلی” پیشنهادی، ساخته شده از ف، سبک وزن، برای کنترل نور روز، تهویه، کاهش مصرف انرژی و ایجاد زیبایی استفاده می شود.

خانه سه مشربیه / معماران و شهرسازان ماترا - عکاسی داخلی، آشپزخانه، نما
© ادموند سامنر




منبع: https://www.archdaily.com/1003911/the-three-mashrabiyas-،use-matra-architects-and-rurban-planners