مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی


مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی

مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی - عکاسی خارجی، نما
© آ،ا ایتو

مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی - عکاسی بیرونی، باغمرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / Nikken Sekkei - عکاسی داخلی، پرتو، عرشهمرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی - عکاسی داخلی، بیممرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / Nikken Sekkei - عکاسی بیرونیمرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / Nikken Sekkei - تصاویر بیشتر+ 15


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    13146 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: Fujiyogyo Co., Ltd، شرکت اوشیرو، با مسئولیت محدود، SHOWA YOTAL Co., Ltd.


مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی - عکاسی بیرونی، باغ
© آ،ا ایتو

فضایی که در آن فرهنگ، هنر و سبزی در هم تنیده شده اند – مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا در مرکز شهر هیراکاتا، 30 دقیقه با قطار از اوزاکا و کیوتو، و پنج دقیقه پیاده روی تا ایستگاه هیراکاتا، واقع شده است. سه تالار و گا،ی هنری آن به‌،وان فضایی طراحی شده‌اند که فرهنگ، هنر و فضای سبز با هدف ایجاد یک نقطه عطف شهری جدید مورد توجه شهروندان است. در بیرون، میدان روبروی تأسیسات مملو از فضاهایی برای فرهنگ و هنر است، از جمله یک منطقه چمن که شهروندان می توانند به راحتی در آن جمع شوند، یک منطقه سایه دار، و یک صحنه. فضای داخلی با آگاهی از تداوم فضایی با نمای بیرونی ایجاد شده است، جایی که حیاط و بام سبز فضایی با طبیعت فراوان و نور طبیعی ایجاد می کند. امیدواریم فضای داخلی و خارجی به ،وان یک فضای یکپارچه واحد از فعالیت های هنری شهروندان حمایت کند.

مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / Nikken Sekkei - عکاسی بیرونی
© آ،ا ایتو

یک سالن فشرده – ما به دنبال ایجاد فضایی شیک و شیک در خور یک مرکز فرهنگی و هنری بودیم و در عین حال ابعادی با کاربری آسان را دنبال می‌کردیم. لابی ورودی و سالن ها با ارتفاع کم خود به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که از حس واقع گرایی لذت ببرند. ارتفاع، همراه با عرض راهروها و فاصله بین اتاق های مختلف، برای اطمینان از دید و صمیمیت طراحی شده است. فضاهای این مرکز به مردم اجازه می دهد تا فعالیت های دیگران و همچنین فضای سبز فراوان را احساس کنند. نمای بیرونی ساختمان نیز عمداً حجم کمتری دارد، زیرا بی سر و صدا در میان فضای سبز قرار دارد و حس امنیت را به هر ،ی اجازه می دهد تا از امکانات استفاده کند و از میدان جلویی لذت ببرد.

مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی - عکاسی داخلی، عرشه
© آ،ا ایتو
مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی - تصویر 17 از 20
طرح
مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / Nikken Sekkei - عکاسی داخلی، پرتو، عرشه
© آ،ا ایتو

،یب عملکرد و زیبایی شناسی در طراحی داخلی و خارجی – آجرهای مورد استفاده برای نمای داخلی و خارجی لعاب داده شده و در چهار شکل مقطع مختلف ایجاد شده اند تا به نوعی کیفیت پخش و انعکاس صدا که برای محیط آ،تیک سالن مهم است، دست یابد. امیدواریم تالار عظیم و ورودی چوبی و آجری فضایی باکیفیت را فراهم کند و این تسهیلات به مک، تبدیل شود که شهروندان بتوانند به طور کامل از هنر لذت ببرند.

مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی - عکاسی داخلی، بیم
© آ،ا ایتو

تهویه مطبوع تابشی و آگاهی محیطی: ابتدا یک تئاتر در یک فضای بزرگ مانند سالن، فرآیندهای تهویه مطبوع از حجم زیادی از هوا استفاده می کنند. بنابراین اقدامات لازم برای جلوگیری از پیش نویس ها و توزیع ناهموار دما به دلیل اختلاف ارتفاع است. در این پروژه تهویه مطبوع تابشی برای اولین بار در یک سالن پذیرفته شد. پانل های رادیاتور در پشتی صندلی ها، روی سطوح سقف بالای صندلی های طبقه 1 و در پشت صندلی های طبقه دوم که ارتفاع سقف کم است، قرار داده شد. تهویه مطبوع تابشی نیز باید حداقل مقدار هوای بیرون را به سالن برساند. با این حال، تج،ات به گونه‌ای تنظیم شده بود که جریان هوا غیرقابل تشخیص باشد. آسایش حرارتی با شبیه‌سازی‌ها در مرحله طراحی و آزمایش‌های آزمایشگاهی و ماکت‌آپ‌ها در طول ساخت تأیید شد. در یک پرسشنامه پس از ساخت که در حین اجرای واقعی انجام شد، بیش از 95 درصد از مخاطبان پاسخ دادند که شرایط داخلی از بین پنج گزینه “معمولی” یا بهتر احساس می شود: “راحت”، “تا حدودی راحت”، “طبیعی”، “تا حدودی ناراحت کننده”. “، و “ناراحت کننده”.

مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / Nikken Sekkei - عکاسی داخلی
© آ،ا ایتو
مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / Nikken Sekkei - تصویر 18 از 20
بخش
مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی - تصویر 8 از 20
© آ،ا ایتو

آب سرد و گرم مورد استفاده برای تهویه مطبوع تابشی توسط یک پمپ حرارتی منبع آب تولید می شود که از آب فاضلاب بسیار تصفیه شده، یک منبع انرژی استفاده نشده استفاده می کند. پنل های خورشیدی بر روی پشت بام نصب شده است تا وسایل نقلیه الکتریکی را شارژ کند و انرژی لازم برای روشنایی فضای مش، و غیره را تامین کند. در مواقع اضطراری، یک سیستم انتقال نیرو مع، به باتری های خودروهای برقی اجازه می دهد تا چراغ ها را در مناطق مش، تاسیسات و غیره برای BCP روشن کنند. خدمات (طرح تداوم ،ب و کار). علاوه بر این، فن‌آوری‌های مختلف صرفه‌جویی در انرژی، مانند سیستم منبع گرمایی با استفاده از ذخیره‌سازی آب حرارتی و چی، پیچی با راندمان بالا (کمپرسور بخار)، سیستم خنک‌کننده هوای بیرونی، و مهار CO2 اتخاذ شده‌اند. اینها به این مرکز کمک کرده اند تا رتبه “S” (عالی) را به دست آورد سیستم ارزیابی جامع برای بهره وری محیط ساخته شده سیستم رتبه بندی عملکرد زیست محیطی (CASBEE).

مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی - عکاسی داخلی، صندلی
© آ،ا ایتو
مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / Nikken Sekkei - عکاسی داخلی
© آ،ا ایتو

روکش آجری جامد رزونانس صوتی غنی ایجاد می کند – برای اطمینان از صدای بازتابی اولیه کافی، اشکال اصلی سالن‌های بزرگ و کوچک برای تداوم صاف و یکپارچگی بین صحنه و صندلی تماشاگران طراحی شده‌اند. پلان و سطح مقطع سالن ها با در نظر گرفتن نسبت ارتفاع سقف و عرض صندلی تماشاگران تصمیم گیری شد. سطوح بازتابنده اصلی، بازتابنده‌های صوتی و دیواره‌های جانبی محل نشیمن با آجر، به اندازه کافی سفت و سخت برای بازتاب فرکانس پایین، و دارای زبری سطح من، هستند. برای افزایش انتشار صدا، چندین نوع آجر در مجموعه ای از روش های انباشتگی استفاده شد. در سالن اصلی، یک سطح انعکاسی ممتد لبه‌مانند از صحنه تا صندلی‌های تماشاگران امتداد دارد تا صداهای بازتابی را بیشتر کند. مستطیل و مسطح، سالن رویداد همچنین دارای آجرکاری دیواری ناهموار برای جلوگیری از پژواک بال زدن است.

مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی - عکاسی بیرونی، باغ
© آ،ا ایتو
مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی - تصویر 19 از 20
بخش

با استفاده از ساختار عایق ،زش/صوت و اتصالات انبساط در اطراف محیط سالن کوچک، عملکرد عایق صوتی بالایی بین سالن‌های بزرگ و کوچک به دست آمد، جایی که هم صدای بلند و هم سکوت انتظار می‌رود. دیوارهای تالار کوچک آجری است که عایق صدا و ،زش است. در سالن رویداد، جایی که دهانه بزرگ طبقه اول امکان ادغام با لابی ورودی را فراهم می کند، یک لایه ،ایه از دیوارهای جداکننده متحرک و درهای ورودی/،وجی عایق صوتی کافی را فراهم می کند. در طبقه دوم عایق صدا با شیشه لمینت 15mm + 15mm انجام می شود. اتاق تمرین که به صورت مورب به و زیر سالن اصلی واقع شده است، از ساختار عایق صدا و ،زش استفاده می کند. پانل های اصلی رادیاتور سالن پس از آزمایش و بررسی دقیق در هر مرحله از طراحی و ساخت نصب شدند تا از صدای ،زش حتی در حضور موسیقی بلند اطمینان حاصل شود.

مرکز هنرهای نمایشی و تجسمی هیراکاتا / نیکن سککی - عکاسی بیرونی، باغ
© آ،ا ایتو




منبع: https://www.archdaily.com/1000147/hirakata-performing-and-visual-arts-center-nikken-sekkei