ساختمان برای میلیاردها: تغییر تمرکز به هند روستایی


ساختمان برای میلیاردها: تغییر تمرکز به هند روستایی

Building for Billions: Shifting Focus to Rural India - تصویر 1 از 11
روستای K،noma در ناگالند، هند. تصویر © Devesh/AdobeStock

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

هند اخیراً از همسایه شبه قاره‌ای خود ی،ی چین پیشی گرفته و با جمعیتی بیش از 1.4286 میلیارد نفر به پرجمعیت‌ترین کشور جهان تبدیل شده است. همانطور که داده های سازمان ملل نیز برآورد می کند نرخ رشد سالانه جمعیت 0.7٪، محیط ساخته شده کشور قرار است با گفتمان جدیدی از جمعیت شناسی تعامل کند و دیدگاه خود را در مورد چگونگی ساخت میلیاردی ارائه دهد. قرار است با چالش‌های جدید زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل و مسکن من، درگیر شود، که در ظاهر شهرها را مجبور می‌کند تا به ،وان پاسخی به این نیازهای پویا، دائماً گسترش یابند. با این حال، نگاهی انتقادی به توزیع جمعیت در داخل کشور نشان می دهد که ا،ریت هندی ها هنوز در مناطق روستایی زندگی می کنند زیرا با وجود افزایش مهاجرت روستا به شهر، 65 درصد جمعیت را تامین می کند. این نشان دهنده حرکت در جهتی متفاوت است. جایی که طراحی و توسعه مناطق روستایی بر شهرها اولویت دارد. معماری در مناطق روستایی، رابطه آن با شهرها، و آینده آن به ،وان چارچوب اولیه برای اسکان جمعیت در حال انفجار را بررسی می کند.

Building for Billions: Shifting Focus to Rural India - تصویر 2 از 11Building for Billions: Shifting Focus to Rural India - تصویر 3 از 11Building for Billions: Shifting Focus to Rural India - تصویر 5 از 11Building for Billions: Shifting Focus to Rural India - تصویر 6 از 11ساختمان برای میلیاردها: تغییر تمرکز به هند روستایی - تصاویر بیشتر+ 6

“روح هند در روستاهایش زندگی می کند” نقل قول معروف مهاتما گاندی است که هنوز عمیقاً در چشم انداز جمعیتی کشور طنین انداز است. از فرهنگ‌ها، هنرها و سنت‌های گسترده‌ای که هنوز در مناطق روستایی پرورش می‌یابد، و همچنین منابع طبیعی دیدنی مانند زمین‌ها، مواد معدنی و رودخانه‌هایی که حومه شهر را تشکیل می‌دهند، و پایه‌های اقتصادی کشاورزی، ماهیگیری و جنگل‌داری صحبت می‌کند. هنوز توسط روستاهای سنتی انجام می شود.

Building for Billions: Shifting Focus to Rural India - تصویر 7 از 11
عکاسی هوایی از شهری در هند. تصویر © Steve Harrington/Pexels

با این حال، توسعه از نظر زیرساخت‌ها، معماری، حمل‌ونقل و سایر حوزه‌ها بیشتر معطوف به مراکز شهری بوده و منجر به مهاجرت شدید از مناطق روستایی شده است. تیاو جمعیت متراکمی را در اختیار منابع کمیاب می گذارد و مشکلات زیادی را متحمل می شودمانند افزایش زاغه ها، مدیریت ضعیف ،، آلودگی و فشار بر تاسیسات عمومی. از آنجایی که افزایش مداوم جمعیت نیز این چالش ها را افزایش می دهد، وقت آن است که سوالات جدید طراحی و برنامه ریزی شهری را مطرح کنیم. طراحی زندگی روستایی به چه م،است؟ چگونه می تو،م روابط پایداری بین مراکز روستایی و شهری طراحی کنیم که بتواند مهاجرت مداوم را مهار کند؟ ،اصر معماری و زیرساختی مورد نیاز مناطق روستایی برای اسکان من، این جمعیت رو به رشد چیست؟ چگونه توسعه و فناوری را برای کمک به شیوه های روستایی با حفظ فرهنگ و سنت ها معرفی کنیم؟ این سؤالات پیچیده هستند و به اجرای تدریجی، تعامل و بازخورد ایده ها در جستجوی راه حل های پایدار نیاز دارند.


مقاله مرتبط

قدرت تحول آفرین شهرنشینی: چگونه شهرهای هند مانند دهلی برای رشد شهری برنامه ریزی می کنند


Building for Billions: Shifting Focus to Rural India - تصویر 5 از 11
کلکته هند دارای تراکم 814.80 وسیله نقلیه در هر کیلومتر طول جاده است. تصویر © Radiokafka

مفهوم آنچه که یک منطقه روستایی را تشکیل می دهد بر اساس ،یبی از عوامل از جمله موقعیت جغرافیایی، تراکم جمعیت و شیوه زندگی است. در حالی که OECD (سازمان توسعه و همکاری اقتصادی) زم، که تراکم جمعیت آن کمتر از 150 نفر در هر کیلومتر مربع باشد، یک جامعه را روستایی تعریف می‌کند، نمی‌توان ویژگی فرهنگی آن را نادیده گرفت. طراحی زندگی روستایی، طراحی متن، با عملکرد شهری روستاهای کم جمعیت، گونه‌شناسی ساختمان‌های سنتی، و ارتباط مردم با مناظر کشاورزی است. این نیاز به معماران و طراحان شاغل در این مناطق دارد که به صورت متناوب، درگیر مصالح محلی و شیوه‌های سنتی ساختمان، حفظ مناظر طبیعی و بازتاب آداب و رسوم محلی باشند.

در روستاهای هند، معماری بومی به دلیل ریشه های عمیق خود در تاریخ و پاسخگویی آن به اقلیم محلی و تفاوت های ظریف فرهنگی مناطق مختلف به طور گسترده ای شناخته شده است.. به ،وان مثال، خانه های بام کاهگلی در کرالا، که به نام تاراوادو، دارای سقف های شیبدار ساخته شده از کاهگل نخل نارگیل است که آنها را برای تحمل بارندگی های شدید و شرایط مرطوب من، می کند. مثال دیگر این است بونگاس، خانه های دایره ای بومی ساخته شده از گل و کاهگل که معمولاً در منطقه کوچ در گجرات یافت می شود. شکل و مواد آنها به کنترل آب و هوای داخلی کمک می کند، در حالی که نقوش تزئینی مردم کوچی نمای بیرونی را تزئین می کند. اینها تنها چند نمونه از ال،ای بومی گسترده و منحصر به فرد هستند که می توانند الهام بخش راه حل های مدرن برای طراحی زندگی روستایی باشند.

ساختمان برای میلیاردها: تغییر تمرکز به روستایی هند - تصویر 11 از 11
خانه های میراث ج، هند به سبک تامیلنادو چتینادو. تصویر © Snap Royce P،to Co/AdobeStock

ساختن بر اساس طراحی بومی هند یک گام اولیه است، اما تکمیل مناطق روستایی با زیرساخت ها چیزی است که می تواند جمعیت را از مراکز شهری جذب کند و به طور پایدار به آنها رسیدگی کند. در مقاله “چرا معماران باید تمرکز خود را از شهرها به مناطق روستایی تغییر دهند؟” Anamika Mathew خاطرنشان می کند که بسیاری از مناطق روستایی در هند به دلیل کمبود زیرساخت ها مانند جاده ها، برق، بیمارستان ها، مسکن من،، سازه های کشاورزی، مدیریت ، و زیرساخت های دیجیتال، شرایط زندگی بدی دارند. اینها مسائلی هستند که نیاز به توجه فوری از طریق طراحی و سیاست دارند. با ایجاد زیرساخت با استفاده از یک الگوی زندگی روستایی متناظر، می‌تو،م محیط روستایی پویاتری را کاوش کنیم و ایجاد کنیم که نه تنها جمعیت رو به افزایش را تامین می‌کند، بلکه ویژگی فرهنگی مناطق روستایی را نیز حفظ می‌کند.

ساختمان برای میلیاردها: تغییر تمرکز به روستایی هند - تصویر 10 از 11
دهکده ای کوچک در ،، هند. تصویر © Mitrarudra/AdobeStock

در تلاش برای تمرکز بیشتر بر زیرساخت های روستایی، شیوه های معماری در هند در حال بررسی مفاهیم جدید هستند. برای مثال، شرکت معماری بریو مستقر در بمبئی، در حال ساخت توالت‌ها و زیرساخت‌های محلی برای پرورش لبنیات محلی در کنچور، کارناتاکا است، در حالی که اخیراً اولین نمونه اولیه خانه میلیارد آجر در Math Jalgaon را تکمیل کرده است. هدف این پروژه ها بهبود استانداردهای زندگی در مناطق روستایی، ایجاد فرصت های شغلی بیشتر و ایجاد محیطی ساخته شده برای افزایش جمعیت است. انجمن BillionBricks یک انجمن خانه خورشیدی کربن منفی است که با تکنیک مونتاژ پیش ساخته بومی ساخته شده است که مونتاژ آن را در مکان های دوردست آسان می کند. این محصول برداشت انرژی پاک و مسکن اجتماعی را در یک نهاد واحد ،یب می کند و در عین حال ا،یستمی از امکانات را برای آموزش، مشاغل، مراقبت های بهداشتی و تفریح ​​ارائه می دهد.

Building for Billions: Shifting Focus to Rural India - تصویر 6 از 11
نمونه اولیه خانه میلیارد آجر. تصویر © P،tographix

،ت هند (GOI)، بازیگر اصلی در این گفتمان، طرح های حیاتی را برای ارتقای زیرساخت های روستایی آغاز کرده است. اینها شامل طرح Pradhan Mantri Awas Yojana (PMAY – Gramin).، که هدف آن فراهم ، خانه های دائمی و امکانات اولیه برای بسیاری از جوامع روستایی تا سال 2024 است و طرح پرادان مانتری گرام ساداک یوجانا (PMGSY).، که هدف آن بهبود ارتباط روستایی با فراهم ، جاده‌هایی با شرایط آب و هوایی است که س،تگاه‌های واجد شرایط را در مناطق روستایی به هم متصل می‌کند. با بهبود زیرساخت ها در مناطق روستایی، ارتباطات زیرساختی بین مناطق روستایی و شهری بسیار مهم می شود. مناطق روستایی نمی توانند به تنهایی کار کنند و برای کارآمدی نیاز به اشکال بهتر ارتباط با شهرها در همه بخش ها از جمله حمل و نقل، کشاورزی و برق دارند.

Building for Billions: Shifting Focus to Rural India - تصویر 2 از 11
مدل خانه میلیارد آجر که مزرعه خورشیدی را نشان می دهد که در مسکن گنجانده شده است. تصویر © معماری بریو

مشارکت در توسعه روستایی همیشه مست،م دقت همه ذینفعان است. توسعه دیجیتالی و فیزیکی گاهی اوقات می تواند با ویژگی فرهنگی مناطق روستایی تضاد داشته باشد. رم کولهاس در نمایشگاه تحقیقاتی خود با ،وان به این موضوع اشاره می کند “کشور، آینده.” این مداخلات توسعه‌ای در روستا را تأیید می‌کند که به آرامی جایگاه اولیه مردم و فرهنگ را نفی می‌کند. برای مثال، تراکتورهای پیشرفته با قابلیت کنترل از طریق آی‌پد، بر روابط فرهنگی روستایی با کشاورزی در اروپا تأثیر گذاشت. اگر مناطق روستایی مهد فرهنگ هستند، بسیار مهم است که توسعه و فناوری باید به گونه‌ای به کار گرفته شود که آن را حفظ کند. شبکه اروپایی توسعه روستایی نیز در سال 2018 جهت دهی روستاهای هوشمند را آغاز کرد. این استراتژی‌های دقیق برای پیاده‌سازی زیرساخت‌های دیجیتال در مناطق روستایی را برجسته می‌کند، که شامل کار با مردم محلی و سازمان‌های محلی و پیاده‌سازی مهارت‌های دیجیتال در کنار زیرساخت‌ها می‌شود.

Building for Billions: Shifting Focus to Rural India - تصویر 3 از 11
نمونه اولیه خانه میلیارد آجر. تصویر © P،tographix

همانطور که هند این ارتفاع جدید در جمعیت شناسی را نشان می دهد، این فراخو، است برای تغییر تمرکز طراحی، برنامه ریزی و توسعه به سمت مناطق روستایی. به چالش کشیدن هنجارهای شهری موجود به ،وان راه حل هایی برای رشد جمعیت با جستجوی استراتژی های توسعه جدید در داخل روستا. درک این موضوع که جوامع روستایی در هند اهمیت زیادی در حفظ هویت فرهنگی، ترویج پایداری و تقویت انسجام جمعی دارند، که می تواند ال،ایی برای پذیرایی از این جمعیت جدید باشد. با پرداختن به نیازهای منحصربه‌فرد محیط‌های روستایی، از نظر طرح‌های زمینه‌ای، زیرساخت‌های جمعی و تداوم فرهنگ در توسعه‌ها، ما تمایل به ایجاد جوامع روستایی پایدار و جذاب داریم. ساختمان الگوی روستایی هند با میلیاردها دلار، نه تنها الهام بخش کشورهای دیگر با جمعیت رو به رشد است، بلکه کشورهای در حال توسعه با جمعیت روستایی وسیع در آفریقا و ج، جه، را نیز الهام می بخشد.

Building for Billions: Shifting Focus to Rural India - تصویر 4 از 11
شهر کولو، هند تصویر © Saiko3p/AdobeStock

این مقاله بخشی از مجموعه ArchDaily با ،وان India: Building for Billions است، جایی که ما در مورد اثرات افزایش جمعیت، شهرنشینی و رشد اقتصادی بر محیط ساخته شده هند بحث کنید. از طریق این مجموعه، نوآوری‌های محلی و بین‌المللی را بررسی می‌کنیم که به رشد شهری هند پاسخ می‌دهند. ما همچنین با معمار، سازندگان و جامعه صحبت می‌کنیم تا بر تجربیات شخصی آنها تأکید کنیم. مثل همیشه، در ArchDaily، ما از نظرات خوانندگان خود بسیار قدرد، می کنیم. اگر فکر می کنید ما باید پروژه خاصی را ارائه دهیم، لطفا پیشنهادات خود را ارائه دهید.




منبع: https://www.archdaily.com/1003533/building-for-billions-،fting-the-focus-to-rural-indi،