بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد


بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد

بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Rui Zhu

بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی خارجیبازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی خارجی، پنجره، نمابازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی خارجی، چوب، پنجره، نمابازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی داخلی، بیمبازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - تصاویر بیشتر+ 42


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    2038 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • معماران اصلی:

    جینگیو لیانگ، سییو یه، یوان ژو

بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Rui Zhu

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. روستای دانانپو متعلق به شهر Xicun، شهرستان Xiuwu، شهر Jiaozuo، استان هنان است که 50 کیلومتر با شهر Jiaozuo فاصله دارد و در محدوده کوه کم عمق نقطه دیدنی Yuntaishan قرار دارد. مناظر زیبایی در یونتایشان وجود دارد و سالانه میلیون ها گردشگر بازدید می کنند که علاوه بر این، سال به سال افزایش یافته است. اگرچه نزدیک به یک نقطه دیدنی در موقعیت جغرافیایی است، اما حمایت اقتصادی روستاییان در دانانپو هنوز عمدتاً بر کشاورزی و کار متکی است. در دهه های 1970 و 1980 به دلیل توسعه صنعت زغال سنگ، زم، تعدادی ساختمان عمومی در روستا ساخته شد، اما امروزه بیشتر آنها بیکار شده اند. استودیو معماری Approach برای بازسازی ساختمان‌های سایت کمیته روستای سابق، که گروهی از ساختمان‌های آجری و چوبی در دهه 1980 است، مأموریت یافت.

بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی خارجی
© Rui Zhu

ساختمان‌های کمیته سابق روستا از سه گروه حیاط با ارتفاع‌های مختلف زمین تشکیل شده است. حیاط مرکزی حیاط اصلی است و حیاط غرق شده کنار آن طبقه ای زیر حیاط اصلی دارد. تراس حیاط سکوی مرتفع حدود یک متر از حیاط اصلی بلندتر است. ساختمان ها پس از بازسازی به فضاهای متعددی مانند مرکز هنری دانانپو که مناظر محلی را به نمایش می گذارد، تعاونی عرضه و بازاریابی بیشان فروش محصولات و کالاهای هنری محلی و رستوران ضیافت خانوادگی برای بازدیدکنندگان خارجی و غیره مجهز خواهند شد که برای بازدیدکنندگان جذاب است. از بیرون. در عین حال، ویژه روستاییان محلی، فضای ساختمان اجتماعی را برای روستاییان، اتاق تمرین و صحنه را برای اعضای گروه هنری محلی «اپرای هوآی بنگ» و طرفداران آن، و فرهنگ روستایی فانگسو – فضایی برای مطالعه، یادگیری، فراهم می کند. و ارتباط برای همه

بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - تصویر 38 از 47
آ،ونومتری
بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - تصویر 40 از 47
مدل

قبل از نوسازی، کمیته روستا سال ها رها شده بود. برای حفظ، تعمیر و نگهداری نمای اصلی تا حد امکان، و حفظ طرح گروه های ساختم، بدون تغییر، نه تنها چالشی را برای طراحی نحوه قرار دادن عملکردهای کاربری جدید ایجاد می کند، بلکه نیاز به غلبه بر افزایش هزینه های ساخت و ساز دارد. . و اغلب با چالش‌هایی روبرو می‌شوید، “این گران‌تر است و زمان بیشتری نسبت به ت،یب و ساخت‌وساز جدید می‌برد.” امید است که اجماع و دستاوردهای طراحی به دست آمده توسط همه طرف ها بتواند به طور قانع کننده ای ثابت کند که تنها یک زیبایی شناسی شهری وجود ندارد. ساختمان ها در دوره ها و مناطق مختلف نیز ممکن است زیبا باشند. حفظ صحیح بناهای قدیمی به جای ت،یب و بازسازی ساده و خام، برای پایداری فرهنگ بناهای روستایی حائز اهمیت است.

بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی خارجی، نما
© Rui Zhu
بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - تصویر 35 از 47
پلان – سایت
بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - تصویر 47 از 47
سایت اصلی

در واقع، ساختمان‌های اصلی کمیته روستایی طرح‌بندی معمولی «سبک واحد ،تی دهه‌های 1970 و 1980» دارند. ساختمان‌های عریض، فضای مربع جلوی در، دروازه، دیوارها و فضای محور متقارن، مملو از حس فاصله قبل از بازسازی، می‌تواند به یک فضای عمومی مردم پسند تبدیل شود که به روی همگان باز است. و فقط با انجام برخی تنظیمات جزئی، مانند ت،یب دیوارهای حیاط و باز ، میدان به خیابان، آزاد است. بر اساس این چارچوب فضایی، طراحی منظر، فضای عمومی و جزئیات مبلمان فضای باز را با استفاده از رابطه بین درختان اصلی و ورودی و ،وجی ساختمان ها تنظیم می کند که باعث تقویت و بهبود فضای انتقال از میدان به ساختمان ها شده است. .

بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Rui Zhu
بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی خارجی، پنجره، نما، تیر
© Rui Zhu

چنین تقویت فضای انتقالی در توالی و دگرگونی در توزیع کارکردهای مختلف و سازماندهی مسیرهای تردد در کل فضا نقش داشته است. برای مثال، فضای فرهنگی روستایی Fangsuo راحت‌ترین مکان برای مردم از خیابان و میدان است. فرهنگ روستایی Fangsuo پس از بازسازی در موقعیت مرکزی قرار دارد و به طور طبیعی به مرکز حمل و نقل در بین ساختمان ها تبدیل می شود. حیاط غرق شده، در اصل تنها دارای یک راه پله در فضای باز به ،وان گردش عمودی بین حیاط اصلی است، به طور موثر کتابفروشی، کافی شاپ، تعاونی عرضه و بازاریابی، رستوران و سالن نمایشگاه هنری را از طریق سکوی رستوران و راهروی تازه ساخته شده به هم متصل می کند و دسترسی به آن را افزایش می دهد. کل گروه ساختمان

بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی خارجی، پنجره، نما، تیر
© Rui Zhu

حیاط غرق شده تبدیل به اتاق غذاخوری اصلی رستوران محلی شده است که از فضای حیاط باریکی تشکیل شده که توسط یک گاراژ طاق سنگی، مرکز بهداشت روستا و دیوار حیاط قدیمی احاطه شده است. فضای اتاق ناهارخوری نوساز، حیاط اصلی را به دو حیاط مستقل ت،یم می‌کند، یکی برای سازماندهی گردش عمودی و تدارکات و دیگری برای فعالیت‌های عمومی. هفت طاق سنگی قدیمی به هفت اتاق خصوصی مختلف تبدیل شده است. هر اتاق دارای یک پنجره مجزا رو به حیاط مرکزی است. طراحی دیوار تاشو تضمین می کند که هر میز می تواند مستقیماً با صحنه روبرو شود و حریم خصوصی را در نظر بگیرد. صحنه تازه ساخته شده به ،وان محل فعالیت و اجرای گروه هنری “Huai Bang Opera” در روستای Dananpo است. محل قبلی کلینیک دهکده در پشت آن به اتاق تمرین تبدیل شده است که برای انتشار روزانه فرهنگ و نمایشگاه اپرا Huai Bang نیز خدمت می کند. تراس پشت بام رستوران به ،وان سکوی حمل و نقلی عمل می کند که فرهنگ روستایی Fangsuo را در طبقه دوم و یک منطقه مطالعه و استراحت تا حدی گسترده و فضاهای متعدد را به هم متصل می کند.

بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی داخلی، بیم
© Rui Zhu
بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - تصویر 37 از 47
پلان – رستوران
بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پرتو
© Rui Zhu

یکی دیگر از فضاهای نوساز، برای چایخانه واقع در راهروی اتصال جلو و عقب دو سالن نمایشگاهی مرکز هنری است. به ،وان نوعی یادآور فضایی، چایخانه تبدیل به “ورودی های قابل مشاهده” جدید سالن نمایشگاه دوم می شود که نامرئی و در پشت سالن اصلی نمایشگاه پنهان شده اند. چای خانه نه تنها محل انتقال و استراحت نمایشگاه است، بلکه گسترش کارکرد نمایشگاه است. فضاهای داخلی و خارجی هر دو می توانند به ،وان فضاهای نمایشگاهی موقت مختلف عمل کنند. چایخانه محل را به چند فضای حیاط بیرونی مختلف ت،یم می‌کند و مرکز آن برای دو ص،ر مستقیم موجود در سایت است که توسط یک پاسیو عمودی بین دو اتاق احاطه شده‌اند. در جهت افقی، یک دالان بصری طول، را شکل می دهد که مناظر کوهست، را از فاصله دور به داخل ساختمان ها قاب می کند.

بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی داخلی، میز، صندلی، پنجره، چوب، تیر
© Rui Zhu
بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندی، تیر
© Rui Zhu

در حال حاضر این پروژه به صورت متوالی تکمیل و به بهره برداری رسیده است. با امید به استفاده از این فضا به ،وان فرصت، توسعه فرهنگ روستایی دانانپو ترویج خواهد شد و گروهی از ساختمان های عمومی پر جنب و جوش را برای روستاییان و بازدیدکنندگان محلی تشکیل می دهد.

بازسازی مرکز فرهنگی دانانپو / استودیو معماری رویکرد - عکاسی خارجی، چوب، پنجره، نما
© Rui Zhu




منبع: https://www.archdaily.com/993923/dananpo-renovation-approach-architecture-studio