اجاق گاز، گاز یا برقی: کدام یک برای آشپزخانه شما بهتر است؟


اجاق گاز، گاز یا برقی: کدام یک برای آشپزخانه شما بهتر است؟

اجاق گاز، گاز یا برقی: کدام یک برای آشپزخانه شما بهتر است؟  - تصویر 1 از 6
آپارتمان JP / Trema Arquitetura + Daniel Za،ul – 17. تصویر © Renata Zambello

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

در بسیاری از فرهنگ ها، آشپزخانه نه تنها به یک فضای کار، بلکه به یک مکان ملاقات، یک محیط اجتماعی که در آن خانواده و دوستان برای گفتگو و غذا جمع می شوند تبدیل شده است. به دنبال پاسخگویی به این دگرگونی از پلان ها و لوازم معماری یکپارچه تر که جذابیت زیبایی شناختی و همچنین کاربردی دارند، انتخاب تج،ات آشپزخانه مانند اجاق گاز دیگر محدود به شرایط فنی آن نیست. نحوه ،یب جنبه های عملی، فنی و زیبایی شناسی هنگام انتخاب اجاق گاز را بررسی کنید.

اجاق گاز، گاز یا برقی: کدام یک برای آشپزخانه شما بهتر است؟  - تصویر 2 از 6اجاق گاز، گاز یا برقی: کدام یک برای آشپزخانه شما بهتر است؟  - تصویر 3 از 6اجاق گاز، گاز یا برقی: کدام یک برای آشپزخانه شما بهتر است؟  - تصویر 4 از 6اجاق گاز، گاز یا برقی: کدام یک برای آشپزخانه شما بهتر است؟  - تصویر 5 از 6اجاق گاز، گاز یا برقی: کدام یک برای آشپزخانه شما بهتر است؟  - تصاویر بیشتر+ 1

اجاقی که در ابتدا فقط یک آتش با سطل بود، دود زیادی تولید می کرد و از زندگی اجتماعی خانه های قدیمی حذف می شد، در حال حاضر امکانات متنوعی را ارائه می دهد که می تواند به نیازهای مختلف خانگی پاسخ دهد. از آتش کمپ گرفته تا اجاق گاز و اجاق ،می، امروزه دو نوع مختلف تج،ات پخت غذا در بازار داریم، اجاق گاز و اجاق گاز که می توانند به سه روش مختلف کار کنند: گاز، برق یا القایی.

اجاق گاز، گاز یا برقی: کدام یک برای آشپزخانه شما بهتر است؟  - تصویر 6 از 6
پرنده سوخاری روی سیخ. موجود در تصویر از نسخه ای از «دکامرون»، فلاندر، 1432. پاریس، کتابخانه ملی، آرسنال، نسخه خطی 5070. تصویر دامنه عمومی [PD Old]. تصویر از طریق Wikimedia Commons

وقتی صحبت از تج،ات گازی می شود، آنها می توانند با برق کار کنند، بنابراین مثلاً به طور خودکار فعال می شوند، اما گاز سوخت ایجاد شعله است و تابه ها مستقیماً روی آتش گرم می شوند. از طرف دیگر تج،ات الکتریکی و القایی منحصراً از برق برای گرم ، سطوح خود استفاده می کنند و تابه ها توسط سطوح گرم شده گرم می شوند. تج،ات الکتریکی با نوعی ،صر گرمایش مانند دوش های الکتریکی برای گرم ، سطح کار می کنند، در حالی که تج،ات القایی توسط امواج الکترومغناطیسی کار می کنند که از جریان الکتریکی تولید شده در یک سیم پیچ مسی تولید می شود.

وقتی به اجاق گاز فکر می کنیم، استفاده از گاز بیشتر سنتی و قدیمی است، اما با ظهور اجاق گاز، وسایل برقی و القایی نیز رایج شدند. تج،ات گازسوز وسایلی هستند که امکان استفاده از وسیع ترین وسایل از اجاق های کف سنتی تا اجاق گاز توکار و همچنین کار، به ،وان اجاق گاز را فراهم می کنند. از طرف دیگر تج،ات الکتریکی بیشتر به اجاق گاز محدود می شوند. اگرچه گزینه‌هایی در بازار برای اجاق‌های کفی منحصراً برقی وجود دارد، اما آن‌ها کم هستند و محبوبیت ندارند.

اجاق گاز، گاز یا برقی: کدام یک برای آشپزخانه شما بهتر است؟  - تصویر 2 از 6
Casa Artur de Azevedo / LCAC Architecture + Lucila Dib – 17. تصویر © Guilherme Pucci

بنابراین، علاوه بر انواع مختلف گرمایش، انواع مختلفی از تج،ات نیز وجود دارد. اولاً اجاق‌های کفی وجود دارند که سنتی‌ترین اجاق‌های خانه‌های برزیلی هستند و نه تنها میز را با اجاق گاز ادغام می‌کنند، بلکه دارای اجاق گاز هستند و می‌توانند 2، 4، 5 و حتی 6 شعله داشته باشند. مشتق شده از این نوع اجاق گاز توکار است که مانند اجاق گاز کفی دارای اندازه مشعل های متنوع است و اجاق گاز را با هم در ساختار خود ادغام می کند، اما برای ساخت در کنار میز آشپزخانه ساخته شده است. .

اجاق گاز، گاز یا برقی: کدام یک برای آشپزخانه شما بهتر است؟  - تصویر 4 از 6
آپارتمان بیاتزی / استودیو پنها – 2. تصویر © Lufe Gomes

از طرف دیگر، اجاق‌های آشپزخانه تج،اتی هستند که فقط دارای میز پخت و پز هستند، بدون اینکه در اجاق گاز ادغام شوند و همچنین بدون ساختار ثابت، همیشه بسته به کانترها و جزایری که باید در آن تعبیه شود. اجاق‌ها همچنین می‌توانند گازسوز باشند و دارای فناوری مشابه اجاق‌های کفی و مشعل‌های ف،ی هستند. گزینه دیگر اجاق گاز برقی است که دارای یک میز شیشه ای است که روی آن غذا گرم می شود، بدون برجستگی یا ساختار خارجی. در نهایت، اجاق‌های القایی وجود دارند که دارای میز شیشه‌ای هستند، اما اجاق‌های القایی متفاوتی دارند. همه آنها همچنین در اندازه های مختلف، با چندین شعله یا اجاق گاز عرضه می شوند.

اجاق گاز، گاز یا برقی: کدام یک برای آشپزخانه شما بهتر است؟  - تصویر 5 از 6
آپارتمان Fradique / Studio92 Arquitetura – 3. تصویر © M،a Orsi

اگر از یک طرف اجاق گازهای کفی و توکار مقرون به صرفه ترین هستند، زیرا اجاق گاز را در ساختار خود ادغام می کنند، از طرف دیگر، اجاق گازها با وجود نیاز به ،ید دو قطعه مختلف تج،ات، دارای مزیت ادغام در آشپزخانه ها برای نصب روی نیمکت های کار که می توانند از مواد مختلفی مانند چوب یا سنگ ساخته شوند. انتخاب تج،ات مورد استفاده در آشپزخانه به عوامل مهمی بستگی دارد که قبل از ،ید باید مورد مطالعه قرار گیرند:

  • خانواده با در نظر گرفتن روال، تعداد افراد و عادات شخصی به درک نیاز و اینکه کدام تج،ات من،‌تر است نیاز دارد.
  • مساحت این تج،ات و حداقل مساحت مورد نیاز برای نصب بنا به گفته تامین کننده موجود است
  • زیرساخت های لازم و موجود برای نصب این تج،ات با توجه به موجود یا نبودن گاز و محل قرارگیری آن و همچنین وجود یا عدم وجود پریز و پشتیب، شبکه برق از چنین تج،اتی.
  • دستورالعمل های نصب تج،ات، به دنبال پیروی از آنها برای اطمینان از بهترین عملکرد آن؛
  • شرایط نگهداری تج،ات، از مصرف برق گرفته تا سهولت تمیز ، یا خاص بودن تابه ها؛
  • این تج،ات را در آشپزخانه موجود یا پروژه در حال انجام ادغام کنید.
اجاق گاز، گاز یا برقی: کدام یک برای آشپزخانه شما بهتر است؟  - تصویر 3 از 6
خانه Acaiacá / معمار Gui Paoliello. تصویر © Manuel Sá

همه این تج،ات مزایا و معایبی دارند و این عوامل به درک اینکه کدام یک بهترین گزینه است کمک می کند. همیشه وجود معماران و طراحان داخلی که بتوانند این انتخاب را در طول پروژه راهنمایی کنند، برای اطمینان از بهترین عملکرد تج،ات، بلکه یکپارچگی محیط به ،وان یک کل، علاوه بر سیستم های هیدرولیک و الکتریکی، مهم است. اجتناب از غافلگیری و غیرقابل پیش بینی

یادداشت ویراستار: این مقاله در ابتدا در 03 اکتبر 2022 منتشر شده است.




منبع: https://www.archdaily.com/989526/cooktop-gas-or-electric-stove-which-one-is-best-for-your-kitchen