ساختمان دانوبیو بوداپست / معماران T2.a


ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a

  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی خارجی، نما
© Zsolt Batár

  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی خارجی، نما، پنجره  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی داخلی، نما، پنجره  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی بیرونی، منظره شهری  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی داخلی، پله ها، نرده  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - تصاویر بیشتر+ 27


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی بیرونی، ،ه، منظره شهری
© Zsolt Batár

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. ساختمان مس، Danubio که توسط معماران T2a طراحی شده و اخیراً در محل یک گودال سنگریزه رودخانه سابق در سواحل دا، در بوداپست تکمیل شده است، به محیط شهری و طبیعی منحصر به فرد پاسخ می دهد و تا حدی قو،ن توسعه دهندگان املاک بوداپست را نادیده می گیرد و متوجه می شود. مفهومی که پایداری را نه تنها به ،وان یک شعار تلقی می کند، بلکه بسیاری از راه حل های معماری از پیش موجود اما فراموش شده را احیا می کند و آنها را به شکلی مدرن و جاودانه بازآفرینی می کند.

  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Zsolt Batár
  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی بیرونی
© Zsolt Batár

محل. این سایت در شمال مرکز شهر بوداپست در ضلع ج،ی خلیج فوکا، یک منطقه صنعتی و بندرگاهی سابق قرار دارد که در حدود دهه 1960 در نتیجه است،اج شن ایجاد شد و به نام اپراتور سابق نامگذاری شد و در دهه 1990 متروک شد. هدف از دعوت به مناقصه که توسط سازنده در سال 2016 راه اندازی شد، تهیه طرح توسعه مجتمع برای یک ساختمان مس، با حدود 360 آپارتمان و اطراف آن بود که در یک “سایت قهوه ای” منحصر به فرد صنعتی برای احیای مجدد با اتصال مستقیم ساخته می شد. به دا، و منظره ای پانوراما.

  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© Zsolt Batár

برای من، ساختن سایت صنعتی سابق برای مسکن و مناطق عمومی، سرمایه گذاری های زیربنایی عمده و یک استراتژی توسعه پیچیده مورد نیاز بود. از همان ابتدای فرآیند برنامه ریزی، مفهوم ما شامل بازسازی طبیعی خلیج FOKA و ارائه اتصال فیزیکی و دسترسی عمومی به مناطق عمومی بود. همراه با توسعه، مناطق عمومی ایجاد شده است، بنابراین منطقه خلیج و کریک اکنون به هم متصل شده اند، و تمام سیستم های حفاظت در برابر سیل، جاده ها و تاسیسات تکمیل شده است.

  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی بیرونی، منظره شهری، پنجره ها، ساحل
© Zsolt Batár
  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی خارجی، نما
© Zsolt Batár

مفهوم. مفهوم معماری ابتدا از دیدگاه شهری، مقیاس نقشه برداری و توده ها و ارتباطات شهری مورد بررسی قرار گرفت. هدف این بود که نه تنها یک کاندومینیوم با نمای جذاب، بلکه ساختم، طراحی شود که بتوان آن را از زوایای مختلف و فواصل مختلف مشاهده کرد و به محیط شهری طبیعی و ساخته شده با جزئیات ی،ان پاسخ داد. به ،وان راه حل، حجم ساختم، متشکل از دو بخش روبنای متصل به هم ایجاد شد که از یک سو ویژگی های هندسی عجیب سایت را دنبال می کند و از آن بهره برداری می کند و از سوی دیگر به صورت پویا به توده مجاور مرکز ملی شنا واکنش نشان می دهد.

  ساختمان Danubio Budapest / معماران T2.a - تصویر 21 از 32
جهت گیری | نمودار

حجم ساختمان علاوه بر حضور شهری، هدف کاربردی و پرانرژی نیز دارد. جرم دو ،مت ساختمان و ارتباط آنها با یکدیگر امکان به حدا،ر رساندن سطوح جلویی به سمت دا، و خلیج را فراهم می کند. جرم پویا و “گام به بیرون” ساختمان نیز به ،وان یک وسیله انرژی غیرفعال عمل می کند. قرنیزهای سفید برجسته در لبه‌های طبقات که به میزان 53 سانتی‌متر در هر سطح به سمت ج، منحرف می‌شوند، سطوح پنجره‌های نما را از نور مستقیم خورشید سایه می‌اندازند و از نور مستقیم خورشید محافظت می‌کنند و در عین حال اجازه می‌دهند نور پراکنده بیشتری از شمال به آپارتمان‌ها وارد شود.

  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© Zsolt Batár
  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - تصویر 22 از 32
حجم | نمودار

نسبت اندازه ها و چیدمان های مختلف خانه ها در یک ساختمان همیشه یک معضل خاص برای توسعه دهندگان است. بنابراین، یک سیستم معماری و سازه‌ای انعطاف‌پذیر توسط معماران T2.a طراحی شد که امکان تغییر سریع و انعطاف‌پذیر در تعداد اندازه‌ها و انواع مختلف آپارتمان‌ها (“S/M/L/XL”) را فراهم کرد. برای پیگیری پویا نیازهای در حال تغییر مشتری، یک برنامه الگوریتمی خاص توسط معماران ایجاد شد که امکان تغییر واحدهای آپارتمان م،ار را به سرعت و آزادانه در طول فرآیند طراحی فراهم می‌کرد.

  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی داخلی، نما، پنجره
© Zsolt Batár

متمایزترین ،صر نمای ساختمان، قرنیز افقی سفید رنگ، “پروفایل بال” است که در اطراف هر سطح اجرا می شود. این سازه آلومینیومی که به صورت سفارشی طراحی و ساخته شده است، انحنا در گوشه ها یک علامت تجاری، طراحی قوی و ،صر کاربردی است که بر پویایی ساختمان تأکید می کند و محافظت در برابر باران و سایه را فراهم می کند. آپارتمان ها در یک سیستم خوشه ای در اطراف هسته های عمودی، با مجموع نه سطح مس،، از جمله طبقه همکف، با چهار یا پنج آپارتمان در هر سطح و راه پله چیده شده اند. خانه های بزرگ دو نما مخالف را به هم متصل می کنند، در حالی که خانه های کوچکتر رو به ارتفاع ج،ی هستند. بخش ساختمان V شکل “A” در کنار دا، و بخش L شکل “B” رو به خلیج در مجموع حدود 350 آپارتمان شامل انباری ماشین در دو طبقه زیرزمین دارد. سطوح گاراژ زیرزمین به اندازه نیمی از سطح زمین بالا می رود تا ساختار بتن آرمه ضد آب گاراژ نیز به ،وان یک سازه محافظ در برابر سیل عمل کند.

  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی خارجی، نما
© Zsolt Batár
  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© Zsolt Batár

پنجره های آپارتمان ها با زاویه 90 درجه نسبت به محور طولی سازه ساختمان چرخیده اند، بنابراین نمای “دندانه ای” تراس ها را به سمت رودخانه و چشم انداز جهت می دهد و در عین حال جدایی بصری و صوتی بین تراس های آپارتمان ها را ایجاد می کند. . هر آپارتمان دارای یک فضای تراس بزرگ و سرپوشیده است که ادامه مستقیم فضاهای داخلی است. تراس ها به ،وان مناطق زندگی در فضای باز برای آپارتمان ها، به ،وان مناطق کاربردی واقعی طراحی شده اند. این سطوح به خوبی محافظت شده کمتر در معرض آب و هوا هستند، بنابراین چوب طبیعی به ،وان یک ماده معمولی بر آنها غالب است.

  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی داخلی، پله ها، نرده
© Zsolt Batár
  ساختمان Danubio Budapest / معماران T2.a - تصویر 27 از 32
بخش

سقف که از فضاهای عمومی نیز قابل مشاهده است اما هنگام نشستن در تراس نیز غالب است، یک سیستم آلومینیومی با روکش چوب واقعی است، عرشه‌های کف از کامپوزیت چوب-پ،تیک ساخته شده‌اند. این حس گرم و دنج می دهد اما ظاهری زیبا و با کیفیت را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. در ساختمان های امروزی، پله های عمودی معمولاً صرفاً به ،وان مسیرهای تخلیه آتش عمل می کنند، با آسانسورها به ،وان ابزاری برای حرکت عمودی عملی و سریع، بنابراین آنها در هسته های بتن مسلح بسته محصور می شوند. بنابراین، قرار دادن هسته‌های گردش در فضاهای سخاوتمندانه و باز در نمای ساختمان، جایی که آسانسورهای پانوراما در برج‌های لعابدار در همان فضای راه پله‌های معلق حرکت می‌کنند، یک تصمیم مهم بود. آپارتمان ها را می توان از یک منطقه مش، که به خوبی با نور طبیعی روشن شده است، نزدیک به چشم انداز، ایجاد یک سفر استثنایی برای همه ،نان.

  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی داخلی
© Zsolt Batár

پایداری از همان ابتدای فرآیند برنامه ریزی در اولویت بوده است. مهمترین جنبه این است که یک ساختمان با کیفیت معماری و فنی بالا طول عمر بیشتری دارد و نگهداری آن مقرون به صرفه تر است. از نقطه نظر انرژی، علاوه بر نقش کنترل انرژی غیرفعال جرم گیری، تامین انرژی ساختمان تقریباً به طور کامل از انرژی های تجدیدپذیر تامین می شد. انرژی سرمایشی و گرمایشی توسط پمپ های حرارتی هوا به آب نصب شده بر روی سقف هر هسته راه پله تامین می شود، در حالی که آب گرم توسط یک سیستم گرمایش منطقه ای نیز بر اساس انرژی های تجدید پذیر تامین می شود. به لطف چندین راه حل فنی دیگر، مانند استفاده از شن است،اج محلی برای بازسازی منطقه عمومی خلیج FOKA مجاور، این ساختمان اولین و تنها ساختمان مس، در مقیاس بزرگ در مجارستان است که به گواهینامه BREEAM Excellent دست یافته است.

  ساختمان دا،یو بوداپست / معماران T2.a - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Zsolt Batár




منبع: https://www.archdaily.com/1003582/danubio-budapest-building-t-architects