خانه قاب / معماران مینگ


خانه قاب / معماران مینگ

قاب خانه / معماران مینگ - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© درک سواول

خانه قاب / معماران مینگ - عکاسی داخلی، پنجره، نما، نردهخانه قاب / معماران مینگ - عکاسی داخلیخانه قاب / معماران مینگ - عکاسی داخلیقاب خانه / معماران مینگ - عکاسی بیرونی، پنجره، نماخانه قاب / معماران مینگ - تصاویر بیشتر+ 16


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

قاب خانه / معماران مینگ - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© Studio Periphery

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این خانه خانوادگی معاصر دقیقاً روبروی یک پارک سرسبز حاوی زمین بازی کودکان قرار گرفته است که ردیفی از درختان بار، بالغ که ارتفاعات ده تا پانزده متری بالاتر از خیابان را در برگرفته است، ردیف شده است. این خانه به گونه‌ای طراحی شده است که از اتاق خواب اصلی و تراس پشت بام به سایبان‌های سبز و سرسبزی که توسط درختان بار، که پارک را پوشانده‌اند، نمای مستقیم ایجاد کند. خلاصه مشتری برای یک خانه خانوادگی برای یک زوج جوان با یک فرزند ،دسال بود. در طبقه اول، حریم خصوصی مهم بود، بنابراین ما دیوار خارجی را محکم کردیم، به جز یک صفحه نمایش شیشه ای کوچک به خیابان. در طبقه دوم، برای کنترل نماهای ورودی از عابران پیاده که به اتاق خواب اصلی نگاه می‌کنند، مجموعه‌ای از صفحه‌های کشویی را طراحی کردیم که می‌توانند در صورت نیاز برای حفظ حریم خصوصی بسته شوند.

خانه قاب / معماران مینگ - عکاسی داخلی، پنجره، نما، نرده
© Studio Periphery
خانه قاب / معماران مینگ - تصویر 19 از 21
پلان طبقه 1
خانه قاب / معماران مینگ - عکاسی داخلی
© Studio Periphery

طراحی نمای بیرونی از ایده ایجاد این مناظر قاب شده در سراسر پارک ناشی شده است. به حدا،ر رساندن دهانه‌ها در ارتفاع جلوی ساختمان منجر به فرم‌های مستطیل مستحکم می‌شود که در قاب‌های انباشته با روکش سنگ بیان می‌شوند، که در صورت نیاز برای حفظ حریم خصوصی، با صفحات چوبی متحرک پر شده‌اند. استفاده از پخ بر روی ،اصر سازه ای برای اصلاح حجم ساختمان و ایجاد لحنی از سبکی ظریف استفاده شد. در ادامه همین موضوع، رنگ‌های روشن برای مصالح انتخاب شدند – روکش سنگ آهک بلغاری، دیوارهای بتنی غیرقابل شکل، و پوشش‌های بلوط براق شده برای فضای داخلی.

خانه قاب / معماران مینگ - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© Studio Periphery
خانه قاب / معماران مینگ - تصویر 20 از 21
پلان طبقه 2
قاب خانه / معماران مینگ - عکاسی داخلی، قفسه بندی، پنجره
© درک سواول

تجربه ورود عمدی بود و به گونه ای طراحی شده بود که فرد را قبل از ورود به خانه، با تغییرات مح،ه شده در مقیاس ارتفاع و نور در طول مسیر از میان یک صف از فضاها عبور دهد. این چیدمان حول یک حیاط باز داخلی است که فضاهای نشیمن و گردشی بر آن متمرکز شده است. به این ترتیب خانه به ،وان یک حائل عمل می کند و ،نان را از خیابان اصلی محافظت می کند و یک واحه درونی با چشم اندازی از محوطه سرسبز و آب ایجاد می کند تا حواس ،نان را آرام کند. این حیاط که برای تکیه کامل به نور طبیعی در طول روز طراحی شده است، از نور روز، نسیم و تهویه در اعماق خانه استفاده می کند و طبیعت را در محیط زندگی که بر روی یک درخت Caesalpinia متمرکز شده است، ،یب می کند.

قاب خانه / معماران مینگ - عکاسی داخلی، میز، قفسه بندی، صندلی
© Studio Periphery

علاوه بر حیاط، یک فضای خالی با ارتفاع دو برابر بر روی آشپزخانه خشک و ناهارخوری ایجاد کردیم، با یک منطقه مطالعه کتابخانه کوچک که از طبقه دوم بالا مشرف به آن بود. کتابخانه همچنین به ،وان یک پل ارتباطی بین استاد در جلو و دو اتاق خواب کودک در عقب عمل می کند. از نظر پایداری، خانه طوری طراحی شده است که به طور کامل به نور طبیعی در روز متکی باشد. حیاط نور روز، باد و نسیم را از روزنه های بزرگ طبقه سوم به داخل خانه می کشاند. همچنین امکان تهویه متقاطع در ناهار خوری/آشپزخانه خشک را فراهم می کند و با گنجاندن طبیعت در محیط زندگی خانه، کل زندگی خانه را بهبود می بخشد. این خانه از ،اصر معماری رایج در مناطق استوایی مانند سایبان های خورشیدی و صفحه نمایش استفاده می کند که برای زندگی در آب و هوای گرمسیری سنگاپور مهم هستند.





منبع: https://www.archdaily.com/1000588/frame-،use-ming-architects