بازسازی آپارتمان در ساکورازاکا / ICADA + آزمایشگاه ماساکی ایواموتو


بازسازی آپارتمان در ،ورازاکا / ICADA + آزمایشگاه ما،ی ایواموتو

بازسازی آپارتمان در ،ورازاکا / ICADA + آزمایشگاه ما،ی ایواموتو - عکاسی داخلی
© یوریکا ،و

بازسازی آپارتمان در Sakurazaka / ICADA + Masaaki Iwamoto Laboratory - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلی، قفسه بندیبازسازی تخت در Sakurazaka / ICADA + آزمایشگاه Masaaki Iwamoto - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر، شیشه، صندلی، نردهبازسازی آپارتمان در Sakurazaka / ICADA + Masaaki Iwamoto Laboratory - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلیبازسازی آپارتمان در Sakurazaka / ICADA + Masaaki Iwamoto Laboratory - عکاسی داخلی، میز، صندلی، قفسه بندیبازسازی تخت در Sakurazaka / ICADA + آزمایشگاه Masaaki Iwamoto - تصاویر بیشتر+ 46


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

بازسازی آپارتمان در Sakurazaka / ICADA + Masaaki Iwamoto Laboratory - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلی، قفسه بندی
© یوریکا ،و

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این پروژه بازسازی یک آپارتمان 30 ساله در شهر فوکوکا، ژاپن، خانه ای برای خودم، همسرم و دو فرزندمان است. با استفاده از قفسه های کتاب متحرک به ،وان پارتیشن اتاق خواب، خانه ای را طراحی کردم که با تغییر شکل خانواده، فضا منبسط و منقبض می شود. در ژاپن پس از جنگ، بیشتر واحدهای مسطح برای خانواده‌های هسته‌ای والدین و فرزندان طراحی شده بودند، اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، اتاق والدین، اتاق کودک، آشپزخانه و حمام در یک مستطیل کوچک به مساحت 80 متر مربع فشرده شده بودند. آنچه در اینجا می بینید، مطابقت یک به یک بین فرم خانواده و پلان طبقه است.

بازسازی تخت در Sakurazaka / ICADA + آزمایشگاه Masaaki Iwamoto - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر، شیشه، صندلی، نرده
© دفتر ع، یاشیرو
بازسازی تخت در ،ورازاکا / ICADA + آزمایشگاه ما،ی ایواموتو - تصویر 48 از 51
طرح ها
بازسازی آپارتمان در Sakurazaka / ICADA + Masaaki Iwamoto Laboratory - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، قفسه بندی
© یوریکا ،و
بازسازی آپارتمان در Sakurazaka / ICADA + آزمایشگاه Masaaki Iwamoto - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندی
© یوریکا ،و

با این حال خانواده لحظه به لحظه رشد می کند و تغییر می کند. بچه هایی که الان کوچک هستند در آینده ای نه چندان دور خودشان را تثبیت می کنند و خانه را ، می کنند. منطقی است که والدین پس از ،وج کودکان از این فضا لذت ببرند، اما اتاق های تکه تکه شده در یک آپارتمان معمولی برای استفاده مجدد بسیار تنگ است و معمولاً به انباری ختم می شود که پر از جعبه های مقوایی گرد و غباری از یادگاری ها است. در مقابل این پس‌زمینه، ایده ایجاد خانه‌ای بود که اتاق‌ها بتوانند با تغییر خانواده منبسط و منقبض شوند.

بازسازی آپارتمان در Sakurazaka / ICADA + Masaaki Iwamoto Laboratory - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلی
© دفتر ع، یاشیرو
بازسازی تخت در ،ورازاکا / ICADA + آزمایشگاه ما،ی ایواموتو - تصویر 50 از 51
نمودار محیط حرارتی
بازسازی تخت در Sakurazaka / ICADA + Masaaki Iwamoto Laboratory - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر، سینک، تیر
© دفتر ع، یاشیرو

اتاق خواب ها توسط سه قفسه کتاب متحرک ت،یم می شوند که می توان آنها را پراکنده کرد و چهار طاقچه کوچک ایجاد کرد یا در یک مکان جمع کرد و یک اتاق بزرگ ایجاد کرد. فضای هر اتاق را می توان آزادانه اختصاص داد و با باز، درهای کشویی پلی کربنات رو به اتاق نشیمن، کل خانه را به یک فضای بزرگ تبدیل کرد.

بازسازی آپارتمان در Sakurazaka / ICADA + Masaaki Iwamoto Laboratory - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی
© دفتر ع، یاشیرو
بازسازی آپارتمان در ،ورازاکا / ICADA + آزمایشگاه ما،ی ایواموتو - عکاسی داخلی
© دفتر ع، یاشیرو

برای مواد و جزئیات، ما عملی و عینی را دنبال کردیم. مصالح روزمره یافت شده در شهر دوباره تفسیر می شوند و به ،اصر معماری تبدیل می شوند. قفسه کتاب / پارتیشن متحرک با اصلاح محصولات آماده مورد استفاده در کتابخانه ها است. درهای کشویی بین اتاق نشیمن و اتاق خواب ها پانل های پلی کربنات ضخیم با ریل های ساخته شده از ف، راه راه هستند. تفسیری از صفحات کاغذی ژاپنی با استفاده از مواد یافت شده در شهر.

بازسازی آپارتمان در Sakurazaka / ICADA + Masaaki Iwamoto Laboratory - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© یوریکا ،و

برای افزایش راحتی حرارتی، عایق برای پوشش کل واحد، از جمله مرزهای واحدهای همسایه اضافه شد: در مجتمع مس،، انتقال حرارت به واحد همسایه را نمی توان نادیده گرفت. سقف با پانل های عایق پوشیده شده با فویل آلومینیومی پوشانده شده است، ماده ای که معمولاً در یک کارخانه استفاده می شود، که نوری را که از طریق پنجره ها می آید منع، می کند و آن را به عمق اتاق هدایت می کند. نیمکت کنار پنجره یک مبلمان کوچک است که از کاربردی بودن یک اتاق ژاپنی الهام گرفته شده است. مک، برای تا ، لباس ها و یک زمین بازی سرگرم کننده برای کودکان است. یک چراغ دوار کنسولی، پیشخوان ناهار خوری یا میز کار بزرگ را روشن می کند. مانند نیمکت تاتامی، ساختار آن از لوله مربعی فولاد ضد زنگ ساخته شده است که به لطف یک توده سرب در داخل به ،وان وزنه تعادل متعادل می شود.

بازسازی آپارتمان در Sakurazaka / ICADA + Masaaki Iwamoto Laboratory - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلی
© دفتر ع، یاشیرو




منبع: https://www.archdaily.com/981824/flat-renovation-in-sakurazaka-icada-plus-masaaki-iwamoto-laboratory