معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد


معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد

معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - عکاسی بیرونی
© سایمون منگز

معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - عکاسی بیرونیمعماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - عکاسی بیرونیمعماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - عکاسی داخلی، ویندوزمعماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - عکاسی داخلیمعماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - تصاویر بیشتر+ 24


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - عکاسی بیرونی
© سایمون منگز

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. تبدیل ساختمان سابق و، کشور به یک هتل بوتیک، اهمیت تاریخی و معماری یکی از قدیمی ترین ساختمان های دوحه را به رسمیت می شناسد. استفاده مجدد تطبیقی ​​از این نمونه نادر از توسعه اولیه شهر در منطقه نشان دهنده تعهد به کاهش تأثیر ساخت و ساز و غنی سازی هویت فرهنگی منطقه است و سهم مهمی در بازسازی معماری در منطقه خلیج ، دارد.

معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - عکاسی بیرونی
© سایمون منگز
معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - تصویر 21 از 29
طرح سایت

این ساختمان فهرست شده که در دهه 1970 توسط معمار لبن، ویلیام سدناوی طراحی شده است، دقیقاً در ،ه مشهور کورنیش و در مجاورت دیوان امیری و همچنین مسجد جامع قرار دارد، یک نقطه دیدنی تاریخی مشهور دوحه است. ساختمان ،تی با نمای ریتمیک ظریف و شبح مجسمه‌ای خود، نمایشی زیبا از بروتالیسم در خاورمیانه محسوب می‌شود.

معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - عکاسی خارجی، نما، باغ، حیاط
© سایمون منگز

معماری موجود بازسازی شد، برای استفاده به ،وان یک هتل مجلل اقتباس شد، و توسط یک طبقه بالای اضافی گسترش یافت. یک ازاره به طول 260 متر، سکوی جدید آن را تشکیل می دهد و واحه ای سبز با پوشش گیاهی سرسبز، تاسیسات هنری و حوضه ایجاد می کند. در کنار آب، آلاچیق‌ها مجموعه‌ای از امکانات خدماتی و رویدادی را در خود جای داده‌اند. آنها توسط یک سایبان زیره بریز پیوسته از دنده های بتنی باریک پوشیده شده اند و فضاهای فضای باز خصوصی و سایه دار را ارائه می دهند.

معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - عکاسی داخلی، پنجره، نما
© سایمون منگز
معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - عکاسی بیرونی، نما
© سایمون منگز
معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - تصویر 29 از 29
آ،و

همراه با آتریوم، حیاط داخلی سرپوشیده، قلب مجموعه را تشکیل می دهد. یک بار در گا،ی طبقه اول مناظری را به طیف وسیعی از امکانات رستوران در طبقه همکف ارائه می دهد. نود اتاق و سوئیت هتل در سه سطح بالایی پخش شده اند و توسط So، House Design طراحی شده اند که از زرق و برق دهه 1970 الهام گرفته شده است. پشت بام جدید دارای یک مرکز اسپا و تندرستی، یک اتاق تن، اندام، و یک سالن باشگاه است که منظره ای از دریای پارس و خط افق دوحه را ارائه می دهد.

معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - عکاسی داخلی
© سایمون منگز
معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - عکاسی داخلی، اتاق خواب، میز، نورپردازی، پنجره، صندلی، تخت
© سایمون منگز

سکوی تازه ایجاد شده زیبایی شناسی افقی ساختمان را افزایش می دهد، در حالی که لت های سقف از ساختارهای خطی نوارهای ستونی موجود استناد می کنند. بازی متمایز آنها از سایه ها، کل طراحی هتل را دقیقاً در فضای داخلی شکل می دهد که با تعدادی مداخله دقیق دوباره تفسیر شد. اضافات با دقت ادغام شده به ساختمان موجود با مواد با کیفیت بالا مشخص می شود: سفید Calacatta و سنگ مرمر سبز Tinos و همچنین سنگ تراورتن که یادآور نمای موجود است.

معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - عکاسی بیرونی
© سایمون منگز
معماران ند دوحه / دیوید چیپرفیلد - تصویر 13 از 29
© سایمون منگز




منبع: https://www.archdaily.com/1003796/the-ned-doha-david-chipperfield-architects