خانه مزرعه کارای / استودیو طراحی باران


خانه مزرعه کارای / استودیو طراحی باران

خانه مزرعه کارای / استودیو طراحی باران - عکاسی داخلی
© یاش آر جین، اکانش گوئل

خانه مزرعه کارای / استودیو طراحی باران - عکاسی خارجی، ساحلکارایی مزرعه / استودیو طراحی باران - عکاسی داخلی، چوب، آجر، تیرخانه مزرعه کارای / استودیو طراحی باران - عکاسی داخلیکارایی مزرعه / استودیو طراحی باران - عکاسی داخلی، ویندوزخانه مزرعه کارای / استودیو طراحی باران - تصاویر بیشتر+ 26


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خانه مزرعه کارای / استودیو طراحی باران - عکاسی خارجی، ساحل
© یاش آر جین، اکانش گوئل

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. کارای برای ارائه تجربه ای از زندگی در کف زمین مفهوم سازی شد. خانه ای که به صورت دستی در این آ، هفته در مجاورت آرام کوواتور ساحلی، در حدود هشتاد کیلومتری چنای ساخته شد، به ،وان یک آزمایش ساده با تکنیک هایی طراحی شد که بومی و در عین حال معاصر منطقه به نظر می رسید. جدا از تمدن، تابش امواج و س، مداوم حاکم در محل، الهامی بود که ایده آل طراحی را از مراحل اولیه دیکته می کرد. بنابراین لایه ساخته شده به طور عمدی اجازه می دهد تا در معرض ،اصر قرار گیرد تا به حضور ذاتی در محیط اطراف دست یابد.

کارایی مزرعه / استودیو طراحی باران - عکاسی بیرونی، ،ه، باغ
© یاش آر جین، اکانش گوئل
خانه مزرعه کارای / استودیو طراحی باران - تصویر 29 از 31
بخش
کارایی مزرعه / استودیو طراحی باران - عکاسی بیرونی، ،ه، باغ
© یاش آر جین، اکانش گوئل

این واحد زندگی که در نزدیکی دریا قرار دارد، در نظر گرفته شده بود که در فضای سبز متراکم پنهان بماند و توسط حوضچه های انعکاس قاب شود. حیاط با برداشتی معاصر از شکل سنتی خانه «نالوکتتو»، جدای از ایفای نقش منفعلانه در تنظیم آب و هوا، زندگی را به خانه می بخشد. ا،امات برنامه ای مشتریان شامل چهار اتاق با حمام متصل با منظره تضمینی به دریا بود. اتاق ها و سایر فضاهای نشیمن مانند غذاخوری و آشپزخانه در اطراف صحن آجری خطی سازماندهی شده اند. سالن در سطح بالایی صحنه ای را برای خیره شدن به دریا و افق فراتر از آن ایجاد می کند. «موترام» یا دادگاه با راهرویی که محیط آن را در آغوش گرفته است، به ،وان فضایی چند منظوره عمل می کند، برای استراحت، م، و نگاه ، به آسمان بالا.

کارایی مزرعه / استودیو طراحی باران - عکاسی داخلی، چوب، آجر، تیر
© یاش آر جین، اکانش گوئل
خانه مزرعه کارای / استودیو طراحی باران - عکاسی داخلی
© یاش آر جین، اکانش گوئل
خانه مزرعه کارای / استودیو طراحی باران - تصویر 26 از 31
طرح

سقف های شیبدار چهار جهته که از کاشی های استاندارد به هم پیوسته Mangalore تشکیل شده اند، اتاق هایی را که به راهروها کشیده شده اند، می پوشانند. سقف شیبدار توسط اتصالات سقف مسطح U شکل مع،، که با نوارهای شیشه ای تعبیه شده است که ال،ای کالیدوسکوپی نور خورشید را تشکیل می دهند، در هم قرار گرفته است. فضای ناهار خوری و پیشروی منتهی به راه پله به نسیم اجازه می دهد تا به سطح بالایی جریان یابد و در یک سقف دال پرکننده با گلدان های خاکی قرار می گیرند که خنک کننده غیرفعال را ممکن می کند. ستون های رنگ آمیزی شده از فولاد ملایم پشت بام را پشتیب، می کنند که به تیرهایی متصل می شوند که به ،وان ناود، برای جمع آوری آب باران عمل می کنند. کاشی های Mangalore از پیش استفاده شده در جایگشت های دلخواه برای تشکیل دیوارهای ناهموار قرار داده شدند. ا،یدهای رنگی ی،ی قرمز، آبی، سبز و زرد رنگ متفاوتی را برای هر اتاق مشخص می کنند که توسط حیاط مرکزی به هم متصل می شود و به نظر می رسد شبیه به یک بازی تخته لودو در پلان باشد.

کارایی مزرعه / استودیو طراحی باران - عکاسی داخلی، پله، پنجره، نما، تیرآهن، نرده
© یاش آر جین، اکانش گوئل
کارایی مزرعه / استودیو طراحی باران - عکاسی داخلی، پله، تیر، ستون، نرده
© یاش آر جین، اکانش گوئل

یک فرآیند دست در دست شامل تیم طراحی و تیم ساخت و ساز منجر به نوآوری در بسیاری از زمینه ها شد. یکی از اه، طراحی، کشف تکنیک‌های سنتی منطقه‌ای و استفاده مجدد از مصالح ساختم، احیا شده به روش‌های غیر متعارف بود. یک تتریس از کرکره های پنجره قدیمی که درها و کفپوش را تشکیل می دهند که از موزاییکی از قطعات سنگی دور ریخته شده تشکیل شده است گواهی بر این است. در نتیجه، آموزش کارگر محلی در محل در استفاده از تکنیک‌های قدیمی مانند ملات گل، پوشش‌های ا،یدی، و سقف‌سازی کاشی مانگالور برای استودیو نیز یک فرآیند سودمند متقابل بود.

کارایی مزرعه / استودیو طراحی باران - عکاسی خارجی، نما، باغ، حیاط، پاسیو
© یاش آر جین، اکانش گوئل

نگاهی دقیق به جزئیات برای نمایش مواد و بافت‌ها به شکل خام آنها ارائه شد. تسمه‌هایی از کاشی‌های از پیش استفاده‌شده مانگالور که با ملات گل به هم ،بانده شده‌اند، ا،ر دیوارها را تشکیل می‌دهند و حجم‌هایی خاکی ایجاد می‌کنند که با پس‌زمینه سرسبز سبز تضاد دارند. CSEB (بلوک‌های زمین تثبیت‌شده فشرده) که از Auroville تهیه شد، مطابق با ارتفاع و نسبت کاشی‌های مانگالور ساخته شد. در تلاش برای رسیدن به تابش آفتاب تابست، در فضاها، از قطعات شیشه ای برش خورده به ،وان درج در ،مت هایی از سقف استفاده شده است.

کارایی مزرعه / استودیو طراحی باران - عکاسی داخلی، آجر، عرشه
© یاش آر جین، اکانش گوئل

قابلیت لمس مواد مورد استفاده به م،ای بزرگتر از بسیاری از ،اصر کوچکتر ناشی می شود که با دقت از اشیاء بازیافتی م،کور شده اند. نزدیک به شصت و دو کرکره پنجره از خانه های ت،یب شده تغییر کاربری داده شده و به ،وان یک ماژول در ،یب های مختلف برای ایجاد درها و پنجره های جدید استفاده شده است. 20 کرکره چوبی کوچک‌تر از این دست، درب ورودی را تشکیل می‌دهند که هر کدام با دستگیره‌های برنجی از ظروف برنجی خانگی پر شده است. آستانه در عقب با تقلیدی ساده از درهای چوبی حکاکی شده سنتی مشخص شده است که در خانه های معمولی ج، هند دیده می شود، اما با خط آبی رنگ.

خانه مزرعه کارای / استودیو طراحی باران - آجر
© یاش آر جین، اکانش گوئل

مناطق حمام توسط خورشید طبیعی روشن می شوند که به فضا می ریزد و رنگ های سطوح ا،ید رنگدانه را روشن می کند. شیرهای برنجی از پیش کروم شده بدون پوشش کارخانه ای نصب شده اند که عدم وجود آن باعث ا،یداسیون و تشکیل طبیعی پتینه می شود. یک ظرف آلومینیومی لوازم آشپزخانه جایگزین حوضچه ای می شود که روی یک شمارنده ا،ید رنگی قرار دارد که رنگ آن برای هر اتاق متفاوت است. لوله‌های GI (آهن گالو،زه) در ناحیه دوش و کف‌های شل و قلوه‌دار کوداپا احساس بوکولیس را بیشتر می‌کنند.

کارایی مزرعه / استودیو طراحی باران - عکاسی داخلی، ویندوز
© یاش آر جین، اکانش گوئل
خانه مزرعه کارای / استودیو طراحی باران - تصویر 31 از 31
تصویر

وسایل به صورت سفارشی برای تکمیل و تضاد فضا طراحی شده اند. اقلام مهم در محل س،ت ج، هند مانند «کوثوویلاککو» برنجی (چراغ نفتی سنتی) و «کودام» (گلد، که برای حمل و نقل و نگهداری آب استفاده می‌شود) به شکل بازیگوشی تغییر شکل داده‌اند تا همان هدفی را که در ابتدا برای آن در نظر گرفته شده بود، برآورده کنند. اولی به‌،وان وسیله‌ای روشنایی و دومی به‌،وان دهانه‌ای که آب را در حوضچه نیلوفر آبی پر می‌کند. در تئوری، یک ستون م،وطی حکاکی شده پیچیده که سقف Outram را پشتیب، می کند، به ،وان یک نسخه انتزاعی از فولاد ملایم نشان داده می شود که در بخش های مت، شده است. “vilak،aadam” یا جای اجباری برای لامپ ها، به طرز بازیگوشی در بتن رنگی ریخته می شود و در دیوارهای کاشی کاری شده محصور می شود و طاقچه های لذت را ایجاد می کند.

کارایی مزرعه / استودیو طراحی باران - عکاسی بیرونی، باغ، جنگل
© یاش آر جین، اکانش گوئل




منبع: https://www.archdaily.com/1000089/karai-farm،use-rain-studio-of-design