ساختمان هیبریدی شوالبه / استودیو Archiproba


ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba

ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی داخلی
© ایلیا ایوانف

ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی داخلی، بیمساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلیساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی داخلیساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی خارجی، ،ه، ساحلساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - تصاویر بیشتر+ 38


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه منطقه این پروژه معماری حوزه:
    2200 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2023


  • <،le>ع، ها

  • معمار اصلی:

    تامارا مرادووا

ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی داخلی، بیم
© ایلیا ایوانف

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. ساختمان هیب، شوالبه در رایشف، آلمان واقع شده است. پروژه معماری داخلی Schwalbe HQ حدود 2200 متر مربع را پوشش می دهد. ساخت و ساز در طول همه گیری انجام شد و از زمان ایده تا تکمیل سه سال طول کشید. Schwalbe – یک تولید کننده پیشرو ،تیک دوچرخه، موفقیت خود را مدیون کیفیت بدون سازش، نوآوری مستمر، و فن آوری های جدید و فشار برای تولید بیشتر آگاهانه از محیط زیست است.

ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی داخلی، آشپزخانه
© ایلیا ایوانف
ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - تصویر 41 از 43
پلان – طبقه همکف

این پروژه به موازات تجدید نظر در رویکرد شرکت به محیط کار و یک هدف بلندپروازانه برای ایجاد یک ساختمان مسئول برای آینده متولد شد. ساختمان هیب، شوالبه یکی از معدود نمونه های اصول طراحی گهواره به گهواره است که امروزه در معماری صنعتی استفاده می شود. 98 درصد مواد پروژه قابل بازیافت هستند و 100 درصد بتن و فولاد نیز قابل بازیافت هستند. این ساختمان سالانه بیش از 60000 کیلووات ساعت برق تولید می کند، یک پمپ حرارتی هوای بسیار کارآمد، کل ساختمان را از طریق بادبان های سقفی معتدل می کند تا به طور مستقل گرم و سرد شود. با توجه به موقعیت مک، در منطقه با بارندگی های شدید منظم، آب باران برای آبیاری روف گاردن ها و دیوارهای سبز و سرویس سرویس بهداشتی در سرتاسر ساختمان برای کاهش مصرف آب جمع آوری می شود.

ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی داخلی، پله ها
© ایلیا ایوانف

خلاصه معماری پیروی از فلسفه شرکتی شرکت بود که مسئولیت زیست محیطی و اجتماعی را در مرکز قرار می دهد و فضاهای الهام بخش و نوآورانه برای کار و تفریح ​​فراهم می کرد. هدف معماران این بود که ارزش‌هایی را که شرکت حمل می‌کند و اشتیاق همه افراد پشت سر شوالبه به دوچرخه‌ها به فضا ترجمه کنند. روش کلیدی در رویکرد آنها استفاده بیشتر از مواد طبیعی، بازیافتی و قابل بازیافت موجود در DNA شوالبه بود. برند شوالبه به دلیل استقامت محصولش شناخته شده است، به همین ترتیب، آرچی پروبا به طراحی انعطاف پذیر و جاودانه اعتقاد دارد، جایی که تنها روندهای مورد احترام کیفیت و پایداری است.

ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© ایلیا ایوانف
ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی
© ایلیا ایوانف
ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پنجره، صندلی، میز، میز
© ایلیا ایوانف

ساختمان جدید سه طبقه را اشغال می‌کند و دارای فضای پذیرش، کارگاه دوچرخه‌سواری، دنیای برند، بخش‌های بازاریابی و فنی، سالن‌های سخنر، و کارگاه، پل ارتباطی و یک باغ روی پشت بام با میوه‌ها و سبزیجات تازه مورد استفاده در غذاخوری است. مناطق کار اضافی برای بخش های کلیدی، مانند آزمایشگاه آزمایش و خدمات مشتری، ارائه شده است. در پاسخ به درخواست راه حل های پلان باز، معماران سعی ،د مفهوم “هیبرید” را به طراحی فضایی و محیط های کاری گسترش دهند. هر ،مت از ساختمان دارای عملکردهای متعددی است و ممکن است برای کارهای فردی یا مش،، جلسات و رویدادها استفاده شود. به منظور جذب نور و هوای فضا، دیوارهای خشک در صورت امکان با شیشه تعویض شد.

ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - تصویر 42 از 43
پلان – طبقه اول
ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - تصویر 43 از 43
پلان – طبقه دوم

بنابراین کاربران این ساختمان وسیع احساس اتحاد بیشتری می‌کنند و به بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی به پشت صحنه بخش‌های مختلف شوالبه می‌دهند. طبقه همکف دو ورودی اصلی دارد، یکی از طریق پذیرایی رسمی و دیگری از طریق کارگاه دوچرخه. ،مت مرکزی ،مت پذیرایی یک دیوار چوب ،تیکی سفارشی حجیم است که یادآور الگوی موجود در تایرهای دوچرخه است. برخلاف روشنایی معمول برای مناطق پذیرایی، نور گرم و مینیمال توسط Peter Zumt،r – Candela Di Vals برای ایجاد فضایی آرام و آرام استفاده می شود.

ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل
© ایلیا ایوانف

کارگاه دوچرخه طوری طراحی شده است که به ،وان امتداد خیابان ظاهر شود زیرا از هر علاقه مندان به دوچرخه سواری برای عبور استقبال می کند. کاشی های خیاب، بادوام، ،تیک بازیافتی روی دیوارها، فولاد ضد زنگ و حروف پویا از ویژگی های کلیدی این فضا هستند. خدمات مشتری واقع در سطح اول یک محیط روشن و حداقلی است که در آن عملکرد غالب است. معماران به عمد ،اصر و ابزارهای صنعتی را به نمایش گذاشتند تا زیبایی کار در دست اجرا و نقش ارزشمند این بخش را در زنجیره عملیات روزانه شرکت به نمایش بگذارند. چوب ،تیکی روی میز و کفپوش ،تیکی دارای گواهی C2C، هر دو قادر به مقاومت در برابر هر گونه کار کاری هستند. شیشه U شفاف برای منطقه بندی مناطق اداری و ایجاد اتاق های جلسه انتخاب شد. این شیشه‌های سازگار با محیط‌زیست سازه‌های هوشمند را برآورده می‌کند و یکی از پایدارترین محصولات ساختم، موجود امروزی است.

ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - تصویر 28 از 43
© ایلیا ایوانف
ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی داخلی، آشپزخانه
© ایلیا ایوانف

اثاثیه ای که برای دفتر انتخاب می شود، بیشتر محصولات دارای گواهی گهواره تا گهواره یا طرح های نمادین با زندگی پس از مرگ طول، است. کف‌های چوبی سبک و سالن‌های مختلف سبز، محیطی دوستانه و راحت را برای کار و استراحت ایجاد می‌کنند. توجه ویژه ارباب رجوع به پلی معطوف شد که ساختمان قدیمی را به ساختمان جدید متصل می کند. تصمیم به دور شدن از پل که به ،وان یک گذرگاه عمل می کند منجر به پیشنهاد طرحی شد که شامل فضایی برای فعالیت ها می شود. این پل به یک «اتاق مش،» تبدیل شد که در آن کارمندان هر دو ساختمان می‌توانند در نیمه راه برای انجام یک مسابقه پینگ پنگ یا میزب، یک جلسه معمولی با هم ملاقات کنند. ،مت کاملاً لعاب پل اجازه می دهد تا نور روز بیشتر شود و یک محیط بیرونی اضافی برای استراحت های ناهار فراهم می کند. برای دسترسی سریعتر می توان با اسکوتر از پل عبور کرد.

ساختمان هیب، شوالبه / استودیو Archiproba - عکاسی خارجی، جنگل
© ایلیا ایوانف




منبع: https://www.archdaily.com/1003830/schwalbe-hybrid-building-archiproba-studios