مرکز خرید Xintiandi Style II / AIM Architecture


مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture

مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© Wen Studio

مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی خارجی، پنجره، نمامرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی داخلیمرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی داخلی، نورپردازیمرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی داخلی، پله ها، نردهمرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - تصاویر بیشتر+ 17


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    26613 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2023


  • <،le>ع، ها
مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Wen Studio

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Xintiandi Style II گفتگوی بازی بین قدیم و جدید، جامعه آن، و بی،ه بسیار مورد نیاز در مورد بازیافت و پایداری است. ما با هم تلاش کرده‌ایم یک رویکرد طراحی نادیده را با توجه زیاد به جامعه، محیط زیست و پایداری بیان کنیم. این ساختمان خود یک بلوک شهری است و به صورت یکپارچه عمل می کند، با چندین ورودی در خیابان های مخالف که محیط مس،، اداری و تجاری آن را به هم متصل می کند. تشدید این ارتباط قصد ما بود. با فعال‌سازی و باز ، ساختمان، مردم را به داخل دعوت می‌کنیم و اجازه می‌دهیم به ،وان یک خیابان داخلی عمل کند و بازدیدکنندگان را در ساختمان هدایت کند. سپس مرکز ،ید به یک فضای عمومی مدرن تبدیل می‌شود، در محله‌ای پویا، جایی که مردم جمع می‌شوند و به هم متصل می‌شوند.

مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی داخلی
© Wen Studio
مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی داخلی
© Wen Studio

به سوی تعادل اکولوژیکی بلند مدت هدف آن بازسازی و تعریف مجدد مفهوم ،ده فروشی، با مداخلات معماری موثر است که شکاف بین معماری لو، مرکز ،ید و تجربه رویکرد دوستدار محیط زیست را پر می کند. سه کلمه کلیدی الهام بخش سبک جدید Xintiandi II هستند: استفاده مجدد، بازیافت و کاهش. این مفهوم در سراسر مرکز ،ید با استفاده از مواد بازیافتی، سطوح قابل بازیافت و راه حل های پایدار بیان می شود.

مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی داخلی، نورپردازی
© Wen Studio
مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی داخلی، هندریل
© Wen Studio

ت،یب یک ساختمان همیشه ، های زیادی تولید می کند. به‌،وان یک استراتژی طراحی پایدار، ما مهم‌ترین ،اصر اصلی را که مشخصه‌ی مرکز ،ید موجود هستند، نگه می‌داریم و از آنها تجلیل می‌کنیم، در حالی که مواد ت،یب‌شده ،د شده، دوباره سرهم می‌شوند و در اشکال و اشکال دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمام مواد از محل ساخت و ساز به اتمام، مبلمان، و اشیاء جدید تبدیل می شود.

مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی داخلی، ویندوز
© Wen Studio
مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پله، نرده، نما، نرده
© Wen Studio

ساختن با موجود. هدف این طراحی ایجاد گفت و گوی بین قدیم و جدید، گذشته و حال است. از یک سو، فضای کلی، ماهیت واقعی ساختمان را نشان می دهد و ستون ها و تیرهای بتنی موجود را در معرض دید قرار می دهد. چندین لایه ساختمان آشکار می شود و زیر لایه بزرگی از مصالح غیرضروری پنهان نمی شود. دره، یک ،صر شهری، زمین پایین را به دنباله ای از “اتاق های” آلومینیومی بازیافتی تبدیل می کند. ایجاد تداوم تجربیات، که هر کدام با برندهای درون خود مشخص می‌شوند، تنظیمات مبلمان منحصربه‌فرد مردم را به ماندن و تعامل با برندها دعوت می‌کند. فضایی از یک راهروی طول، و مستقیم به مجموعه ای از تجربیات سفارشی تبدیل شد.

مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی داخلی، پله ها، نرده
© Wen Studio

اتاق های ساخته شده از آلومینیوم بازیافتی، یک ماده تصفیه شده، برجسته هستند و بازدیدکنندگان را در مرکز ،ید راهنمایی می کنند. تاکید بر معاصر بودن فضا، ایجاد ،یبی متضاد بین گذشته و حال، شگفتی و شگفتی.

مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی داخلی، فولاد
© Wen Studio
مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی داخلی، تیرآهن، فولاد
© Wen Studio

طراحی جامعه محور سه ورودی اصلی مردم را به مرکز ،ید دعوت می کند. با حذف نمای شیشه ای موجود و فشار دادن مرز به داخل، فضای انتقالی دوستانه ایجاد می کنیم. با سه موضوع مختلف، مرتبط با پایداری، هر دسترسی متفاوت است و به ،وان یک “اتاق نشیمن شهری” تجربی عمل می کند و مردم و شهر را دعوت می کند. ورودی شمالی زیبایی سادگی و تعادل ،اصر را نشان می دهد و ارزش تقلیل به موارد ضروری را بیان می کند. ورودی می، اهمیت بازیافت را توضیح می دهد و ،اصر مجسمه سازی ایجاد شده با ،اصر بازیافتی از محل ساخت و ساز را به نمایش می گذارد. ورودی ج،ی، درگاه سبز است، تا به ما یادآوری کند که طبیعت حتی در این بافت شهری، بخش مهمی از زندگی ما است.

مرکز ،ید Xintiandi Style II / AIM Architecture - عکاسی خارجی، پنجره، نما، پرتو
© Wen Studio




منبع: https://www.archdaily.com/1000010/xintiandi-style-ii-aim-architecture