لیست قیمت هارد اینترنال ۱۰ مرداد ایمالز

یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده سرعت خواندن-نوشتن هارد دیسک ، سرعت چرخش صفحات درون آن است. برند هاردهای کامپیوترها بسیار متنوع می باشد اما رایج ترین آنها توشیبا سی گیت می باشد. هارد کامپیوتر با پورت SATA و IDE می باشد که امروزه اکثر دستگاه های موجود در بازار از هارد دیسک با پورت ساتا در ساخت خود استفاده می کنند. هارد دیسک کامپیوتر با ابعاد 3.5 اینچی می باشد که البته سری های قدیمی آن از نوع IDE بوده است که در حال حاضر کمتر از این نوع هارد چه در PC و چه لپ تاپ مشاهده می شود. یک هارد دیسک داخلی دارای اجزای مختلفی می باشد که هر کدام از آنها وظایف خاص خودشان را دارند و با کنار هم قرار گرفتن داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند .

  • اما به طور کلی، اکثر باکس‌ها دارای بدنه‌ای پلاستیکی یا آلومینیومی هستند و رابط اتصال USB را در دسترس کاربر قرار می‌دهند.
  • ارتقا فضای ذخیره سازی در لپ تاپ می‌تواند دشوار باشد، زیرا هارد دیسک‌ها بسیار کوچک‌تر هستند.
  • هرچه لپ‌تاپ‌ها کوچک‌تر و باریک‌تر می‌شوند، امکان ارتقای آن‌ها نیز دشوارتر می‌شود.
  • همچنین چرخش صفحات به نوکهای دیسکهای سخت اجازه می‌دهد تا توسط همان جریان ایجاد شده در بالای سطح صفحات به صورت شناور بمانند.

به طور کلی هاردهای اینترنال دسکتاپی در فرم‌فکتور ۳.۵ اینچی و هاردهای اینترنال لپ‌تاپی در فرم‌فکتور کوچک‌تر ۲.۵ اینچی در دسترس هستند. اگر اطلاعاتی که می‌خواهید در درایو خود ذخیره کنید از ارزش بالایی برخوردارند، باید به دنبال هارد دیسکی باشید که مجهز به سیستم امنیتی و رمزگذاری باشد. این روز‌ها بیشتر هارد درایو‌ها دارای نرم‌افزار‌های رمزگذاری هستند و با حفاظت از داده‌ها، از تخریب یا از‌بین رفتن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. با این حال اگر ترجیح می‌هید که اطلاعات خود را با امنیت بالا‌تری ذخیره کنید، می‌توانید یک هارد درایو مجهز به رمزگذاری سخت‌افزاری را به عنوان بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ انتخاب کنید.

Seagate SkyHawk 8TB Surveillance HDD

اما استفاده از بردهای بی کیفیت و نامعتبر می‌تواند باعث آسیب دیدن هارد دیسک شما شود. برای انتخاب یک داک استیشن مناسب نیز باید به نکات مشابهی توجه داشته باشید. تفاوت اصلی بین داک استیشن و باکس هارد در این است که داک‌ها معمولا فقط از رابط اتصال ساتا پشتیبانی می‌کنند و با هر دو هارد اینترنال 2.5 و 3.5 اینچی سازگاری دارند. روش دیگری که می‌توانید از آن برای تبدیل هارد اینترنال 3.5 به اکسترنال استفاده کنید داک استیشن است.

چگونه داده ها در هارد دیسک خوانده و ذخیره می شوند؟

هارد اکسترنال از دو نوع پاسپورت (کوچک) و رومیزی (بزرگتر از پاسپورت) تولید می‌شود. برای نصب درایو جدید در محل درایو قدیمی باید کل فرایند باز کردن را به طور معکوس طی کنید. درایو جدید را در محل قاب خود قرار دهید و سپس آن را به محل قرارگیری بر روی کیس پیچ کنید.

در این تکنولوژی ذخیره سازی اطلاعات روی پلتر ذخیره شده و به کمک بازوی متحرک یا هد محتوای شما را می‌خواند. یکی از مزایای دیسک‌های سخت این است که می‌توانند حجم وسیعی از اطلاعات را با ارزان‌ترین قیمت برای شما حفظ و نگهداری کنند. یکی از مهم‌ترین تفاوت بین هاردهای اکسترنال با اینترنال این مساله است که هارددیسک اکسترنال را می‌توان از سیستم جدا کرد اما هارد اینترنال معمولا درون کامپیوتر قرار می‌گیرد و جداشدنی نیست. راهنمای خرید هارد کامپیوتر به شما کمک می‌‎کند تا بهترین گزینه را بین مدل‌های متنوع انتخاب کنید. یک هارد مناسب انتخاب کنیم معمولا دغدغه افراد زیادی است که در این بازار متنوع به خوبی نمی‌توانند تصمیم گیری کنند. اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، باید از یک مبدل یا محفظه ساتا مبتنی بر یواس‌بی استفاده کنید تا بتوانید هر دو درایو را همزمان به سیستم متصل نمایید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار