کتابخانه مدرسه ابتدایی لانگ سیوان / استودیو In2


کتابخانه مدرسه ابتدایی لانگ سیوان / استودیو In2

کتابخانه مدرسه ابتدایی لانگ سیوان / استودیو In2 - عکاسی داخلی، میز، قفسه بندی، صندلی
© هونگ یی مین

کتابخانه مدرسه ابتدایی لانگ سیوان / استودیو In2 - عکاسی داخلی، آشپزخانه، صندلیکتابخانه مدرسه ابتدایی لانگ سیوان / استودیو In2 - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندیکتابخانه مدرسه ابتدایی Long-Cyuan / Studio In2 - عکاسی داخلی، پنجره، قفسه بندیکتابخانه مدرسه ابتدایی Long-Cyuan / Studio In2 - عکاسی داخلی، پنجره، قفسه بندیکتابخانه مدرسه ابتدایی لانگ سیوان / استودیو In2 - تصاویر بیشتر+ 11


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

کتابخانه مدرسه ابتدایی لانگ سیوان / استودیو In2 - عکاسی داخلی، آشپزخانه، صندلی
© هونگ یی مین

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. مدرسه ابتدایی Long-Cyuan مدرسه ای صد ساله است که به خوشنویسی معروف است که الهام بخش طراحی داخلی کتابخانه است. فضای کتابخانه فضایی محفوظ و آرام را ایجاد می‌کند و بر ایده‌های اصلی «م،ا» و «سکوت» متمرکز است. هدف ما از «م،ا» دادن م،ا به فضا و انتقال گفتمان طراحی است: «یک کاراکتر باید در یک خط نوشته شود. حتی اگر نیست، نسب نباید ش،ته شود، که از خط ش،ته در خوشنویسی الهام گرفته شده است.

کتابخانه مدرسه ابتدایی Long-Cyuan / Studio In2 - عکاسی داخلی، آشپزخانه، صندلی، پنجره
© هونگ یی مین
کتابخانه مدرسه ابتدایی لانگ سیوان / استودیو In2 - تصویر 16 از 16
طرح
کتابخانه مدرسه ابتدایی Long-Cyuan / Studio In2 - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© هونگ یی مین

مانند سکته ای ناخواسته که در فضا از ورودی تا انتها حرکت می کند. با “سکوت”، ما به دنبال ایجاد یک فضای آرام و آرام هستیم و چشم بازدیدکنندگان را در اطراف فضا با لبه های با الگوی ثابت و تمیز در سراسر فضا هدایت می کنیم. لبه های 115 سانتی متری یک صفحه افقی را در فضا مشخص می کنند. در زیر هواپیما قفسه‌های کتاب وجود دارد که به راحتی برای کودکان قابل دسترسی است و بالای آن سازه‌های کاملاً سفید رنگ قرار دارند. خط بیرون زده بین این دو به نظر می رسد که تا حدودی متصل-تا حدودی منفصل روی آنها نوشته شده است.

کتابخانه مدرسه ابتدایی لانگ سیوان / استودیو In2 - عکاسی داخلی، آشپزخانه، قفسه بندی، صندلی
© هونگ یی مین

این فضا مجهز به انواع نشیمن است، با یک میز و صندلی در وسط و صندلی هایی که به طور تصادفی در کناره ها و راهروها پراکنده شده اند. این چیدمان صندلی به کودکان این امکان را می دهد که فقط یک کتاب را برداشته و بدون هیاهو برای یافتن صندلی شروع به خواندن کنند، با صندلی هایی که هم در مناطق باز و هم در گوشه های آرام در دسترس هستند. همراه با یک صحنه چند منظوره در پشت فضا، همه ،اصر فضایی به گونه ای هستند که گویی با یک ضربه روان احاطه شده اند.

کتابخانه مدرسه ابتدایی Long-Cyuan / Studio In2 - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پنجره
© هونگ یی مین

این طرح از هشت اصل یونگ الهام گرفته و خطوط خوشنویسی را به یک نمایش کتاب تبدیل می کند. تک تک قطعات نمایشگر در آرایه‌ای از اشکال و اشکال هستند که امکان چیدمان همه‌کاره کتاب‌ها را در موقعیت‌های مختلف و در ارتفاع‌های مختلف فراهم می‌کند. وقتی قطعات در کنار هم قرار می‌گیرند، زیبایی زیبایی‌شناختی شبیه به یک چیدمان هنری را به نمایش می‌گذارند. برع،، هنگامی که آنها به صورت جداگانه در امتداد یک گذرگاه نمایش داده می شوند، به رهگذران احساس جریان می دهند.

کتابخانه مدرسه ابتدایی لانگ سیوان / استودیو In2 - عکاسی داخلی
© هونگ یی مین

سقف ریزش شده را برداشتیم تا دال کف نمایان شود، کف ترازو قرمز اصلی را حفظ کردیم و از چوب بلوط و رنگ‌های مشکی در سرتاسر فضا برای هماهنگی با کف استفاده کردیم. مفاهیم و اشکال سرراست در طراحی و تلفیق ،اصر جدید و قدیمی، ارتباط جدیدی بین فضای کتابخانه و فرهنگ مدرسه ایجاد می کند.

کتابخانه مدرسه ابتدایی Long-Cyuan / Studio In2 - عکاسی داخلی، پنجره، قفسه بندی
© هونگ یی مین




منبع: https://www.archdaily.com/1003821/long-cyuan-elementary-sc،ol-li،ry-studio-in2