آیا Airbnb به بحران مسکن کمک می کند؟


آیا Airbnb به بحران مسکن کمک می کند؟

آیا Airbnb به بحران مسکن کمک می کند؟  - تصویر 1 از 4
از طریق Airbnb

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

هنگامی که Airbnb تقریباً 15 سال پیش شروع به کار کرد، راه حلی جدید و نوآورانه برای رزرو اقامت های کوتاه مدت بدون هیچ دردسری ارائه کرد. با اجاره یک اتاق یدکی یا یک آپارتمان کامل، جایگزینی برای مدل‌های هتل سنتی که اغلب بیش از حد قیمت داشتند و بیش از حد رزرو می‌شدند، ارائه کرد. Airbnb اکنون با منتقدان بسیاری روبرو می شود زیرا شرکت به سرعت رشد کرد و صدها هزار اقامت در سراسر جهان را ارائه می دهد، اما نه بدون تعداد انگشت شماری از تجربیات منفی. اکنون، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران شروع به دیدن اثرات فراو، فهرست‌های Airbnb و چگونگی تأثیر آن بر بحران رو به رشد مسکن کرده‌اند.

سرمایه‌گذار، که امپراتوری‌های اجاره‌ای Airbnb را می‌سازند در دهه گذشته به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. به خصوص در روزگار کنونی که مردم به دنبال بازگشت به روال عادی سفر هستند، Airbnbs یک گزینه محبوب بوده و نقش مهمی در بازار اجاره کوتاه مدت داشته است. در سال 2020، ،ید خانه های تعطیلات در سراسر ایالات متحده از رشد خانه های موجود فراتر رفت. فروش بیش از 40 درصد از سال 2019. مالکان مزایای ،ید این خانه ها و اجاره آنها را با حاشیه سود بالا می بینند. صاحبخانه های فرصت طلب می توانند با اجاره خانه های خود به بازدیدکنندگان، وام مسکن خود را تنها در چند روز پرداخت کنند. با این حال، این تا حدی به کمبود مسکن کمک کرده است که جهان را تحت تأثیر قرار داده است و قیمت اجاره بها را تقریباً در تمام شهرهای بزرگ افزایش داده است. این همبستگی بین افزایش خانه‌هایی که به ،وان Airbnbs اختصاص داده شده‌اند و افزایش نرخ‌های اجاره نام‌گذاری شده است. “اثر Airbnb”.

آیا Airbnb به بحران مسکن کمک می کند؟  - تصویر 4 از 4
از طریق AirDNA

علاوه بر فقدان اجاره بلندمدت که بتواند به ،نین خدمات بهتری ارائه دهد، وجود دارد کاهش قابل توجه در ساخت پروژه های مسکن جدید با توجه به مسائل زنجیره تامین جه، و شرایط سخت تامین مالی. قو،ن منطقه‌بندی استثنایی که انواع مسکن‌های با تراکم کمتر قابل ساخت را تعیین می‌کنند نیز در کمبود مسکن نقش داشته‌اند. در حالی که برخی از شهرها شروع به اجرای قو،ن در مورد اجاره های کوتاه مدت کرده اند، به ویژه در مکان هایی مانند شهر نیویورک، که زم، گزارش داده بود که فهرست های Airbnb بیشتر از آپارتمان های خالی در بازار است.


مقاله مرتبط

مقررات Airbnbs ممکن است به شهر نزدیک شما بیایند


آیا Airbnb به بحران مسکن کمک می کند؟  - تصویر 3 از 4
© Kaley Overstreet

گزارش دیگری که در سال 2016 منتشر شد،ن زده می‌شود که به دلیل تعداد زیاد فهرست‌های Airbnb، نیویورکی‌ها به دلیل افزایش هزینه اجاره، سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اجاره اضافی پرداخت می‌کنند. در حالی که Airbnbs مطمئناً برخی از سودهای اقتصادی را ایجاد می کند، به ویژه در شهرهایی که به شدت به گردشگری متکی هستند، بیشتر درآمد به گروه کوچکی از مالکان اختصاص می یابد. Inside Airbnb ،ن می زند که حدود یک چهارم میزبان ها حدود دو سوم لیست ها را اجرا می کنند. حتی بیشتر از آن، مطالعه آنها نشان داد که بیشتر لیست ها آپارتمان های کاملی هستند که به هتل های موقت تبدیل شده اند و اپراتورها می توانند درآمد بسیار بیشتری نسبت به ،نان پرداخت اجاره بازار ،ب کنند. صاحبخانه های کوچکتر مادر و پاپ تنها ،، نیستند که در ساخت امپراتوری های اجاره ای کوتاه مدت مشارکت می کنند. شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در حال ساختن پرتفوی‌های بزرگ خود هستند و میلیاردها دلار سرمایه برای ایجاد شرکت‌های هلدینگ برای دارایی‌های خود سرازیر می‌کنند و تنها به کمبود مسکن کمک می‌کنند.

آیا Airbnb به بحران مسکن کمک می کند؟  - تصویر 2 از 4
از طریق Airbnb

در سرتاسر جهان، اجاره‌کنندگ، که به دنبال مکان‌های مقرون‌به‌صرفه برای زندگی هستند، با افزایش اجاره‌های کوتاه‌مدت، از جمله Airbnbs، رانده شده‌اند. در طول دهه آینده، انتظار می رود که ساخت و ساز نتواند تقاضای مسکن ارزان قیمت را برآورده کند، به خصوص که این خانه ها و آپارتمان ها از بازار خارج می شوند تا صرفاً به ،وان اجاره تعطیلات مورد استفاده قرار گیرند. در حالی که اجاره های کوتاه مدت یک موضوع جدی است، اما این سوال را ایجاد می کند که حتی اگر Airbnb فردا اتفاق بیفتد، آیا تضمینی وجود دارد که آن واحدها بلافاصله دوباره به سهام بلندمدت مسکن ملحق شوند؟ یا آیا Airbnbs همیشه نقشی در نحوه مدیریت مسکن در شهرهایمان دارد؟ Airbnbs دارای نکات منفی است، اما جنبه های مثبتی نیز دارد و قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه برخورد با آنها باید هر دو را در نظر گرفت.




منبع: https://www.archdaily.com/993666/is-airbnb-contributing-to-the-،using-crisis