نقشه برداری از آینده معماری کنف و مصالح ساختمانی: انقلابی در صنعت


نقشه برداری از آینده معماری کنف و مصالح ساختم،: انقلابی در صنعت

نقشه برداری از آینده معماری کنف و مصالح ساختم،: انقلابی در صنعت - تصویر 1 از 5
خانه Geraardsbergen / Martens Van Caimere Architects. تصویر © سدریک ورهلست

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

در سال های اخیر، توجه به مواد پایدار، سازگار با محیط زیست و کم کربن در صنعت معماری تشدید شده است. در میان این علاقه، رنسانس معماری کنفی به تدریج در مقیاس جه، شتاب می گیرد. مواد مبتنی بر کنف به ،وان یک جایگزین مطلوب برای مواد صنعتی سنتی ظهور کرده‌اند و مزایای زیادی را ارائه می‌کنند که می‌تواند صنعت ساختمان را متحول کند. علیرغم وعده گسترده آن، چندین مانع مانع از پذیرش گسترده کنف شده و از پتانسیل تحول آفرین آن در صنعت ساخت و ساز جلوگیری می کند.

نقشه برداری از آینده معماری کنف و مصالح ساختم،: انقلابی در صنعت - تصویر 2 از 5نقشه برداری از آینده معماری کنف و مصالح ساختم،: انقلابی در صنعت - تصویر 3 از 5نقشه برداری از آینده معماری کنف و مصالح ساختم،: انقلابی در صنعت - تصویر 4 از 5نقشه برداری از آینده معماری کنف و مصالح ساختم،: انقلابی در صنعت - تصویر 5 از 5نقشه برداری از آینده معماری کنف و مصالح ساختم،: انقلابی در صنعت - تصاویر بیشتر

کنف، که ،ن زده می شود یکی از اولین گیاهان کشت شده توسط بشر باشد، تاریخچه ای دارد که هزاران سال را در بر می گیرد. انواع گونه‌های گیاه شاهدانه، شاهدانه به روش‌های بی‌شماری در طول اعصار از جمله منسوجات، غذا و دارو استفاده شده است. بقایای پارچه های کنفی مربوط به 8000 سال قبل از میلاد در بین النهرین باستان کشف شده است که گواهی بر حضور ماندگار آن در تمدن بشری است. در قرن ششم فرانسه، مرووینگ ها از ملات کنف در ساخت پل خود استفاده ،د، در حالی که رومی ها ساختمان های خود را با ملات الیاف کنف تقویت ،د. امروزه ساقه های الیافی کنف پتانسیل بسیار زیادی را به ،وان یک منبع تجدیدپذیر برای صنعت ساخت و ساز دارند. نوآوری هایی مانند کنفکریت، آجر کنفی، تخته فیبر کنفی، و حتی چوب کنفی توسط دانشمندان در سراسر جهان در حال توسعه است که خواص و کاربردهای مختلف این گیاه را برجسته می کند.

نقشه برداری از آینده معماری کنف و مصالح ساختم،: انقلابی در صنعت - تصویر 5 از 5
خانه مسطح / تمرین معماری + فرهنگ های مادی. تصویر © Oskar Proctor

در زمینه مصالح ساختم، پایدار، کنف به ،وان یک مدعی قدرتمند ظاهر شده است. کنف که به دلیل طبیعت دوستدار محیط زیست خود مشهور است، به ،وان یک گیاه شناخته می شود منابع تجدید پذیر و زیست ت،یب پذیر که به طور گسترده از طریق کشت در دسترس است. عایق بودن و ویژگی های صوتی آن، همراه با توانایی آن در تنظیم سطوح رطوبت، آن را به گزینه ای ایده آل برای پروژه های ساختم، تبدیل می کند. کنف در برابر آفات، پوسیدگی و کپک مقاوم است. و فعالانه دی ا،ید کربن را در جو جذب و ذخیره می کند. آجرهای کنفی پایداری و عایق صوتی چشمگیر را ارائه می دهند، در حالی که آنها اثر یونیزه باعث حذف گرد و غبار ریز، قارچ ها و باکتری ها می شود از هوای اطراف با خواص غیر سمی، مواد مبتنی بر کنف محیط های داخلی سالم تری را ترویج می کنند.


مقاله مرتبط

Hempcrete: ایجاد پایداری جامع با مصالح ساختم، مبتنی بر گیاه


در مقایسه با درختان، کشت کنف نیاز دارد زمین به طور قابل توجهی کمتر است و همچنین دارای نرخ رشد سریع است. در یک صنعت ساختم، که به سرعت در حال توسعه است، این فضیلت های کنف نیاز رو به رشدی را برای ساخت و ساز سازگار با محیط زیست با سرعت بالا دارد. از نظر علمی و کشاورزی، کنف به ،وان یک ماده ایده‌آل برای پیشروی انقلاب ساختمان‌های سبز قرار می‌گیرد، و معماران را با زمینی حاصلخیز برای آزمایش می‌سازد. علیرغم خواص مفید متعدد آن، یک سوال پیش می آید: چه موانعی مانع پذیرش گسترده کنف توسط صنعت ساختمان می شود؟

نقشه برداری از آینده معماری کنف و مصالح ساختم،: انقلابی در صنعت - تصویر 2 از 5
بازسازی هتل مزرعه MM پکن / معماران دامنه. تصویر © Haiting Sun

سفر به سمت پذیرش گسترده مصالح معماری مبتنی بر کنف با چالش‌های متعددی روبرو می‌شود که اجرای آن را در مقیاس بزرگ مانع می‌شود. بزرگترین مانع قو،ن و قو،ن پیچیده ای است که کنف را احاطه کرده است. کنف با ارتباط تاریخی خود با ماری جوانا، خود را به ،وان یک ماده کنترل شده در حوزه های قضایی خاص طبقه بندی می کند. این طبقه بندی محدودیت هایی را بر روی کشت، فرآوری و حمل و نقل کنف و مواد مبتنی بر کنف اعمال می کند. در حالی که مناظر نظارتی هستند به تدریج در مناطقی مانند اروپا و آمریکای شمالی تکامل می یابد، بقیه جهان، به ویژه کشورهای در حال توسعه که این گیاه به طور طبیعی رشد می کند، عقب مانده است.

در بسیاری از مناطق، زیرساخت های لازم برای کشت و فرآوری کنف در مقیاس بزرگ هنوز توسعه نیافته است. تج،ات و تخصص تخصصی برای کشت کنف مورد نیاز است و امکانات فرآوری برای است،اج الیاف از ساقه شاهدانه ضروری است. علاوه بر این، استفاده از مواد مبتنی بر کنف در معماری نسبتاً جدید است که منجر به یک عدم آگاهی و درک معماران.

نقشه برداری از آینده معماری کنف و مصالح ساختم،: انقلابی در صنعت - تصویر 3 از 5
نمونه ای از HempCrete. تصویر از GoHemp

عدم وجود استاندارد کدها و گواهینامه های ساختم، در مورد استفاده از شاهدانه بیشتر مانع استفاده منظم از آن می شود. آیین نامه های ساختم، اغلب برای انطباق با نوآوری های جدید و عدم پیشرفت در زمینه معماری کنف کند هستند. فقدان کدها و گواهینامه های استاندارد، ادغام مواد مبتنی بر کنف در پروژه های ساختم، را محدود می کند و مشکلاتی را در اخذ تاییدیه های لازم ایجاد می کند. برای غلبه بر این چالش، همکاری بین ذینفعان صنعت و نهادهای نظارتی برای ایجاد کدهای ساختم، که کیفیت و کاربردهای ویژه مواد مبتنی بر کنف را در نظر می گیرد، مورد نیاز است.

نقشه برداری از آینده معماری کنف و مصالح ساختم،: انقلابی در صنعت - تصویر 4 از 5
خانه مسطح / تمرین معماری + فرهنگ های مادی. تصویر © Oskar Proctor

اگرچه تقاضا برای مصالح معماری مبتنی بر کنف همچنان در حال رشد و تکامل است، هنوز یک مانع ادراکی برای غلبه بر وجود دارد. مشتریان، توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران بالقوه ممکن است در مورد مقبولیت، عملکرد و زیبایی‌شناسی مواد مبتنی بر کنف محفوظ باشند و بر تقاضای بازار آن تأثیر بگذارند. اصلاحات در چارچوب‌های قانونی، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، افزایش آموزش و کمپین‌های آگاهی، ایجاد استانداردهای صنعتی، و تحقیقات برای بهبود فرآیندهای تولید، گام‌های اساسی برای غلبه بر موانع بسیاری هستند که به دنبال ساخت کنف در سراسر جهان هستند.

با ادامه تلاش‌های تحقیق و توسعه، گسترش محصولات ساختم، مبتنی بر کنف، محیط ساخته‌شده را به سمت شکلی پایدارتر سوق می‌دهد. در آغوش گرفتن مواد زیستی، مانند کنف، که منابع محلی، غیر سمی و دارای حداقل تاثیرات زیست محیطی هستند، برای آینده صنعت ساخت و ساز ضروری است. با استفاده از تطبیق پذیری و مزایای کنف، صنعت معماری می تواند راه را به سوی آینده ای سبزتر که در آن محیط ساخته شده به طور هماهنگ با جهان طبیعی همزیستی داشته باشد، هموار کند.




منبع: https://www.archdaily.com/1003709/mapping-the-future-of-،-architecture-and-construction-materials-revolutionizing-the-industry