پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی


پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی

پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی - تصویر 1 از 7
© اندرو فراس

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

در مرکز شهر منهتن، گذرگاه‌های خیاب، اطراف ورودی تونل لینکلن زم، یکی از چالش‌برانگیزترین نقاط شهر بودند. بهم ریختگی رمپ های بزرگراه، پیاده روهای گمشده، و موانع بتنی، گوشه خیابان دایر و خیابان 30 را به منطقه ای تبدیل کرده است که باید از آن اجتناب کرد.

اکنون با یک کانکتور مرتفع جدید 50 میلیون دلاری، عابران پیاده می توانند با خیال راحت 30 فوت بالاتر از تقاطع ها با استفاده از یک پل L شکل به طول 600 فوت از High Line تا Moynihan Train Hall حرکت کنند.

پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی - تصویر 2 از 7پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی - تصویر 3 از 7پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی - تصویر 1 از 7پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی - تصویر 4 از 7پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی - تصاویر بیشتر+ 2

در راه، آنها می توانند لحظه ای را صرف تجربه یک منظره جنگلی و شگفتی مهندسی چوب گلولام کنند که توسط معماران منظر در James Corner Field Operations (JCFO) و معماران و مهندسان Skidmore, Owings & Merrill (SOM) طراحی شده است.


مقاله مرتبط

با ایوان بان در های لاین قدم بزنید


این پیاده‌روی جدید و حیاتی با حس درام، تماشایی و لذت، Midtown را به High Line و West Side متصل می‌کند. — جیمز کورنر، FASLA، بنیانگذار و مدیر عامل JCFO.

پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی - تصویر 6 از 7
© اندرو فراس

این کانکتور High Line را – که از خیابان Ganesvoort در منطقه Meatpacking شروع می شود و در Hudson Yards و مرکز همایش Jacob Javitz در خیابان 34 ختم می شود – به سالن قطار 1.6 میلیارد دلاری که در سال 2021 افتتاح شد، متصل می کند.

می توان انتظار داشت که سالانه ده ها یا حتی صدها هزار نفر از گذرگاه عابر پیاده جدید استفاده کنند. قبل از کووید، های لاین سالانه هشت میلیون بازدیدکننده داشت و ایستگاه قطار تاکنون پذیرای 700000 مسافر بوده است.

مانند همه پروژه‌های پیچیده نیویورک، این رابط از همکاری میان تعداد زیادی از سازمان‌های ،تی، خصوصی و غیرانتفاعی – Empire State Development، اداره بندر نیویورک و نیوجرسی، Brookfield Properties و Friends of the Highline بیرون آمد.

این تیم بیان می‌کند که این رابط بخشی از یک تلاش جمعی برای ایجاد دسترسی ایمن‌تر و لذت‌بخش‌تر برای عابر پیاده، اتصال مردم به حمل و نقل و پیوند یکپارچه فضاهای باز عمومی و سایر دارایی‌های اجتماعی در محله است.

پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی - تصویر 4 از 7
© کن اسمیت، FASLA

و JCFO که High Line را از سال 2004 طراحی کرده است، خاطرنشان می کند که این رابط تنها یکی از بهبودهای دسترسی جدید برای پارک مرتفع است. مید، در سطح خیابان در لبه پارک در خیابان 18 در حال توسعه است و فضاهای اضافی برای ادغام High Line در جامعه ممکن است در آینده رخ دهد.

این گذرگاه که 600 فوت است، از دو بخش تشکیل شده است – یک پل جنگلی به طول 340 فوت که از شرق به غرب امتداد دارد و یک پل چوبی به طول 260 فوت که از شمال به ج، می رود.

پل جنگلی گسترش چشم انداز High Line Spur است که به سمت شرق از مسیر اصلی High Line برای نیم بلوک در خیابان 30 منحرف می شود. بسترهای خاکی متصل که در ساختار فولادی مشکی تعبیه شده است، 60 درخت، 90 درختچه، و 5200 علف و گیاه چند ساله را پشتیب، می کند.

پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی - تصویر 7 از 7
© اندرو فراس

درختان [are] این تیم می نویسد که ویژگی یک جنگل برگریز شرقی است که به منظره ای سرسبز برای پرندگان و گرده افشان ها تبدیل می شود، سایه ایجاد می کند و عابران پیاده را از ترافیک در زیر محافظت می کند. نود درصد از چشم انداز از گیاهان بومی تشکیل شده است که برای ارائه رنگ در طول سال و زیستگاه انتخاب شده اند.

پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی - تصویر 2 از 7
© اندرو فراس

پل چوبی از بالای جریان ترافیکی که از تونل لینکلن خارج می‌شود بالا می‌رود و از یک ساختار ،پایی برای به حداقل رساندن ردپای آن بر روی زمین استفاده می‌کند.

پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی - تصویر 3 از 7
© اندرو فراس

این کانکتور که از چوب سرو زرد آ،کا گلولامین شده از بریتیش کلمبیا، کانادا ساخته شده است، شیوه های پایدارتری را نیز به پیش می برد. لایه‌های چوبی بسیار فشرده کربن را جدا می‌کنند و ساخت تیرها انتشار گلخانه‌ای بسیار کمتری را نسبت به یک جایگزین فولادی منتشر می‌کند.

پل جدید High Line: یک اتصال ایمن و زیست محیطی - تصویر 5 از 7
© اندرو فراس

انتخاب گلولام بر اساس مزایای متعدد آن بود: این یک مصالح ساختم، با منبع پایدار است که ردپای کربن کمتری نسبت به بتن یا فولاد دارد، در حالی که همچنان دوام و استحکام استثنایی دارد. علاوه بر این، گرما و بافت را به ،وان یک ماده طبیعی اضافه می‌کند، تجربه عابر پیاده را بهبود می‌بخشد و نمایی مدرن از پل‌ها و سازه‌های راه‌آهن وارن ،پایی تاریخی نیویورک ارائه می‌دهد. – لیزا سویتکین، ASLA، مدیر ارشد در JCFO.

(سویتکین توضیح می دهد که گلولام کاربردهای بالقوه زیادی برای معماران منظر دارد. از همان گلولام سدر زرد آ،کا نیز در آنها استفاده شده است. پارک تونگوا در سانتا مونیکا، کالیفرنیا). در جایی که این دو پل به هم می رسند، تیم یک میدان کوچک نیز ایجاد کرد که “لحظه ای از م،” را در میان صدای ناخوشایند مرکز شهر ایجاد می کند. به جای طفره رفتن از ترافیک، می توان نشست و دید را تماشا کرد.

ما سال‌ها شنیده‌ایم که این خیابان‌های اطراف ورودی تونل لینکلن چقدر برای مردم جامعه احساس ناپذیری می‌کنند. اکنون، رابط به همسایگان ما مسیری امن، سبز و الهام بخش می دهد. – آلن ون کپل، مدیر اجرایی Friends of the High Line.

این مقاله بود در ابتدا منتشر شد بر خاک.




منبع: https://www.archdaily.com/1004189/new-high-line-bridge-a-safe-ecological-connection