ساختمان اداری Hangzhou DEEP BLUE / طراحی GLA


ساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA

ساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© لی یائو

ساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی بیرونی، منظره شهریساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی خارجی، نماساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی خارجی، نماساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی خارجی، نماساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - تصاویر بیشتر+ 25


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    36416 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها
ساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© لی یائو

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Deep Blue، به ،وان یک ساختمان اداری جدید انکوباتور، در شهر علم و فناوری Zijingang در دالان نوآوری علمی فناوری Hangz،u Chengxi واقع شده است. طراح نیازهای کاربر را به ،وان نیروی محرک در نظر می گیرد، محیط سایت را ،یب می کند، و دعوت نامه هایی را برای افراد با زبان طراحی فضای مینیمالیستی ارسال می کند: این نه تنها یک فضای اداری ناب است، بلکه یک مکان فرهنگی باز، فراگیر و متنوع است که دارای چندین مورد است. امکاناتی مانند تعامل اجتماعی، سرگرمی، زندگی و یادگیری.

ساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© لی یائو

ایجاد “X” – محل پروژه نسبتاً مربع است و رودخانه ای آرام در ضلع غربی و ساختمان های اداری با انواع و ارتفاعات مختلف در سه سمت آن قرار دارد. به ،وان یک طرح سفارشی ثانویه، کاربری کلی زمین نسبتاً محدود است و تراکم ساختمان اجازه ندارد از طرح اولیه عبور کند. ضمن در نظر گرفتن کامل چشم انداز طراحی متعادل سازی نیازهای فضایی و رو، ساختمان های اداری جوجه کشی، روش ،یب فضای اداری مستقل با فضای باز مش، اتخاذ شده است. فضای اداری مستقل برای اطمینان از حریم خصوصی خاص بیرون است. فضای باز مش، به سمت داخل است تا فضایی مساعدتر برای ارتباط و اشتراک گذاری تشکیل دهد. برای استفاده بهینه از نور طبیعی، تهویه و سبز شدن منظر، پس از تحلیل فضای شهری و روان سازی محوطه، فرم معماری به صورت مورب با توجه به مورب مربع (شمال شرقی-ج، غربی): مایل بریده می شود. بخش ورودی اصلی در گوشه شمال شرقی، بخش اریب تراس عقب‌نشین فوق، در ج، غربی، و بخش اریب فضای خا،تری که از دهلیز داخلی و چشم‌انداز رودخانه در لایه زیرین می‌گذرد. برش هندسی خالص ساختمان را قادر می سازد تا بهتر با کل رابط شهر ادغام شود، در حالی که نمای همگرای X شکل شخصیت مستقل ساختمان اداری جدید را حفظ می کند.

ساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی خارجی، نما
© لی یائو

استراتژی پایداری – طراح در تحقیقات اولیه به دقت نور خورشید سایت را در دوره های مختلف مشاهده کرد و همچنین جهت باد غالب موسمی در تابستان و زمستان در هانگژو را در نظر گرفت. از نظر پایداری محیطی، مجموعه های بالا و پایین بازشوها در گوشه ج، غربی به طور قابل توجهی اثر تهویه طبیعی حیاط داخلی ساختمان را افزایش داده است که باعث بهبود آسایش و در عین حال حفظ انرژی و حفاظت از محیط زیست می شود. منظر رودخانه به دهلیز، تراس عقب‌نشینی و فضای داخلی در امتداد منظره مربعی کوچک وارد می‌شود که از نظر بصری فضای داخل ساختمان را با طبیعت اطراف پیوند می‌دهد و در نتیجه منظره‌ای سه بعدی از «دره سبز کنار رودخانه – سبز زمین» را تشکیل می‌دهد. کمربند – حیاط مرکزی – تراس منظر”. علاوه بر این، محوطه ورودی که با برش شیب دار در شمال شرقی به دست می آید، نه تنها فضای ارتباط دوستانه را برای رابط پارک افزایش می دهد، بلکه افراد را به ورود به فضای مش، داخلی دعوت و راهنمایی می کند. سیستم آبی دهلیز قابل مشاهده و چشم انداز رودخانه نه چندان دور، و همچنین نور و سایه جذاب، چهره های شلوغ مرز بین معماری، طبیعت و شهر را می شکند. اشتراک فضایی هدف اصلی استراتژی پایداری اجتماعی است.

ساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی خارجی، نما
© لی یائو

سیستم م،ار – واحد اداری در سه نوع ماژول اداری طراحی شده است که دارای عرض یکنواخت 4.2 متر، ارتفاع کف 4.75 متر و عمق های مختلف است. ارتفاع طبقه 4.75 متری هر ماژول اداری امکان فضای متغیر داخلی بیشتری را برای مشتریان فراهم می کند. این ماژول های اداری با گذرگاه های یک طرفه یا راهروهای داخلی ،یب می شوند که با شکل X مطابقت دارند و با موقعیت تهویه مطبوع ،یب می شوند. واحد کرتین وال مورب و واحد کرتین وال متعامد در طراحی به کار گرفته شده اند تا نمای منحصر به فرد و تمیزی ایجاد کنند.

ساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - تصویر 23 از 30
تجزیه و تحلیل ماژول
ساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© لی یائو

هنر آویزان ، – برای تحقق بخشیدن به اثر فرم ساختمان ای، شکل، این سازه چالش یک کنسول عظیم 29.4 متری را دارد: تعدادی از سرریزهای ،زه ای متعلق به سازه های نامنظم خاص هستند. پس از بحث‌های فراوان، تیم طراحی یک سیستم ساختاری ،یبی از قاب فولادی + دیوار برشی مرکب ورق فولادی / دیوار برشی بتنی تقویت‌شده فولادی و ،پا فولادی با مهاربندی مورب به کار گرفته شد و در نهایت معماری مورد نظر را محقق کرد. فرم. برای حفاظت از محیط زیست و در نظر گرفتن هزینه، در طراحی سازه کمیسیون ثانویه، ضمن اطمینان از ایمنی، باید تا حد امکان از فونداسیون اصلی شمع به صورت منطقی استفاده شود و پس از ت،یب از سازه اصلی طبقه زیرزمین استفاده شود.

ساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی خارجی
© لی یائو
ساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی خارجی، نما
© لی یائو

انتخاب مواد – انتخاب مصالح کلید ارائه کامل جلوه کلی معماری است. فرآیند آنودایز ، برای صفحه آلومینیومی اتخاذ شده است که با شیشه توخالی سه لایه فوق سفید Low-E ،یب می شود تا عایق حرارتی کارآمد و عملکردهای صرفه جویی در انرژی را برای ساختمان فراهم کند. نما ساده و یکپارچه است و ارتباط شفاف و موثری را بین فضاهای داخلی و خارجی ارائه می دهد.

ساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی خارجی، نما، منظره شهری
© لی یائو
ساختمان اداری Hangz،u DEEP BLUE / طراحی GLA - عکاسی داخلی، نما
© لی یائو

پایان نامه – Deep Blue یک ساختمان جالب است که بازتاب های طراح در سایت، دقت فضایی، نبوغ طراحی، کنترل ساخت و ساز و غیره را در خود جای داده است. ساختم، در Hangz،u برای بررسی امکان ساختمان های اداری جدید انکوباتور قرار داده شده است.





منبع: https://www.archdaily.com/994798/hangz،u-deep-blue-gla-design