آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار


آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار

آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - عکاسی بیرونی، آجری
© پاریس برومر

آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - عکاسی بیرونیآپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - عکاسی داخلی، آشپزخانهآپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - عکاسی داخلی، آشپزخانهآپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - عکاسی بیرونیآپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - تصاویر بیشتر+ 43


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - عکاسی بیرونی
© آندره کریگه

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Uxolo Apartments اولین مجتمع مس، میکرو واحدی است که در CBD کیپ تاون واقع شده است. این پروژه شامل 35 واحد مس، است که بین واحدهای میکرو استودیویی 24 متر مربعی و واحدهای زیر شیرو، 40 متر مربعی، و همچنین یک لابی و منطقه ،ده فروشی در طبقه همکف در غرفه ای به مساحت تنها 195.5 متر مربع است.

آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - عکاسی بیرونی
© پاریس برومر

هدف اولیه توسعه این پروژه، ایجاد یک مقصد اقامتی نمادین برای اقامت کوتاه مدت در کیپ تاون بود، با برخی مستاجران بلندمدت، به همین ترتیب، توکیو دارای برج کپسول ناگاکین و روتردام دارای خانه مکعب است. با این حال، همه‌گیری کووید-19 منجر به ارزیابی مجدد این رویکرد، با تمرکز بر مستاجران با اقامت طول،‌تر شده است. این منجر به واحدهایی شد که از نظر طراحی بسیار پیچیده‌تر بودند تا نیازهای بسیار گسترده‌تر یک مستاجر دائمی را برآورده کنند. تغییر در تمرکز نیاز به برنامه‌ریزی بیشتری داشت، اما منجر به ایجاد ساختم، شد که مسلماً به نیاز بازار مسکن آفریقای ج،ی بهتر پاسخ می‌دهد.

آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - عکاسی داخلی، آشپزخانه
© پاریس برومر
آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - تصویر 42 از 48
پلان طبقه معمولی

برای ،نان شهرهای آفریقای ج،ی، در حال حاضر گزینه‌های معدود و مقرون به صرفه برای هنجار پراکندگی شهری و رفت و آمدهای طول، آفریقای ج،ی وجود دارد. این پروژه در Vredenberg Lane، کوچه‌ای که به خیابان لانگ می‌پیوندد و در فاصله چند قدمی خیابان‌های Kloof و Loop قرار دارد، در دسترس آسان دفاتر، غذاخوری‌ها، مسیرهای حمل‌ونقل و امکانات است. اندازه نسبتا کوچک واحدها تضمین می کند که آنها برای بخش بزرگی از بازار مقرون به صرفه هستند.

آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - عکاسی داخلی، آشپزخانه
© پاریس برومر
آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - تصویر 47 از 48
طرح طبقه همکف
آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر
© پاریس برومر

به منظور اسکان موفقیت آمیز مستاجر طول، مدت در واحدهای ،د توجه ویژه ای به جزئیات داخلی واحدها شد. یک واحد نازک کاری که تقریباً طول واحد را در بر می گیرد، تمام نیازها و فعالیت های روزانه ممکن یک ،ن را در خود جای می دهد. تاسیسات نازک کاری توسط کینک دیزاین، شعبه دو پنج پنج معمار، طراحی، تولید و نصب شده است. این واقعیت که نصب نازک کاری در همان دفتر طراحی و مدیریت شده بود، تضمین کرد که زبان پروژه منسجم باقی بماند. طراحی واحد به طور همزمان یک آشپزخانه کاملا مجهز، ساخته شده در کمد، میز مطالعه کشویی، فضای ذخیره سازی مخفی فراوان و همچنین یک تخت مورفی را در خود جای می دهد تا مبل راحتی را برای سالن نمایان کند.

آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - عکاسی بیرونی
© پاریس برومر

چهار واحد از این استودیوها در هر یک از هشت طبقه به همراه یک واحد زیر شیرو، در هر طبقه دوم وجود دارد. برای تطبیق این واحدها، باید از مساحت کوچک سایت موجود به نحو احسن استفاده می‌شد، و ساختمان درست تا خطوط ساختم، 0 متری ساخته می‌شد. برای اجازه دادن به نور طبیعی در واحدها، به جای عقب نشینی نما برای پنجره ها، از بلوک های شیشه ای استفاده شد. نمای مسطح حاصل دقیقاً مانند آن رفتار می شد، یک دشت مسطح که می توان روی آن ملیله گذاشت. این طرح از ال،ای سنتی که در آثار استر مهلانگو دیده می‌شود و همچنین طراحی پارچه‌های معاصر مانند فرش‌های نینوی الهام گرفته است. آجرهای شیشه‌ای روی نما توسط Corobrik با آجرهای مختلف صورت ،یب شدند تا «ملیله‌ای» را ایجاد کنند که تعمیر و نگهداری کمی دارد و باید به خوبی پیر شود.

آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - عکاسی بیرونی، نما
© پاریس برومر
آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - تصویر 48 از 48
ارتفاع شهری
آپارتمان Uxolo / دو پنج پنج معمار - عکاسی بیرونی
© آندره کریگه

نمای ملیله با بالکن های صورتی روشن “مارشملو” در نمای خیابان مشخص شده است. این بالکن ها ردپای ارزش افزوده ای را برای واحدها ایجاد می کنند که از آنجا ،نان می توانند از شهر تا کوه نمادین تیبل نگاه کنند. در همان زمان، بالکن ها همچنین به تصویر نمادین اشاره می کنند که بخشی از خلاصه توسعه بود.




منبع: https://www.archdaily.com/963098/uxolo-two-five-five-architects