ساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP


ساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP

ساختمان جدید برای پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - عکاسی خارجی، ویندوز
© اومانگ شاه

ساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - عکاسی خارجیساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - عکاسی داخلی، صندلیساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - تصویر 4 از 24ساختمان جدید برای پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - عکاسی داخلی، نماساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - تصاویر بیشتر+ 19


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    65000 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2023


  • <،le>ع، ها

  • معماران اصلی:

    بیمال پاتل، بابی دسای، کاملش مهتا، کاهان ویاس، آنکیت میستری، پرادیپ جاداو، دیپاک کوتچا، نیکی شاه










ساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - عکاسی خارجی
© اومانگ شاه

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. ساختمان جدید پارلمان هند اولین ساختمان پارلمان هند است که با هدف طراحی شده است. این طرح به نیازهای حال و آینده عملکرد کارآمد پارلمان می پردازد. ساختمان در یک قطعه مثلثی قرار دارد، بنابراین، یک ساختمان مثلثی امکان استفاده بهینه از فضای موجود را فراهم می کند. سه گانه توابع – Lok Sabha (خانه پایین)، Rajya Sabha (خانه بالا)، و سالن استراحت مرکزی – نیز در طرح مثلثی کارآمد هستند.

ساختمان جدید برای پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© اومانگ شاه
ساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - تصویر 19 از 24
طرح
ساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - عکاسی داخلی
© اومانگ شاه

این طرح از ساختمان پارلمان کنونی، صنایع دستی ساخت و ساز هند، نمادهای ملی هند و سایر ساختمان‌های مرکزی ویستا الهام گرفته شده است. برای مثال در نمای بیرونی از ماسه سنگ دو رنگ استفاده شده و ساختمان را با همسایه تاریخی خود هماهنگ می کند. جلیس های ماسه سنگی با الهام از صنایع دستی معماری هند، ایوان های طبقه اول را سایه می اندازند در حالی که جلیقه های تزئینی در فضای داخلی اجازه می دهد تا نور طبیعی فضاها را روشن کند. نوارهای کنده کاری شده در امتداد ازاره و در آستانه در همه ورودی ها نیز به ،اصر معماری سنتی هند ادای احترام می کنند.

ساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - عکاسی داخلی، صندلی
© اومانگ شاه

در فضای داخلی، استفاده از نمادها و نقوش ملی هویت می بخشد و جمعیتی متنوع را متحد می کند. اتاق Lok Sabha طرح رنگ سبز ساختمان فعلی را به جلو می برد و از فرم ها و نقش های پرنده ملی، طاووس استفاده می کند. اتاق راجیا سبها طرح رنگ قرمز را ادامه می دهد و از موتیف گل ملی، نیلوفر آبی استفاده می کند. حیاط با درخت ب،ان، درخت ملی کاشته شده است. جالی ها در امتداد راهرو که حیاط را احاطه کرده اند نشان دهنده درخت، از تمام نقاط هند هستند.

ساختمان جدید برای پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - عکاسی داخلی، نورپردازی، شیشه، نما، ستون، طاق
© اومانگ شاه
ساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - تصویر 20 از 24
پلان – طبقه 1

این ساختمان علاوه بر امکانات ضروری مانند اتاق‌های کمیته، دفاتر اصلی و، امور پارلم،، دبیرخانه لوک سبها، و دبیرخانه راجیا سبها، شامل گا،ی‌ها و نمایشگاه‌هایی است که در دسترس عموم قرار دارند. تالار و گا،ی قانون اساسی که در مرکز قرار دارد، قانون اساسی هند و دیگر آثار باست، میراث هند را برای بازدید عموم به نمایش می گذارد – به طور نمادین و فیزیکی مردم را در قلب دموکراسی هند قرار می دهد.

ساختمان جدید برای پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - عکاسی داخلی، نورپردازی، صندلی
© اومانگ شاه
ساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - تصویر 24 از 24
بخش ها
ساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - تصویر 4 از 24
© اومانگ شاه

سه ،صر هنری در مرکز تالار مشروطه، تاریخ و زمان تشکیل جمهوری را با کیهان و مکان دهلی در 26 ژانویه 1950 مرتبط می کند. آونگ فوکو از سقف تالار مشروطه آویزان شده است. حرکت آونگ با توجه به چرخش زمین نماد گذر زمان است. مسیر آن با منبت کاری برنجی روی زمین مشخص شده است که موقعیت دهلی را در کیهان و نقاط اصلی را نشان می دهد. یک نورگیر بزرگ در بالا با پانل های سقفی تزئینی قاب شده است که نمایشی هنری از آسمان شب 26 ژانویه 1950 را نشان می دهد. بالای این فضا، نشان ملی هند، اقتباسی از آشوکا، پایتخت شیر ​​سارناث، قرار دارد.

ساختمان جدید برای پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - عکاسی داخلی، نما
© Kavin Kumar La Sa
ساختمان جدید پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - تصویر 23 از 24
ارتفاعات

این طرح از زیرساخت‌ها و فناوری‌های پیشرفته برای کمک به عملکرد پارلمان استفاده می‌کند. مبلمان موجود در سالن ها شامل نمایشگرهای هوشمند و بیومتریک برای سهولت در رای گیری است. ساختمان جدید پارلمان در ارتباط با ساختمان موجود کار خواهد کرد. ساختمان جدید یک سازه مدرن است که در عین احترام و هماهنگی با محیط اطراف خود، آ،ین فناوری در طراحی و ساخت را در خود جای داده است.

ساختمان جدید برای پارلمان هند / طراحی، برنامه ریزی و مدیریت HCP - عکاسی داخلی، نما
© اومانگ شاه




منبع: https://www.archdaily.com/1003508/new-building-for-the-parliament-of-india-hcp-design-planning-and-management