اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟ تاج اسکیپ روم | allescape

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟ تاج اسکیپ روم | allescape

به توانایی های مورد نیاز برای سناریوها و ویژگی های آنها دقت کنید؛ برخی به کار تیمی بیشتر احتیاج دارند و برخی هوش زیادی می طلبند. البته بازی هایی هم هستند که نیاز به فعالیت بدنی دارند یا دلهره بسیاری را برای تان ایجاد می کنند. یکسری قوانین در اتاق فرار ها هست که عمومی اند و همه باید آن ها را رعایت کنند اما با این حال، هر اسکیپ رومی هم قوانین خاص خودش را دارد.

  • زمانی که وارد اتاق موردنظر شدید باید تمام اجزای تیم پخش شوید و به‌خوبی تمامی اتاق را بررسی و کاوش کنید تا اطلاعاتی که مخفی شده‌اند را پیدا کنید و برای حل معماها از اطلاعات کسب شده استفاده کنید.
  • اما اگر بالای ۱۴ سال هم داشته باشید می‌توانید با یک رضایت‌نامه از والدینتان و کارت ملی آنها به برخی از این مراکز وارد شوید.
  • به همین دلیل اگر از تاریکی محض هراس دارید، در این نوع اتاق فرار شرکت نکنید.
  • همانطور که می دانید فانزی سامانه رزرو آنلاین تفریحی کشور، شرایطی را فراهم کرده تا با جستجو در اپلیکیشن و یا سایت، بازی مورد نظر خود را در بهترین اتاق فرار یافته و با نازلترین قیمیت بهمراه کد تخفیف های هدیه رزرو نمایید.
  • همیشه قبل از شروع یک بازی، گیم مستر تمامی قوانین را به شرکت کنندگان می گوید از نحوه مراقبت از تجهیزات تا کارهایی که باید انجام دهند.
  • علاوه بر کمپانیSCRAP شرکت‌های Parapark در بوداپست، Hinthunt در لندن از مجموعه‌های قدیمی و موفق در زمینه طراحی اتاق‌های فرار هستند.

این شخصیت دقیقا مثل همان کارتون قدیمی است که دیالوگ ٬٬من میدونم، ما کشته میشیم٬٬ را برای همیشه ماندگار کرد. اگر نمی‌خواهید مثل گالیور مورد حمله‌ جمله‌های منفی قرار بگیرید و کسی به شما غر بزند که چرا ” فلان قفل درست باز نمیشه یا چرا این مسئله اینقدر سخته” بهتره که سمت این دسته از افراد نروید. در بدترین حالت هم اگر ببازید و نتوانید در یک ساعت وقت تعیین شده معما را حل کنید، تا مدت‌ها بقیه را مقصر باخت تیم می‌داند و مدام در موردش غر خواهد زد. در حال حاضر مدت زمان انجام بازی اتاق فرار و یافتن معماهای بازی به مدت ۶۰ دقیقه می باشد شما در این مدت محدود مجبور به یافتن راه حل برای فرار از اتاق می اسکیپ روم تاریخی باشید. ولی از این موضوعات بگذریمنقش گیم مستر در اتاق فراربسیار کلیدی است چرا که اگر کمی در وظایف این نقش دقت کنیم متوجه میشویم که چقدر کار تخصص و سختی است. ممکن است بازی هایی را تجربه کرده باشید که با اطلاعات کمی هم که دارید متوجه میشوید که چقدر گیم مستر بازی ضعیف عمل کرده.

مزایای حضور در بازی های اتاق فرار نسبت به دیگر بازی های گروهی[ویرایش]

برای اینکه بتوانید پیروز از بازی اتاق فرار خارج شوید چند نکته وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها حیاتی است، پس مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را به‌خاطر بسپارید. اسکیپ روم یا همان اتاق فرار این روزها به تفریح اصلی بسیاری از افراد تبدیل شده است، تعریفی که می‌توان در مورد این بازی ارائه داد این است که ابتدا باید یک گروه تشکیل دهید و وارد اتاق‌هایی اعجاب‌انگیز شوید. تعداد نفرات بازی اتاق فرار در حال حاضر ۴ تا ۸ نفر برای هر بازی می باشد .

اسکیپ روم های رتسل روم

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم هر کدام از اتاق‌های فرار سناریو و تم جداگانه ای دارند. از داستان‌های جنایی و پلیسی گرفته تا ماجراهای ترسناک و دلهره‌آور همه در سناریوهای این بازی وجود دارد تا پاسخگوی سلیقه تمام افراد جامعه باشد. هم چنین تعداد بالا تضمینی برای فرار به موقع شما از اتاق نخواهد بود. اتاق فرار آزمون خوبی برای کار گروهی و سنجش قابلیت هماهنگی با تیم برای تمام اعضای گروه است.

نظرات

احضار روح از جمله کارهای ترسناکی است که بسیاری برای ایجاد حس ترس در خود انجام می‌دهند. این بازی جزو بازی‌های ساده در بین اتاق‌های فرار به حساب می‌آید؛ اما می‌تواند تا حدودی هم ترسناک باشد. فعالین بخش آموزش کشورهای شرقی را می توان طراحان اولیه این بازی نامید، این بازی با نقش پردازی از دنیای واقعی و الهامی از بازی های کامپیوتری طراحی شده است. فعالان حوزه آموزش همیشه معتقدند رشد فکری توام با فعالیت بدنی می باشد، با این تدابیر آموزشی، بعد از مدتی کوتاه بازی اتاق فرار در آمریکا و اروپای مرکزی بین مردم همه‌گیر شد و امروزه در مراکزی حرفه ای که هرکدام داری طراحی بی نظیر می باشند قابل ارائه می باشد.