غرفه سلامتی زالا اسپرینگز گلف توچال / Archikon Architects


غرفه سلامتی زالا اسپرینگز گلف توچال / Archikon Architects

آلاچیق سلامتی ریزورت گلف زالا اسپرینگز / معماران آرکیکن - عکاسی بیرونی
© Balázs Danyi

آلاچیق سلامتی ریزورت گلف زالا اسپرینگز / معماران آرکیکن - عکاسی بیرونیغرفه سلامتی استراحتگاه گلف زالا اسپرینگز / معماران آرکیکن - عکاسی بیرونی، باغغرفه سلامتی زالا اسپرینگز گلف توچال / معماران آرکیکن - عکاسی داخلی، پنجره، نردهغرفه سلامتی زالا اسپرینگز گلف توچال / معماران آرکیکن - عکاسی داخلی، میز، چوب، صندلی، پنجرهغرفه سلامتی ریزورت گلف زالا اسپرینگز / Archikon Architects - تصاویر بیشتر+ 14


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    735 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: آلو،گستال، موکوپینوس، روزاگرس


  • معماران اصلی:

    ،ابا ناگی، کارولی پولوس، میکلوش باتا، کریستینا هوروات، یینینگ لانگ، گابور لاکزکو، کریستینا تی میجر، آگنس توروس، بنس وا،، یاکاب اوربان





آلاچیق سلامتی ریزورت گلف زالا اسپرینگز / معماران آرکیکن - عکاسی بیرونی
© Balázs Danyi

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. غرفه سلامتی Zalacsány – در آغوش گرفتن منظره | غرفه سلامتی که در مناظر زیبای Zalacány مجارستان قرار دارد، به ،وان گواهی بر ظرافت معماری و پیوند ناگسستنی آن با محیط طبیعی اطراف است. این غرفه به طور یکپارچه در منظره د،با ادغام می شود و پناهگاهی برای رفاه ایجاد می کند. از لحظه ای که بازدیدکنندگان وارد می شوند، در فضایی آرام در میان پوشش گیاهی سرسبزی که ساختمان را احاطه کرده است، قرار می گیرند.

غرفه سلامتی استراحتگاه گلف زالا اسپرینگز / معماران آرکیکن - عکاسی بیرونی، باغ
© Balázs Danyi
غرفه سلامتی ریزورت گلف Zala Springs / Archikon Architects - تصویر 16 از 19
طرح سایت

در قلب غرفه سلامتی، قدرد، عمیقی از رابطه ذاتی بین معماری و منظر نهفته است. این طرح با استفاده از مواد طبیعی و هندسه های الهام گرفته از سایت، ارتباطی بین فضای داخلی و خارجی ساخته شده ایجاد می کند. طراحی توالی فضاهای داخل ساختمان خود را به تجربه ای کل نگر می دهد. فضای داخلی با قاب های چوبی سبک وزن مشخص می شود که فضا را با فضایی گرم و آرام آغشته می کند. نمای بیرونی با الوار سوخته پوشیده شده است که به زیبایی ساختمان را با پوشش گیاهی اطراف ،یب می کند. نتیجه یک انتقال آرام از محیط ساخته شده به چشم انداز طبیعی است، جایی که غرفه به ،وان یک واحه آرام ایستاده است.

آلاچیق سلامتی ریزورت گلف زالا اسپرینگز / معماران آرکیکن - عکاسی بیرونی
© Balázs Danyi
غرفه سلامتی استراحتگاه گلف زالا اسپرینگز / معماران آرکیکن - عکاسی بیرونی، باغ
© Balázs Danyi
غرفه سلامتی توچال گلف Zala Springs / Archikon Architects - تصویر 17 از 19
طرح طبقه همکف

برنامه طراحی غرفه سلامتی حول ارائه یک تجربه سلامتی همهجانبه به بازدیدکنندگان و در عین حال حفظ ارتباط ثابت با فضای باز متمرکز است. در داخل آلاچیق، مهمانان می توانند یک است، ماجراجویی را تجربه کنند، در منطقه سونا استراحت کنند و سپس در واحدهای ماساژ جداگانه خلوت کنند. یک فضای پذیرایی اختصاصی هر دو ،مت نشیمن داخلی و خارجی را ارائه می دهد و به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که از وعده های غذایی خود لذت ببرند در حالی که خود را در زیبایی منظره منظره غوطه ور می کنند. در طول فصل تابستان، فضای بیرونی بزرگ 30-40 نفر دیگر را در خود جای می دهد و فضایی شبیه به ساحل را برای فعالیت های اوقات فراغت فراهم می کند. سطح آب در فضای باز ،صری از آرامش و طراوت را به محیط اطراف اضافه می کند و تجربه کلی آرامش و تجدید قوا را افزایش می دهد. فونداسیون غرفه شامل یک زیرزمین جزئی است که با استفاده از بتن مسلح ساخته شده است و پایه محکمی را برای سازه فراهم می کند. سیستم ساختاری اولیه دارای یک قاب چوبی چندلایه چند لایه است که هندسه تیرهای اصلی از موج‌های ملایم منظره الهام گرفته است. سقف منحنی ساختمان که با ورق ف،ی پوشانده شده است، منع، کننده خطوط طبیعی محیط اطراف است.

غرفه سلامتی زالا اسپرینگز گلف توچال / معماران آرکیکن - عکاسی داخلی، پنجره، نرده
© Balázs Danyi
غرفه سلامتی استراحتگاه گلف Zala Springs / Archikon Architects - تصویر 19 از 19
بخش
آلاچیق سلامتی ریزورت گلف زالا اسپرینگز / Archikon Architects - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن
© Balázs Danyi
غرفه سلامتی زالا اسپرینگز گلف توچال / معماران آرکیکن - عکاسی داخلی، میز، چوب، صندلی، پنجره
© Balázs Danyi

پاویون سلامتی در Zalacsány گواهی بر هم افزایی عمیق بین معماری و طراحی منظر است. این به ،وان یک خلوتگاه عمل می کند که در آن بازدیدکنندگان می توانند آرامش و تجدید قوا را از زندگی شلوغ شهری پیدا کنند. انتخاب متریال و چیدمان برنامه ای فضایی فریبنده ایجاد می کند که رفاه و آرامش را تقویت می کند. هنگامی که بازدیدکنندگان خود را در امکانات فراوان ارائه شده توسط مرکز سلامتی که در آغوش چشم انداز زیبا قرار دارد غوطه ور می شوند، قدرت دگرگون کننده طراحی معماری که ریشه در طبیعت دارد به آنها یادآوری می شود.

آلاچیق سلامتی ریزورت گلف Zala Springs / Archikon Architects - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© Balázs Danyi




منبع: https://www.archdaily.com/1004144/zala-springs-golf-resort-wellness-pavilion-archikon-architects