طراحی غرفه / VIASCAPE


طراحی غرفه / VIASCAPE

طراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© CreatAR Images

طراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی خارجی، پنجره، نماطراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی خارجی، پنجره، نماطراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی داخلی، پنجره، نما، پرتوطراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی بیرونی، منظره شهریطراحی غرفه / VIASCAPE - تصاویر بیشتر+ 25


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    70 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • معمار اصلی:

    ییجیا سان

طراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© CreatAR Images

پیشرفت: بازسازی زندگی عمومی روزمره برای ،نان
غرفه در روستای XiangDong، یک جامعه در کنار رودخانه Huangpu واقع شده است که بیشتر از ساختمان های آپارتم، غمگین 480 خانواده محلی در اینجا در اتاقی با 10 متر مربع فضای شفاف زندگی می کنند. طراح یک رویکرد طراحی مثبت را با تمرکز بر پرسشنامه و مصاحبه به ،وان شروع اعمال کرد. با این روش، طرح نهایی فضای بازسازی شده ای را فراهم می کند که زندگی روزمره ،نان محلی را حفظ می کند.

طراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی بیرونی، پنجره، صندلی
© CreatAR Images
طرح غرفه / VIASCAPE - تصویر 23 از 30
سایت اصلی
طراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© CreatAR Images

در این طرح از بتن سفید به ،وان ماده اصلی با در نظر گرفتن تأثیرات مختلف مانند رنگ زمینه، مصالح سازه اطراف و نگهداری احتمالی با توجه به اندازه محدود غرفه استفاده شده است، ساختار قاب سنتی با پایه کوتاه با پشتیب، از قاب جایگزین شده است. سیستم دیوار برشی و دال تخت. با سیستم ساختاری بهینه شده، یک تجربه فضایی بزرگتر و یکپارچه تر برای کاربران فراهم می شود. علاوه بر این، یک رابط باز که با ،یبی فیزیکی از کفپوش چوبی و راه پله‌های شیشه‌ای در مقیاس انس، شکل گرفته است، احساس گرما را ارائه می‌دهد و رفتار بهتر انسان را هدایت می‌کند. پاویلیون که از طراحی کاربر محور ایجاد شده است، یک “شیء منظره مش،” را نشان می دهد که با شخصیت محلی مطابقت دارد. همچنین به ،وان یک خانه م،وی که مانند الماس می درخشد عمل می کند.

طراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© CreatAR Images

طراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی داخلی، پنجره، نما، پرتو
© CreatAR Images

،یب: ترجمه معاصر از غرفه سنتی
تصنیف غرفه
یک غرفه
اینجاست که مرحله استراحت است
جایی است که بدن مستقر می شود
غرفه
جایی است که سردی را به گرمی منتقل می کند
جایی است که منفی‌گرایی را به مثبت‌گرایی منتقل می‌کنیم
جایی که به اشتراک گذاری و پیوند اتفاق می افتد
یک کالیدوسکوپ است که باید در آن افراط کرد
روشنایی گرم شمع برای ،، که شب برمی گردند

طرح غرفه / VIASCAPE - تصویر 24 از 30
نمودار تجزیه و تحلیل

شکل خانه اجتماعی به دلیل محدود بودن منطقه سایت باید “باریک” باشد. در پاسخ به نتیجه پرسشنامه و ایده به اشتراک گذاری زمان، 3 ماژول عملکردی اصلی شامل اتاق نشیمن/اتاق بازی مش،، اتاق مطالعه/غذاخوری و لباسشویی تعریف شده است و علاوه بر این با سطوح، منطقه بندی ها و مورفولوژی ها مطابقت داده می شود تا در نهایت یک ارگ،ک تشکیل شود. فضای جفت

طراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی بیرونی
© CreatAR Images
طراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© CreatAR Images

فضای فرورفته در 1خیابان کف اولین ،مت فضای خا،تری را تشکیل می دهد که یک پایه فضایی حیاتی برای رفتار دوستانه ایجاد می کند. تابش نور در طول شب، غرفه را به چراغی برای هدایت راه بازگشت به خانه تبدیل می کند. درخت افرا به عمد جلوی در کاشته شده است. هدف طراحی آن “ایجاد دنیای ذن با یک درخت واحد” است، که همچنین به ویژگی های باغ پاسخ می دهد. غرفه، و برس ها آ سکته مغزی سبز در بالای پایه خالی جامعه.

طراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی بیرونی، ویندوز
© CreatAR Images

،یب: تعامل حدا،ری بین زندگی عمومی و منظره محدود
،مت دوم فضای خا،تری طبقه 1 با یک فضای داخلی کاملاً قابل باز شدن ایجاد شده است. در چارچوب طراحی “پایین قابل نفوذ و بالا جامد“، نفوذپذیری 1خیابان طبقه حدا،ر بیان حس اجتماع است. قرار است از نفوذپذیری برای انجام چند منظوره ترین فعالیت های خودسازماندهی برای افراد در هر سنی استفاده شود. فضای نفوذپذیر طبقه 1 مش، برای فعالیت های عمومی نیز به یک صحنه مرکزی برای مشاهده و مشاهده کاربران تبدیل می شود. زندگی عمومی که بر پایه غرفه در حال تکامل است، مهم ترین چشم انداز قابل دوام در جامعه را نشان می دهد.

طراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی داخلی، پنجره، پرتو
© CreatAR Images
طراحی PAVILION / VIASCAPE - عکاسی داخلی، کمد
© CreatAR Images

فضای روی 2nd طبقه عمدتاً به ،وان “اتاق مطالعه و غذاخوری مش،” عمل می کرد. حس آرامش با فضای جامد ایجاد می شود. طراح با یک گوشه سقف برش متفکرانه، مجموعه‌ای از پنجره‌ها را در صفحات مختلف قرار داد تا فضای داخلی با درختان ص،ر، درختان افرا و دیگر ،اصر منظره اطراف تعامل داشته باشد. گفتگو بین فضای داخلی و خارجی، استفاده از منابع محدود چشم انداز را در فضای نامن، موجود به حدا،ر می رساند. فرآیند طراحی خانه اجتماعی Xiang، به طور گسترده ای مشارکت عمومی از تجزیه و تحلیل عملکردی تا پیدایش مورفولوژی و نظارت بر ساخت و ساز را درگیر کرد. این یک آزمایش جدید در رابطه با فضاسازی و Genius loci است. همچنین سبک زندگی را در یک جامعه قدیمی فعال می کند و ایمان به ساختن یک زندگی جدید را بازسازی می کند.





منبع: https://www.archdaily.com/995667/the-pavilion-viascape-design