بازار بلوم لیوتان / معماران MINAX


بازار بلوم لیوتان / معماران MINAX

بازار بلوم لیوتان / معماران MINAX - عکاسی بیرونی، منظره شهری، ویندوز
© Qingshan Wu

بازار بلوم لیوتان / معماران MINAX - عکاسی بیرونی، منظره شهری، ویندوزبازار بلوم لیوتان / معماران MINAX - عکاسی خارجی، نمابازار بلوم لیوتان / معماران MINAX - عکاسی خارجی، نماBloom Liutan Market / MINAX Architects - عکاسی داخلی، بیمبازار بلوم لیوتان / معماران MINAX - تصاویر بیشتر+ 33


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    10615 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: CSG، اشنایدر، مو تایمز


  • معمار اصلی:

    ژیگانگ لو

بازار بلوم لیوتان / معماران MINAX - عکاسی بیرونی، منظره شهری، ویندوز
© Qingshan Wu

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. شهرهای چین تغییرات بی سابقه ای را تجربه می کنند. پس از حدود 40 سال ساخت و ساز سریع، آنچه در ادامه می آید تجدید و بازسازی آن محصولات ساختم، سریع است. از یک سو برای جبران نقص های کیفی ناشی از سرعت و از سوی دیگر برای مواجهه با تعدیل پویا زندگی روزمره به سرعت در حال تغییر است. ساخت و ساز سریع نیازهای عملکردی اساسی مردم را برآورده کرده است، در حالی که تنظیم فعلی دارای مع، عملکرد و روح است. ساختمان های عمومی نقش مهمی را ایفا می کنند. با تکیه بر کارکردها و فرم‌های ارتقاء یافته، گره‌های بحر، شهر را بازسازی کرده و سپس تغییرات جدیدی را در یک منطقه بزرگ‌تر ایجاد می‌کنند و کیفیت فضای شهری را ارتقا می‌دهند. جابجایی بازار تجارت کشاورزی لیوتان یک آزمایش بهبود معمولی، تضمین معیشت حیاتی و گامی حیاتی برای ارتقا و تنظیم کیفیت فضای کل منطقه لیوتان است.

بازار بلوم لیوتان / معماران MINAX - عکاسی خارجی
© Qingshan Wu
بازار بلوم لیوتان / معماران معدن - تصویر 32 از
پلان – سایت
Bloom Liutan Market / MINAX Architects - عکاسی داخلی، بیم
© Qingshan Wu

متداول ترین و خاص ترین روش تبدیل شهری در چین سنتی “رونویسی” است. هنگامی که یک نقطه عطف جدید فرا می رسد، اولین قدم اغلب پاک ، ساختمان های اصلی است که نماد نظم قدیمی هستند، شروع به ساخت و ساز جدید و ساختن بلوک ها و شهرهای جدید می کنند. هدف از این رفتار پایان دادن به گذشته قدیمی و شروعی تازه است. پس از اصلاحات و گشایش در چین، ساختار شهری در مقیاس بزرگ با هدف پوشش دادن محیط زندگی با کیفیت پایین ساخته شده برای سال‌های طول، است. همچنین نشان دهنده یک تغییر عظیم در حین رفع نیازهای اجتماعی است. بسیاری از اقامتگاه‌های شهری و ساختمان‌های عمومی معیشت ،نان شهری را تا حد زیادی بهبود بخشیده و بافت شهری را تغییر داده‌اند. الگوی فضایی اصلی ش،ته شده است، و یک رویکرد کارآمدی جدید کاشته شده است. چنین شهری نیازهای اساسی بقای مردم را در مرحله ای خاص برطرف کرده اما آثار زندگی تاریخی را نیز محو کرده است. ساخت و ساز سریع در مقیاس بزرگ به طور اجتناب ناپذیری ا،امات کیفی فضاها و ساختمان های عمومی را کاهش می دهد. ما قبل از جابجایی، در بازار کشاورز لیوتان مشاهده کردیم. بسیاری از مناطق موقتی بین داخل و خارج از خانه وجود داشت که از ابتدایی ترین کارکردهای تجاری برخوردار بودند اما باید راحت تر باشند. بازارهای کشاورزان موجود باید به سرعت توسعه روزگار و نیازهای مردم برسند. ،ت رویکرد هوشمندانه تری را برای جابجایی و بازسازی بازار کشاورزان به ،وان نقطه تماس برای بهبود کیفیت ساختمان های عمومی و تحریک تغییرات در شهر اتخاذ کرده است.

بازار بلوم لیوتان / معماران MINAX - عکاسی خارجی، نما
© Qingshan Wu
بازار بلوم لیوتان / معماران معدن - تصویر 37 از
ارتفاع
بازار بلوم لیوتان / معماران MINAX - عکاسی خارجی، نما
© Qingshan Wu

این پروژه در مرکز جامعه لیوتان، منطقه لیانگشی، وو،ی واقع شده است. در برنامه ریزی بلندمدت، جاده های سطح بالا از مناطق اطراف عبور می کنند و نظم فضایی شهری موجود در آینده نزدیک با تغییرات چشمگیری مواجه خواهد شد. بازار جدید کشاورزان نزدیک به جاده شهری است و شکل سایت یک مثلث حاد نادر است. در ابتدای طراحی با مشکلات بسیار زیادی مواجه بود. ساختمان های جدید باید عملکرد و کارایی را داشته باشند، تصویر رابط جاده شهری آینده را شکل دهند، از کانال مترو دوری کنند و خانه های اطراف را از تابش آفتاب مسدود نکنند.

بازار بلوم لیوتان / معماران MINAX - عکاسی خارجی
© Qingshan Wu

ابتدا ساختمان را در امتداد خیابان باز می کنیم تا یک رابط کامل تشکیل شود. مثلث زاویه حاد به واحدهای لوزی مختلف ت،یم می شود. واحدهای لوزی شکل از ورودی اصلی در ضلع ج،ی گام به گام شروع به بالا آمدن و چرخش می کنند و یک فضای دهلیز مثلثی شکل در امتداد حاشیه پایه محصور می شود و به این ترتیب شکل اولیه بنا به دست می آید. افت و خیز واحد الماسی شکل توسط داده های مح،ه آفتاب تعیین می شود که تکنیک های طراحی ادراکی را با مح،ات ریاضی دقیق ،یب می کند. سقف در حال سقوط مانند یک گل شکوفه در یک جامعه منظم و تاریخی است، مانند الماسی درخشان. سایت منحصر به فرد ظاهر معماری خاصی ایجاد کرده است. ساختمان جدید در محیطی محدود تعبیه شده است. کل منطقه به دلیل این خارجی فعال می شود و امکان تغییرات بی نهایت در آینده را ایجاد می کند.

Bloom Liutan Market / MINAX Architects - عکاسی داخلی
© Qingshan Wu
بازار بلوم لیوتان / معماران معدن - تصویر 33 از
پلان – طبقه 1
Bloom Liutan Market / MINAX Architects - عکاسی داخلی
© Qingshan Wu

کل ساختمان برای عملکردهای داخلی به سه طبقه ت،یم شده است. به ،وان فضای ،ب و کار اولیه بازار کشاورزان، مناطق طبقه اول و دوم به طور هوشمندانه ای به غرفه های سبزیجات، میوه، آبزیان و غرفه های غذای پخته با اندازه یکنواخت ت،یم می شوند که به دلیل شکل خاص ساختمان ها تأثیر زیادی بر کارایی فضا ندارد. . چهره‌های آشنای بازار اصلی لیوتان حفظ شده است و عجیب بودن این تغییر را از بین می‌برد. از آنجا که توسعه و ساخت و ساز همه توسط ،ت هدایت می شود، به ،وان یک پروژه معیشتی در خدمت ،نان. بازرگانان بازار می توانند با همان قیمت اجاره با محیطی زیباتر و شرایط بسیار بهبود یافته وارد این سایت جدید شوند. این حالت توسعه تضمین می کند که قیمت کلی کالاها به دلیل ساخت بازارهای جدید ثابت باقی می ماند، که برای بسیاری از پروژه های توسعه صرفا تجاری غیرممکن است. ارتباط طول، مدت بین معامله گران آشنا و همان مشتریان به دلیل تغییر عظیم، حفظ هماهنگی جامعه اصلی و شکل گیری فضای جامعه بهتر به دلیل مشارکت در قالب های مختلف خدمات من، جدید، ثابت مانده است. استفاده از فناوری های پیشرفته، مانند تمام بازارهای دیجیتال سبزیجات، ایمنی مواد غذایی را بهبود بخشیده و همه کالاها را به ظاهری تازه تبدیل کرده است. طراحی داخلی ضمن حصول اطمینان از کارایی استفاده، تم الماس ساختمان را در ،مت سقف و فضا اعمال می کند و یک تماس بصری مداوم بین داخل و خارج ایجاد می کند. جزئیات غرفه ها و طبقات مختلف به گونه ای طراحی شده اند که با توجه به استفاده پر شدت روزانه به راحتی تمیز و نگهداری شوند و بازار ،یف و بی نظم در گذشته را تغییر دهند.

Bloom Liutan Market / MINAX Architects - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© Qingshan Wu

بازار، در تصور ما، مک، نیست که صرفاً کالاهای روزانه را بفروشد، بلکه دربرگیرنده و حفظ روابط اجتماعی و همسایگی مهم جامعه است. برای ،نان شهری جدا از طبیعت و زمین‌های کشاورزی، بازار می‌تواند «گا،ی» و «موزه» زندگی باشد که راهی عالی برای تماس با طبیعت است. فضای کارآمد و تمیز به بانک ها، سوپرمارکت ها و خواربار فروشی ها اجازه می دهد با میل وارد شوند. اپراتورها از ،مت های طبقه دوم و سوم برای بسیاری از اشکال و فعالیت های تجاری جدید استفاده می کنند. این بازار نه تنها یک بازار ساده کشاورزان است، بلکه حاوی محتویات مختلفی مانند دفتر، اوقات فراغت، پذیرایی، و نمایش فرهنگی است و به مک، با فرکانس بالا برای تعاملات اجتماعی جامعه تبدیل می شود. به منظور پاسخگویی به ا،امات ساخت و ساز سریع، ساختمان یک سازه فولادی پیش ساخته را اتخاذ کرد که در کمتر از یک سال تکمیل شد. نما از شیشه و ف، تشکیل شده است و ،اصر الماس و مثلث به طور مکرر استفاده شده است. این ساختمان با ظاهری جدید در جامعه ارائه شده است. فعالیت های سنتی ،ید و تجربیات اجتماعی جدید با هم ،یب می شوند تا به مرکز زندگی جدید جامعه تبدیل شوند.

Bloom Liutan Market / MINAX Architects - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Qingshan Wu
بازار بلوم لیوتان / MINAX Architects - نما
© Qingshan Wu

مانند اولین گلی که در بیابان شکوفا می شود، بازار لیوتان نه تنها زندگی زیبای خود را نشان می دهد، بلکه بهاری درخشان و رنگارنگ را برای توسعه کل منطقه به ارمغان می آورد.

Bloom Liutan Market / MINAX Architects - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Qingshan Wu




منبع: https://www.archdaily.com/993478/bloom-liutan-market-minax-architects