غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed


غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed

غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی بیرونی، نما
© آتلیه Beeeed

غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی بیرونیغرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی بیرونیغرفه چادر دریایی Jingshan Flower / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F Zhejiang + آتلیه Beeeed - ع، بیرونی، ستونغرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی داخلی، صندلی، تیر، پاسیو، حیاطغرفه چادر دریایی Jingshan Flower / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F Zhejiang + آتلیه Beeeed - تصاویر بیشتر+ 42


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی بیرونی
© آتلیه Beeeed

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. غرفه چادر دریایی گل در جینگشان واقع شده است که به خاطر فرهنگ چای، چشم انداز جنگلی و خلق و خوی بودایی مشهور است. بنابراین، طراحی از تفکر رابطه اولیه انسان و طبیعت با نیت اولیه که ساده و باز بود شروع شد. برای ایجاد حس بدوی، فرم سقف معلق را انتخاب کردیم و ،ت کششی و فرم پوست به طور طبیعی ظاهر می شود، درست مانند آفتابگیرهای ساده چای که در همه جا در کوه چای در جینگشان دیده می شود.

غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی بیرونی، باغ
© Zoomlab
غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - تصویر 41 از 47
ارتفاع ج،ی
غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی بیرونی، باغ
© Zoomlab

هانگژو در زمستان سرد و در تابستان گرم است. سفر در فضای باز در آن زمان ناراحت کننده است و هیچ گلی در پارک دریایی گل وجود ندارد. لذا از آلاچیق چادری عمدتاً در فصول بهار و پاییز استفاده خواهد شد. غرفه چادر با ارائه وعده های غذایی ساده، نوشیدنی های چای و قهوه، فضای باز برای دوره های شناخت گل کودکان نیز می باشد. بر اساس چنین ویژگی‌های فصلی و استفاده انعطاف‌پذیر، غرفه چادر مرز آب و هوایی ثابتی ندارد، اما در عوض فضایی باز ایجاد می‌کند که به آرامی مانند چادری روی زمین دریای گل شناور است.

غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی بیرونی، ،ه، باغ
© Zoomlab
غرفه چادر دریایی Jingshan Flower / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F Zhejiang + آتلیه Beeeed - تصویر 38 از 47
نمودار ساختار
غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی بیرونی، ،ه، باغ
© آتلیه Beeeed

این طرح از م، 6 × 6 متر و 6 × 3 متر ساخته شده است که مناطق فعالیت و مناطق خدماتی را تشکیل می دهد. چهار مجموعه چادر یک فضای مرکزی را برای مراسم یا نمایش های کوچک محصور می کرد. روش م،اریته طراحی واحدهای سازه ای را تسهیل می کند و فرم سقف ها را ساده می کند. لایه های سقف حالت شناور را نشان می دهند. انتهای بالایی ستون‌ها در گوشه‌های داخلی سقف تعبیه شده و گره‌های اتصال از دید پنهان هستند و حس فضایی بی‌نهایت در زیر سقف ایجاد می‌کنند. ستون‌ها به‌طور تصادفی در زیر «پرده‌های» چوبی توزیع می‌شوند و باعث می‌شوند مردم از میان آن‌ها عبور کنند، انگار در جنگل قدم می‌زنند. ستون های نازک پشت بام به تدریج از پشت بام به زمین محو می شوند و فرم طبیعی فضایی آرام را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

غرفه چادر دریایی Jingshan Flower / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F Zhejiang + آتلیه Beeeed - ع، بیرونی، ستون
© Weijie Lu

برای اجرای «سقف معلق صلب»، ایده اولیه شبیه به پل معلق بود، ی،ی استفاده از کابل های فولادی برای عبور از میله های چوبی و صلب ، سقف از طریق پس کشش. با این حال، مشکلات زیادی مانند مقاومت فشاری ضعیف چوب و مشکل در عملیات پس کشش سقف های منحنی پیوسته در ارتفاع بالا وجود دارد. بنابراین، یک فرم ،یبی انعطاف‌پذیر فولاد و چوب در مرحله طراحی عمیق‌سازی اتخاذ شد. واحدهای پوسته پیش ساخته چوبی در بالای 4 تا 6 نوار فولادی آویزان که بین هر یک از دو قاب فولادی پورتال معلق هستند قرار می گیرند. پوسته‌های استوانه‌ای منحنی، سختی خارج از صفحه خود را نادیده می‌گیرند و فقط سختی درون صفحه خود را به ،وان غشاهای ا،تیک برای انتقال بار سقف در نظر می‌گیرند. خود وزنی و نیروهای خارجی (باد، برف) از پوسته چوبی به نوار فولادی اعمال می شود و به تیر متقاطع در بالای قاب های فولادی پورتال منتقل می شود. فرم تیر عرضی از شکل پشته سقف پیروی می کند. زاویه بین شیب های سقف نیز ،پاها را به صورت ،پاهای صلب تا شده با مقاومت خمشی و سختی برشی می سازد.

غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی بیرونی، پرتو
© آتلیه Beeeed

غرفه چادر یک سیستم سقف ضعیف یک طبقه باز است، با ستون های فولادی که به ،وان میله های کنسول انعطاف پذیر عمل می کنند. تحمل فشار و نیروهای جانبی قابل توجه برای ستون های تک دشوار است و سازه تک دهانه نیز فاقد افزونگی است. بنابراین، تعداد ستون‌ها را در نواحی کلیدی افزایش دادیم و آنها را از طریق یک قاب فولادی سه بعدی در پشته ،یب کردیم و یک واحد جانبی قوی با قابلیت متعادل ، بار سقف را تشکیل دادیم. در همان زمان، این ستون‌های فولادی که به ظاهر تصادفی توزیع شده‌اند، با «فضای جنگل‌مانند» که توسط مفهوم معماری دنبال می‌شود، همخو، دارند.

غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی بیرونی، ستون، تیر
© Zoomlab
غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی بیرونی
© Zoomlab

برای دهانه می،، کشش نوار فولادی اساساً می تواند به خود تعادلی برسد. اما برای دهانه کناری، لبه های انتهایی همیشه تنش یک طرفه نامتعادل را تحمل می کنند. آنها برآمدگی های دو شیب را که در دهانه می، وجود دارد ندارند، بنابراین نمی توانند سفتی خمشی را ایجاد کنند. برای ستون های گوشه، وضعیت ی،ان است. برای مق، با نیروی نامتعادل، ستون‌های فولادی را در وسط دهانه جانبی اضافه می‌کنیم و برای ستون‌های دهانه جانبی یک زاویه کمبر مع، تعیین می‌کنیم تا کشش مایل سقف بیشتر به نیروی محوری میکرو تبدیل شود. ستون مایل

غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی بیرونی، پرتو
© Weijie Lu
غرفه چادر دریایی Jingshan Flower / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F Zhejiang + آتلیه Beeeed - عکاسی داخلی، میز، صندلی، پرتو
© Weijie Lu

“تکرار غیرمنتظره” – به دلیل محدودیت های هزینه، چوب ،بانده شده قبلی پوسته را فقط می توان با چوب معمولی اکالیپتوس جایگزین کرد. اگرچه ضخامت طراحی اولیه پانل پوسته چوبی به 100 میلی متر رسیده است، اما اندازه پوسته 6 متر × 6 متر همچنان تحمل وزن خود را در طول فرآیند بلند ، دشوار می کند. بنابراین، تصمیم گرفته شد که در مرحله ساخت و ساز، از یک کیل فولادی سبک منحنی سفارشی به جای یک کیل چوبی استفاده شود. این اصلاح تسمه انعطاف پذیر فولادی + سیستم پوسته سیلندر چوبی را به یک شبکه فولادی منحنی با سفتی خاص + پوسته پانل چوبی تغییر داد. شبکه فولادی و پانل چوبی که در جهت مستقیم قرار گرفته اند یک ساختار درون صفحه پایدار را تشکیل می دهند و استحکام پوسته هم در داخل و هم در خارج از سطح بهبود می یابد. علاوه بر این، نوارهای فولادی اصلی در پایین پوسته چوبی به دلیل استفاده از کیل شبکه فولادی حذف شده است. بدون حفاظ نوارهای فولادی، نمایش سطح داخلی پوسته تعلیق چوبی خالص شده است.

غرفه چادر دریایی گل جینگشان / موسسه معماری منظر دانشگاه A&F ژجیانگ + آتلیه Beeeed - عکاسی بیرونی
© آتلیه Beeeed




منبع: https://www.archdaily.com/1003767/jingshan-flower-sea-tent-pavilion-zhejiang-a-and-f-university-landscape-architecture-ins،ute-plus-beeeed-atelier