برای پایدارتر کردن فضای داخلی چه کاری می توان انجام داد؟


برای پایدارتر ، فضای داخلی چه کاری می توان انجام داد؟

برای پایدارتر ، فضای داخلی چه کاری می توان انجام داد؟  - تصویر 1 از 4
پناهگاه آ، هفته / Agora Arquitectura. تصویر © Joan Casals Pañella

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

در طراحی داخلی – و بسیاری از رشته های طراحی دیگر – ناپایدار بودن بسیار آسان تر است. ،ید یا توسعه راه حل های سفارشی برای یک اتاق اغلب به زمان و تحقیق کمتری نسبت به ،ید مواد دست دوم یا نگر، در مورد جریان ، و اقتصاد دایره ای نیاز دارد.

اما ساخت و ساز و صنعت دکوراسیون دیگر توان نادیده گرفتن اثرات زیست محیطی ناشی از فعالیت های خود را ندارد.

بر اساس گزارشی که توسط انجمن تغییرات اقلیمی CNN، سه انتشار دهنده اصلی CO2 از شهرها، اتومبیل ها و ساختمان های آنها می آیند: بنزینی که برای حمل و نقل می سوز،م، فعالیت های صنعتی برای ساخت ساختمان ها (مثلاً کارخانه های سیمان) و نیروگاه های ترموالکتریک برای تولید انرژی برای خانه هایمان.

متأسفانه، این انتشارات افزایش یافته است 1.5٪، در حالی که مساحت ساخته شده 2.3٪ سالانه افزایش یافته است. انتظار می‌رود صنعت ساخت‌وساز تا سال 2050 انتشار دی‌ا،ید کربن خود را دو برابر کند، اگر اقدام فوری انجام نشود.

مبلمان دست دوم

طبق مطالعه انجام شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، آمریکایی ها سالانه 12 میلیون تن مبلمان را دور می ریزند. از آنجایی که بسیاری از این قطعات حاوی چندین ماده مختلف هستند، تعداد بسیار کمی بازیافت می شوند.

در مورد استفاده از این مبلمان به جای ساخت مبلمان جدید چطور؟

طاقچه دست دوم در شرکت های کوچکی که مبلمان دست دوم مرمت شده یا بازسازی نشده می فروشند و در بازیکنان بزرگی مانند Ikea، که برنامه ای برای بازسازی و فروش مجدد محصولات مورد استفاده در فروشگاه های خود ایجاد کرد.

تحلیلگران ،ن می زنند که بازار مبلمان دست دوم به 16.6 میلیارد دلار خواهد رسید تا سال 2025

برای طراح داخلی آلیسیا استوری، از یک داستان طراحی، که بر روی فضای داخلی سازگار با محیط زیست تمرکز دارد، استفاده از اقلام استفاده شده عملی است که ممکن است در ابتدا ،ره آور به نظر برسد، اما موفقیت به دانستن اینکه کجا باید نگاه کرد بستگی دارد. او می گوید که بسیاری از مبلمان او برای پروژه های داخلی از انبارهای مبلمان، ضایعات و حراج ها می آید. برای قطعاتی که آسیب دیده اند، استوری توضیح می دهد که با مرمتگران محلی و دوچرخه سواران همکاری می کند.

برای پایدارتر ، فضای داخلی چه کاری می توان انجام داد؟  - تصویر 4 از 4
طراحی توسط آلیشیا استوری از A Design Story. تصویر از A Design Story، از طریق Tabulla

یکی دیگر از تصورات نادرست که استوری به ،وان رایج گزارش می دهد، این ایده است که اگر فضایی با مبلمان دست دوم تج، شود، نمی توان آن را برنامه ریزی کرد. مسلماً پیش‌بینی دقیق چگونگی ظاهر یک پروژه قبل از شروع فرآیند منبع‌یابی می‌تواند دشوار باشد. اما او می گوید که هنوز هم می توان طرح های بسیار دقیقی را به مشتری ارائه داد.

مواد و محصولات

مبلمان دست دوم تنها راهی نیست که طراحان پروژه های داخلی خود را دوستدار محیط زیست می کنند. برای شریک گروه راکول، شاون سالیوان، در مصاحبه با هفته طراحیمواد پایدار و مسئولانه تهیه شده راه مهمی برای اطمینان از اینکه یک فضا کمترین تأثیر را در مورد تغییرات آب و هوایی می گذارد است.

سالیوان می‌گوید برای پروژه اخیر راکول، هتل تورنتو، این تیم از “مواد ساختاری و احیا شده موجود از جمله الوار، چوب خشک، سنگ آهک محلی و گیاهان بومی استفاده ،د.” اینها در فضای داخلی ساختمان، از اتاق خواب گرفته تا رستوران ها، پذیرایی و سایر فضاهای عمومی استفاده می شدند.

برای پایدارتر ، فضای داخلی چه کاری می توان انجام داد؟  - تصویر 3 از 4
هتل راکول گروه تورنتو. تصویر توسط Rockwell Group، از طریق Tablla

یکی از این شراکت ها با استودیوی نجاری محلی بود فقط وودسی باش، که سالیوان توضیح می دهد که دارای حقوق انحصاری برای جمع آوری و بازیابی درختان افتاده در اطراف تورنتو است. این یافته‌ها به وسایل چوبی و قطعات مبلمان برای این پروژه تبدیل شدند.

، های صنعت

روش دیگری که در آن برخی از طراحان می توانند شیوه های ناپایدار طراحی داخلی را به چالش بکشند، رهگیری جریان های ، است. استودیوی طراحی مستقر در لندن Good Wasteهمکاری اخیر با فروشگاه بزرگ Selfridges گواه این است که موادی که در غیر این صورت ، در نظر می گیریم می توانند منابع قابل توجهی باشند.

برای پایدارتر ، فضای داخلی چه کاری می توان انجام داد؟  - تصویر 2 از 4
لامپ های ایجاد شده توسط GoodWaste با ، های Selfdriges. تصویر از GoodWaste، از طریق Tabulla

رافائل الباز، یکی از بنیانگذاران GoodWaste، توضیح می دهد که این مجموعه – که در آن استودیو وسایل خانگی مانند لامپ، گلدان و شمع تولید می کند – با استفاده از ، های تولید شده توسط خود Selfridges ساخته شده است.

ال باز می گوید که فرآیند توسعه فضای داخلی از مواد ضایعاتی در واقع فقط مع، چیزی است که بیشتر طراحان به آن عادت کرده اند. «معمولاً به ،وان طراح، ما می‌نشینیم و از خود می‌پرسیم که چه چیزی ما او توضیح می‌دهد که می‌خواهند تولید کنند و سپس در مرحله بعد شروع به استفاده از مواد و رنگ‌ها و بافت‌ها بر اساس زیبایی‌شناسی و قیمت کنند. اما با این روش، اساساً با یک ماده روبروی خود می نشینیم و می پرسیم: این به ما اجازه می دهد چه کار کنیم؟

این وارونگی فرآیندها منجر به ایجاد نتایج خلاقانه‌تر می‌شود و در عین حال متخصصان را به چالش می‌کشد تا منطق خلقت ریشه در روش‌های طراحی را مع، کنند.

علاوه بر کمک به کاهش بار CO2، نگر، در مورد اقتصاد دایره ای، منابع مواد خام و چرخه عمر پروژه ها می تواند نتایج شگفت انگیزی ایجاد کند و کار طراحان را انس، تر و خلاق تر کند.

از طریق ج،.




منبع: https://www.archdaily.com/992144/what-can-be-done-to-make-interiors-more-sustainable