امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟


امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟

امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟  - تصویر 1 از 14
تبادل نمای هوایی یک شهر، بزرگراه یک زیرساخت مهم در تایلند است. تصویر © Pattani Studio/Shutterstock

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

تبادلات بزرگراه ها از زیرساخت های مهمی که به توزیع ترافیک به نقاط دیدنی منحصر به فردی که شهرها را تعریف می کنند کمک می کند، تکامل یافته اند. از آنجایی که شبکه‌های جاده‌ای متعدد مجسمه‌های متمایز را در بر می‌گیرند، این تقاطع‌های جاده‌ای از اتصالات پل منفرد و دوربرگردان‌ها تا مبادلات متعدد، لایه‌ای و چند لایه را شامل می‌شود. آن‌ها می‌پیچند، می‌پیچند، حلقه می‌زنند، و دور زمین‌های پراکنده، پوشش گیاهی یا سازه‌های موجود می‌پیچند تا مسافران را از یک جاده به جاده دیگر منتقل کنند. با این حال، آنها همچنین یک لحظه محصور شدن را ایجاد می کنند و مناطق نیمه محدود و احساس فضا را تشکیل می دهند. این فضاها را می‌توان به‌،وان حدی و انتقالی دید و هیچ گونه‌شناسی ثابتی برای میزب، وجود ندارد. اما این شخصیت تار خواستار ایده‌های مداخله شهری است تا مفهوم این فضاها را مختل کند. آنها را می‌توان از مجسمه‌های غالب ماشین‌ها به مکان‌های دوست‌دار انسان بازگرداند و به ،وان طرح‌های توسعه‌یافته معماری شهر دوباره ادغام کرد.

امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟  - تصویر 2 از 14امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟  - تصویر 3 از 14امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟  - تصویر 4 از 14امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟  - تصویر 5 از 14امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟  - تصاویر بیشتر+ 9

هنگام در نظر گرفتن امکانات برای فضاهای داخل بزرگراه ها، مهم است که فراتر از موارد استفاده ثابت و محدود فکر کنید. چنین فضاهایی می تواند شامل رویدادهایی باشد که در پناه پل های چندلایه و فضاهای باز شعاع چرخش رخ می دهد. برای تقویت پتانسیل این زیرساخت‌های بزرگراهی، مداخلات شهری که ،نان شهر را برانگیخته و به تعامل با آنها می‌کشاند، می‌تواند اجرا شود.

امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟  - تصویر 11 از 14
Bentway – یک پارک شهری زیر یک پل بزرگراه: تورنتو، انتاریو کانادا – 26 مه 2019. تصویر © Eltonlaw/Shutterstock

برخی از نمونه‌های این مداخلات شامل پارک‌های عمومی خلاق، فضاهایی با ساختارهای هنری تعاملی، پناهگاه‌هایی برای سایر اشکال حمل‌ونقل، بازارها، کتاب‌فروشی‌ها و فضاهای رویداد است. پروژه های مختلفی وجود داشته است که این فضاها و محوطه های لیمینال مشابه را مورد بررسی قرار داده اند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟  - تصویر 3 از 14
پارک شهری_2021. تصویر © تورینو استراتوسفریک

تورینو استراتوسفریکا تراموای متروکه را به پارک شهری پرجنب‌وجوش تبدیل می‌کند

امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟  - تصویر 9 از 14
پارک شهری_2021. تصویر © تورینو استراتوسفریک

این پروژه نوار 800 متری در مرکز Corso Gabetti و Ponte Regina Margherita در تورین را که متروکه شده بود، احیا می کند. از ،اصری مانند سازه های کانتینری، نیمکت های چوبی و طرح رنگ زرد برای دعوت مردم به استفاده از فضای سبز درون بزرگراه استفاده می کند. پروژه هایی مانند اسکیت پارک برنساید در پورتلند و اسکیت پارک خانوادگی لینچ در بوستون پروژه های طراحی در زیر پل ها اجرا می شوند و به اکتشافات خلاقانه ای اشاره می کنند که می تواند این محفظه های بزرگراه را فعال کند.

میدان سبز/ مداخلات شهری + معماران Vallo Sadovský

امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟  - تصویر 6 از 14
مداخله شهری میدان سبز_2011. تصویر © پاتو سافکو

این مداخله شهری پتانسیل ،مت های زیرین مبادلات بزرگراه ها را به ،وان سرپناه و پایانه اتوبوس بررسی می کند. این خودرو دارای رنگ سبز منحنی 1000 متر مربعی است که به وضوح فضای زیر بزرگراه را تغییر می دهد. هدف این مداخله برجسته ، محیط ناکارآمد فضای زیرین است. پروژه های دیگر مانند پارک چیکانو در سن دیگو، زیر خط در میامی، پارک هنر زیرگذر در واشنگتن دی سی، بلوک جوهر زیرزمینی در بوستون، و تفرجگاه سابین در هوستون، نمونه‌های فضایی کاوش‌هایی هستند که از ،مت زیرین معابر بزرگراه‌ها به ،وان فضاهایی برای مجسمه‌های هنری تعاملی و مداخلات رویدادهای مختلف استفاده می‌کنند.

امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟  - تصویر 10 از 14
مداخله شهری میدان سبز_2011. تصویر © پاتو سافکو

همانطور که وابستگی خودرو در ج، جه، افزایش می‌یابد و بزرگراه‌های بیشتری برای تکمیل آنها ساخته می‌شوند، فرصت‌هایی برای بازنگری در فضاهای فرعی ایجاد شده توسط این مبادلات ایجاد می‌شود. در ا،ر شهرهای آفریقا، آنها سرپناه و بستری برای معماری غیررسمی فراهم می کنند. این شامل ،ده فروشی های غیررسمی، فضاهای نماز، رستوران ها و سایر اشکال فضاهای کمکی عمومی است. گنجاندن برنامه ریزی برای معماری غیررسمی در محفظه تقاطع بزرگراه ها می تواند دیدگاه های جدیدی در مورد نحوه طراحی این سازه ها ارائه دهد.

مثلث وارویک، دوربان، آفریقای ج،ی

امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟  - تصویر 2 از 14
مثلث وارویک، دوربان، آفریقای ج،ی. تصویر © میشل هانکینسون

مداخله هنری Faith47 در بزرگراه مثلث وارویک، ،ده فروشی غیررسمی را به ،وان وسیله ای برای تقویت فضا جشن می گیرد. پرتره های دیواری بازرگانان این منطقه در ،مت زیرین بزرگراه برای ادای احترام به تاجر خیاب، روزمره نقاشی شده است. این مداخله بازرگانان و مشتری، را جذب می کند که با آن طنین انداز می شوند و سپس از فضا برای اه، مختلف مانند بازارها و پایانه های اتوبوس استفاده می کنند. به قول این هنرمند:

هنر در فضاهای عمومی یک شکاف بصری برای نفس کشیدن ایجاد می کند. هیچ چیزی فروخته نمی شود یا تبلیغ می شود. تنها ارتباط هنرمند با رهگذر وجود دارد که به بیننده اجازه می دهد تا م،ای خود را در آثار بیابد. این نوع مداخله ضروری است، زیرا بسیاری از فضای عمومی و معماری شهر ما با فرد بیگانه است.

امکانات فضایی برای محوطه های داخل تقاطع بزرگراه چیست؟  - تصویر 4 از 14
مثلث وارویک، دوربان، آفریقای ج،ی. تصویر © میشل هانکینسون

ما همچنین می‌خواهیم از خوانندگان خود بشنویم: به نظر شما طراحی فضایی به چه روش‌های جدیدی می‌تواند محفظه‌های تقاطع بزرگراه‌ها را تغییر دهد؟




منبع: https://www.archdaily.com/1001083/what-are-the-spatial-possibilities-for-enclosures-within-the-highway-interchange