مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با “سرزمین” در هنر زمین


مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با “سرزمین” در هنر زمین

مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با
مجتمع یک، شهر اثر مایکل هایزر. با حسن نیت ارائه می شود Triple Aught Foundation. تصویر © Mary Converse

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

هنرمندان اغلب از زمین الهام می گیرند – چه نقاش باشد رابرت اس. دانکنسون بازخو، مناظر آمریکایی یا ویلیام کنتریج براندازی ها از نقاشی های بریت،ایی دوران استعمار که مناظر آفریقا را به تصویر می کشد. با این حال، برخی از هنرمندان ترجیح داده‌اند که مستقیماً با زمین کار کنند، سازه‌هایی ایجاد کنند که بر روی مناظر قرار می‌گیرند، یا در خود زمین کنده کاری کنند. این سبک هنری – که به طور رسمی به ،وان لند آرت نامیده می شود – در دهه های 1960 و 70 در ایالات متحده، در زمینه ظهور جنبش زیست محیطی در میان اعتراضات حقوق مدنی و ضد جنگ، و زم، که هنرمندان به دنبال جدایی خود از بازار هنر بودند، شهرت یافت.

مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با + 5

ژست های مفهومی بزرگ با مجسمه سازی در منظره به هر طریقی توسط هنرمند، مانند والتر دماریا – که 1977 میدان رعد و برق ویژه 400 قطب فولاد ضد زنگ نصب شده در یک شبکه در یک بیابان نیومکزیکو. یا توسط نانسی هولت، سازمان بهداشت جه، قرار داده شده است چهار استوانه بتنی توخالی برای قاب خورشید در ایالت یوتا در شمال غربی آمریکا. این آثار همانقدر که کاوش های هنری هستند، می توانند به ،وان تجربه های معماری نیز به حساب آیند. در لند آرت، خط مورد بحث که تعیین می‌کند «هنر» و چه «معماری» چیست، می‌تواند به شدت مبهم شود.

تعریف معماری در رابطه با هنر یا برع،، امری دشوار است. دیدگاه رایج این است که در حالی که هنر را می توان تنها به خاطر خلاقیت آن تولید کرد، معماری دارای یک ،صر کاربردی اجباری است که به محدودیت های خاص سایت یا مشتری پاسخ می دهد. برای مثال، با نگاهی به آثار دو هنرمند کریستو و ژان کلود، این تمایز با ارجاع به لند آرت دشوار است. 2016 آنها ،ه های شناور نصب در دریاچه Iseo ایتالیا شامل بلوک های شناور پیچیده شده در پارچه زرد رنگ بود که به کف دریاچه لنگر انداخته بودند تا ،ه ها را شکل دهند. نتیجه این پروژه یک مسیر پیاده روی سه کیلومتری بود که به نظر می رسید روی سطح دریاچه معلق بود و قصد داشت حس راه رفتن روی آب را ایجاد کند.


مقاله مرتبط

بازگشت سوپراستودیو و ایدئولوژی ضد معماری


مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با
،ه های شناور / کریستو و ژان کلود. تصویر © کریستو

،ه های شناور آشکارا یک هنر است نصب و راه اندازی – پس از شانزده روز برچیده شد – اما از بسیاری جهات، مسیر پیاده روی یک مداخله معماری در چشم انداز دریایی است. برای اولین بار، ،ی می تواند از شهر سو،انو، به جزیره مونته ایزولا و جزیره کوچکتر سان پائولو پیاده روی کند. مسیر پیاده روی اطراف بافت معماری موجود صومعه بیکار فرانسیسکن در سن پائولو پیچیده شده است، و یک نقشه ترسیم مسیر پیاده رو و پارچه در واقع یک نقشه سایت معماری است. پیوند شفاف بین معماری و لند آرت به نام دومی است – سرزمین. لند آرت از آنجایی که هنری در یک قطعه زمین در منظره نشسته است، به همان شیوه ای که یک ساختمان ممکن است با زمین تعامل داشته باشد، اما همچنین، بسیار شبیه به یک ساختمان، سوالاتی را در مورد مالکیت زمین به منصه ظهور می رساند. و دوباره، مانند یک ساختمان، این تاسیسات در مقیاس بزرگ می توانند از زمین به روش های مضر بهره برداری کنند.

مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با
،ه های شناور / کریستو و ژان کلود. تصویر © کریستو

هنرمند آمریکایی سرزمین مایکل هایزر یکی از پیشگامان است نام ها جنبش لند آرت، معمولاً از غرب آمریکا به ،وان فضای کاری برای نمایش مجسمه‌های به یاد ماندنی ساخته شده با ماشین‌های زمین استفاده می‌کند. قطعه 2022 او شهر از نظر اندازه بسیار زیاد است – 0.80 کیلومتر در 2.4 کیلومتر – و نقطه اوج یک فرآیند 50 ساله است. این اثر هنری که از فرم‌های انتزاعی ساخته شده از سنگ، بتن و خاک فشرده تشکیل شده است، تحت تأثیر شگفتی‌های معماری عظیم گذشته است که از مقیاس مکان‌های نمادینی مانند انگکور وات و چیچن ایتزا استفاده می‌کند. واقع در یک دره بیاب، در شهرستان لینکلن روستایی در ایالت نوادا ایالات متحده، شهر ممکن است در یک منطقه دور افتاده باشد، اما این زمین قطعا یک بوم خالی نیست. شهر یک تلاش 40 میلیون دلاری است که در قلمرو Paiute ساخته شده است – یکی از چهار قبیله بومی که زمین های قبیله ای در ایالت آمریکای غربی دارند. را متن نوشته که شهر ساخته شده است خشن – زمین به ،وان بخشی از پروژه استعماری آمریکا در سال 1874 از قبیله غصب شد. و همانطور که برای پروژه استعماری مرسوم بود، زمین بدون معاهده و بدون پرداخت غرامت به ،نان آن به دست آمد.

مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با
شهر اثر مایکل هایزر. با حسن نیت ارائه می شود Triple Aught Foundation. تصویر © Mary Converse

به دور از قرار گرفتن در یک سایت بی‌طرفانه و خالی، قطعه تعیین‌کننده شغل هایزر، که منابع عظیمی را برای تحقق بخشیدن به آن بسیج کرد، در زمینه‌ای واقع شده است که سرزمین‌های بومی مدرن را بیشتر پشت سر گذاشته است. آسیب پذیر به اثرات تغییر آب و هوا – مواجهه با کاهش بارندگی و گرمای شدید، این پیامد مستقیم جابجایی اجباری مهاجران به زمین هایی است که ارزش کمتری دارند.

مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با
45 درجه، 90 درجه، 180 درجه، شهر توسط مایکل هایزر. با حسن نیت ارائه می شود Triple Aught Foundation. تصویر © بن بلکول
مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با
مجتمع دو، شهر اثر مایکل هایزر. با حسن نیت ارائه می شود Triple Aught Foundation. تصویر © Joe Rome

این مناقشه برانگیز رابطه با زمین البته از منظر معماری نیز قابل مشاهده است. سبک آرت دکو 1930 کلیسای جامع قلب مقدسدر شهر مراکشی کازابلانکا، امروز یک نقطه عطف مدرنیستی است، اما برای قرار گرفتن در مرکز بخش استعماری شهر ساخته شده است، زیرا در طرح شهری فرانسه در سال 1914، زمین کازابلانکا توسط بلوارها و پارک هایی مشخص شده بود که شهر را از نظر نژادی جدا می ،د. در زمان های اخیر، ما شاهد تلاش گروه های حقوق بومی برای خنثی ، ساخت آمازون بوده ایم 70000 متر مربع دفتر مرکزی آفریقا – در زمینی مقدس برای ایلات خویسان ساخته شود.

لند آرت چه زم، به معماری تبدیل می شود؟ به سختی میشه گفت. شاید موضوع مش، به وضوح در یک حقیقت تاریخی و معاصر نهفته است – این سرزمین بی طرف نیست.




منبع: https://www.archdaily.com/994996/sculpting-the-earth-engaging-with-the-land-in-land-art