استراتژی‌های کم کربن: پانل‌های عایق‌شده برای پاکت‌های کارآمد انرژی


استراتژی‌های کم کربن: پانل‌های عایق‌شده برای پاکت‌های کارآمد انرژی

استراتژی‌های کم کربن: پانل‌های عایق‌شده برای پاکت‌های کارآمد انرژی - تصویر 1 از 15
ساختمان کد / Wolf Ackerman, EskewDumezRipple. تصویر با حسن نیت ارائه شده از Kingspan

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

آ گزارش 2022 سازمان ملل ادعا می کند که تأثیرات منفی بحران آب و هوا بسیار سریعتر از آنچه دانشمندان کمتر از یک دهه پیش پیش بینی می ،د در حال افزایش است. افزایش انتشار گازهای گلخانه ای می تواند به زودی از توانایی بسیاری از جوامع برای سازگاری پیشی بگیرد و عواقب آن همچنان آسیب پذیرترین جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. همانطور که مارتن ون آلست، دانشمند آب و هوا پیشنهاد می‌کند، «هر گونه تأخیر بیشتر در اقدام جه، در زمینه سازگاری و کاهش، فرصت کوتاه و سریع بسته شدنی را برای تضمین آینده‌ای قابل زیست و پایدار برای همه از دست خواهد داد». داده ها واضح است: برای محافظت از سیاره خود، باید از افزایش 1.5 درجه سانتی گراد دمای کره زمین در این قرن جلوگیری کنیم. برای انجام این کار، جهان باید به یک کاهش 45 درصدی انتشار کربن در جهان از سال 2010 تا 2030، تا رسیدن به حالت صفر تا سال 2050. با این حال، بدیهی است که ما در مسیری هستیم که این هدف را به میزان قابل توجهی از دست می دهیم. ساعت در حال حرکت است، و هر صنعتی باید سریع (و به شدت) حتی رویای شهرهای سبزتر را در سر بپروراند.

اگرچه این باید یک تلاش جه، باشد، این امر به ویژه در مورد صنایعی مانند بخش ساخت و ساز، که در سطح جه، به حساب می آید، صدق می کند 35 درصد مصرف انرژی، 38 درصد انتشار کربن مرتبط با انرژی و 50 درصد مصرف منابع. واضح است که تلاش‌های فعلی برای بازگرداندن این وضعیت کافی نیست، اما خبر خوب این است که شرکت‌های بیشتری در این زمینه به طور فزاینده‌ای تلاش می‌کنند تا بخشی از راه‌حل باشند. برخی از آنها با ردیابی و کاهش انتشار کربن تا حد امکان نزدیک به صفر، به دنبال انتقال به اقتصاد کم کربن و کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی در این فرآیند هستند.

استراتژی‌های کم کربن: پانل‌های عایق‌شده برای پاکت‌های کارآمد انرژی - تصویر 5 از 15
ساختمان کاتالیست / معماری مایکل گرین. تصویر © Benjamin Benschneider

کاهش انتشار کربن از چندین حوزه

مانند کینگ اسپن توضیح می‌دهد که رسیدن به صفر خالص، شرکت‌ها را م،م می‌کند تا انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) در محدوده 1، 2 و 3 را ردیابی و کاهش دهند، که همه بخشی از یک چارچوب استاندارد جه، است که توسط پروتکل گازهای گلخانه ای. محدوده 1 انتشار گازهای گلخانه ای از منابعی مانند بوی،ها، کوره ها و فرآیندهای تولیدی ناشی می شود که مستقیماً تحت کنترل یا متعلق به یک سازمان هستند. ماهیت غیر مستقیم، محدوده 2 با مصرف برق یک شرکت، از جمله انتشار گازهای گلخانه ای که از گرمایش، سرمایش و روشنایی ساختمان ها (یا نیروی ناوگان الکتریکی) ایجاد می شود، مرتبط است. محدوده 3 انتشار، که به ،وان انتشار زنجیره ارزش نیز شناخته می شود، تا 90% از کل ردپای کربن یک سازمان و بنابراین اندازه گیری و مدیریت آن دشوارتر است. آنها شامل 15 دسته مختلف، از جمله سرمایه گذاری، حمل و نقل و توزیع هستند.

استراتژی‌های کم کربن: پانل‌های عایق‌شده برای پاکت‌های کارآمد انرژی - تصویر 15 از 15
کینگ اسپن سیاره پرشور. تصویر با حسن نیت ارائه شده از Kingspan

بر اساس یک قانون پیشنهادی معرفی شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)ردیابی و گزارش این انتشارات ممکن است به زودی به یک ا،ام برای شرکت های ،تی تبدیل شود. Kingspan – تولید کننده عایق های با کارایی بالا و راه حل های پاکت ساختمان – یکی از شرکت هایی از دنیای معماری و ساخت و ساز است که امضا کرده است. در سال 2021، Kingspan متعهد شد کاهش 90 درصدی انتشارات اسکوپ 1 و 2 تا سال 2030 (از سال پایه 2020). علاوه بر این، Kingspan متعهد به الف 42 درصد کاهش مطلق در انتشارات Scope 3 از کالاها و خدمات ،یداری شده، استفاده از محصولات فروخته شده و درمان پایان عمر محصولات فروخته شده تا سال 2030 (از سال پایه 2020). این اه، اقلیمی بخشی از 10 سال آن است سیاره پرشور ابتکار پایداری، که هدف آن کاهش انتشار کربن این گروه در عملیات تولیدی و تجاری است. استراتژی شامل اجرا است مجموعه ای از اقدامات و اه، که سلامت محیط زیست را در تمام مراحل، از استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش انتشار CO2 از تامین کنندگان، تا استفاده از مواد بازیافتی در محصولاتشان، ارتقا می دهند.

راه حل های پیشگام برای پوشش های ساختم، پایدار

Kingspan گزارش می‌دهد که انتشار گازهای گلخانه‌ای از حوزه‌های مختلف را کاهش می‌دهد که تا کنون، در مسیر رسیدن به هدف خالص تولید کربن صفر خود قرار دارد. اما ابتکارات این گروه فراتر از فرآیندهای ساخت و استفاده از برق است. آنها همچنین به طیف گسترده ای از راه حل ها و محصولات که به ساختمان های کم کربن کمک می کند. آنها پانل های دیواری ف،ی عایق شده نمونه بارز هستند ،یب فناوری با انعطاف پذیری زیبایی شناختی، این راه حل های پیشرفته پوشش ساختمان به بهره وری انرژی در بسیاری از انواع ساختمان ها.

استراتژی های کم کربن: پانل های عایق بندی شده برای پاکت های کارآمد انرژی - تصویر 7 از 15
دبیرستان ماندویل / معماران هالی و اسمیت. تصویر با حسن نیت ارائه شده از Kingspan

را بیمارستان جامعه ملت Muscogee (Creek).برای مثال، ادغام می کند دیزاین وال 2000 سیستم نما برای افزایش عملکرد حرارتی و ایجاد مانع در برابر نفوذ هوا و آب. برای پایین نگه داشتن هزینه ها، متخصصان طراحی ضخامت پانل های مختلف و پانل های مسطح را برای پوشاندن نمای فراگیر انتخاب ،د. و برای رسیدن به زیبایی مطلوب، اینها در ،یب رنگی منحصر به فرد تولید شدند. دبیرستان ماندویلبه ،ه خود، مورد موفق دیگری است که از پانل‌های عایق‌شده Designwall 2000 استفاده کرد تا از نظر انرژی کارآمد باقی بماند و در عین حال ظاهری رنگارنگ و جسورانه با ال،ای پویا ایجاد کند – ایده‌آل برای یک موسسه آموزشی.

استراتژی‌های کم کربن: پانل‌های عایق‌شده برای پاکت‌های کارآمد انرژی - تصویر 10 از 15
بیمارستان جامعه ملت Muscogee (Creek) / 1 Architecture. تصویر با حسن نیت ارائه شده از Kingspan
استراتژی‌های کم کربن: پانل‌های عایق‌شده برای پاکت‌های کارآمد انرژی - تصویر 13 از 15
Designwall 2000. تصویر توسط Kingspan

در شارلوتزویل ساختمان کد، CareerPanel® این سری به پروژه کمک می کند تا ضمن حفظ یک طراحی پیشرفته از لحاظ معماری، شرایط LEED را برآورده کند. با دادن آزادی به معماران برای ،باندن یک نمای خاص، جایگزین همه در یک به ،وان یک مانع هوا و بخار برای کل ساختمان عمل می کند و تلفات انرژی پل حرارتی مرتبط با ساخت عایق گل میخ/حفره استاندارد را حذف می کند. بهره وری انرژی نقش کلیدی در ماموریت پایداری ساختمان ایفا می کند. به طوری که دارای یک سیستم تله متری است که میزان مصرف انرژی ماهانه را گزارش می کند. بنابراین، پانل های عایق Kingspan به یک انتخاب جذاب برای عملکرد و توانایی خود در ،یب با طراحی براق و معاصر تبدیل شدند. به طور مشابه، ساختمان کاتالیست از 35000 فوت مربع از پانل‌های ف،ی عایق‌شده KarrierPanel – که قابل استفاده مجدد و بازیافت هستند – برای ایجاد یک پوشش با حدا،ر بازده حرارتی استفاده می‌کند. این راه حل، همراه با ساختار چوبی متقاطع، نقشی حیاتی در رویکرد کم کربن پروژه ایفا می کند.

استراتژی‌های کم کربن: پانل‌های عایق‌شده برای پاکت‌های کارآمد انرژی - تصویر 3 از 15
ساختمان کد / Wolf Ackerman, EskewDumezRipple. تصویر با حسن نیت ارائه شده از Kingspan
استراتژی‌های کم کربن: پانل‌های عایق‌شده برای پاکت‌های کارآمد انرژی - تصویر 14 از 15
KarrierPanel®. تصویر با حسن نیت ارائه شده از Kingspan

برای رسیدن به هدف جه، صفر خالص، نیاز فوری (و رو به رشد) برای تغییر شکل محیط ساخته شده وجود دارد. بنابراین، شرکت‌های شرکت‌کننده در صنعت ساخت‌وساز این مسئولیت را دارند که تاثیر آن‌ها را زیر سوال ببرند، ابتکارات جسورانه را اتخاذ کنند، منابع را به طور کارآمد مصرف کنند، ضایعات خود را کاهش دهند و فناوری‌ها و محصولات هوشمند را توسعه دهند. به بیان ساده، اولویت های آنها باید بر این اساس تغییر کند تا واقعاً تأثیر بگذارد.

برای کشف بیشتر راه حل های پایدار Kingspan، به آنها مراجعه کنید سایت اینترنتی یا کاتالوگ محصولات ما را مرور کنید.




منبع: https://www.archdaily.com/993348/low-carbon-strategies-insulated-panels-for-energy-efficient-envelopes