بطری آبی قهوه Myeongdong / استودیو Teo Yang


بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang

بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلی، پله ها
© Studio Sim

بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلیبطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلی، صندلی، پنجرهبطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلی، آشپزخانه، صندلیبطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلیبطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - تصاویر بیشتر+ 8


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    27 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: سنگ معدن، Revox

  • معمار اصلی:

    تئو یانگ

بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلی
© Studio Sim

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Blue Bottle Coffee Myeong، که در خیابان تجاری شلوغ سئول واقع شده است، گفتگوی بین میراث غنی شهر و فرهنگ مدرن کره ای را از طریق رویکرد روایت محور آغاز می کند. رهگذران با نمای سفید درخشان و باریکی مواجه می‌شوند که به طرز ماهرانه‌ای شبح آرم نمادین بطری آبی را می‌درخشد – که به طرز چشمگیری با محیط شلوغ آن متضاد است. ما می‌خواستیم یک نمای بیرونی ساده و یکپارچه ایجاد کنیم که فلسفه فضایی «جاکیونگ» را با استعاره‌ای از میراث معماری سنتی کره «هانوک» بیان کند. مردم از طریق پلاک خانه (Hyeonpan) و دروازه ورودی به داخل فضا هدایت می شوند که به تدریج افراد را به داخل خود فضا هدایت می کند. برای تفسیر مجدد داستان سنت، ما ایده “Hyeonpan” را با ایجاد یک راهنمای بصری از طریق پنجره لوگوی مربع درخشان گسترش دادیم.

بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلی، صندلی، پنجره
© Studio Sim

“خانه آبی” یک سازه خود ایستاده با دهانه هایی در طرفین آن است که شبیه درها و پنجره های یک خانه سنتی کره ای است. این سازه که با پانل‌های ف،ی سفارشی پوشانده شده است، محیط اطراف خود را به طور ظریفی منع، می‌کند و در عین حال رنگ آبی ملایمی را روی سقف و کف روکش فولادی ضد زنگ روشن می‌کند.

بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلی
© Studio Sim
بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - تصویر 13 از 13
طرح

پس از ورود، از بازدیدکنندگان دعوت می‌شود تا از «خانه آبی» عبور کنند. نوار آماده سازی قهوه در داخل ساختار قرار دارد و با روکش فولاد ضد زنگ پوشانده شده است تا تصوری بی انتها و در عین حال جدید از قهوه بطری آبی ایجاد کند – مهمانان را در فرآیند ظریف ساخت قهوه غرق می کند. در نزدیکی ورودی «خانه آبی»، هندسه ساده قفسه کالا شبیه یک مجسمه معاصر است و به طور موثری برگزیده‌ای از کالاهای بطری آبی را برجسته می‌کند.

بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلی، آشپزخانه، صندلی
© Studio Sim

با عبور از منطقه خدمات و کالا، سقف فرعی “خانه آبی” از صفحات توری آلومینیومی ساخته شده است که نورهای مستقیم مستقیم سقف اصلی را فیلتر می کند و در عین حال از طریق سایه های ظریف به فضا عمق بصری می بخشد. و بازتاب ها در کل. در انتهای راهرو، به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌شود که فرآیند ساخت لوگوی سفارشی توسط صنعتگران Deok-Ho Kim و In-Hwa Lee را مشاهده کنند. به مهمانان تجسمی ارائه می شود تا در زمان انتظار برای سفارش خود، از هنر سرامیک بهتر قدرد، کنند. این تجربه از آنجایی که تابلوهای سفارشی با مردم در هنگام ،وج ملاقات می کند ملموس می شود. با افزودن کیفیتی متفکرانه و احساسی به کاردستی، سطح صاف و لمس دستی لوگو، تاثیر هنری و شخصی از Blue Bottle Coffee Myeong، را برای مهمانان به جا می گذارد.

بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلی، آشپزخانه
© Studio Sim

جریان خطی این فروشگاه به بازدیدکنندگان اطمینان می‌دهد که به آس، و کارآمد در ساختار قدم می‌زنند، که برای این نوع شناسی جمع و جور چنگ زدن و رفتن بسیار مهم است. یک گردش ساده با توجه به فضای کوچک برای جلوگیری از ازدحام داخل طراحی شده است. از نما تا ،وجی، هر جنبه ای از فروشگاه به گونه ای طراحی شده است که با بافت شلوغ Myeong، مطابقت داشته باشد. برای غلبه بر فضای محدود، ما می خواستیم با استفاده از اشکال معماری ساده و مواد مختصر، محیطی آرامش بخش ایجاد کنیم. همانطور که فردی یک فنجان قهوه را در داخل Blue Bottle Coffee Myeong، نگه می‌دارد، امیدواریم لحظاتی را برای م، و استراحت در محیطی با طراوت و خاطره‌انگیز به مردم ارائه دهیم.

بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلی
© Studio Sim

اصول “جاکیونگ” و “چاکیونگ” چگونه در سراسر طرح ها اجرا شده است؟ جاکیونگ (خود تبدیل شدن به مناظر) یک چیز بسیار رایج در گذشته بود، زم، که فضای بیشتری برای لذت بردن از معماری داشتیم. مانند زم، که در حومه شهر هستید و وقتی به خانه ای نزدیک می شوید، خود خانه تبدیل به موضوعی برای تماشا و تحسین می شود که لذت قدم زدن به سمت آن را به شما می دهد. رایج ترین یافته در شهر سئول نیست که مملو از ساختمان های مرتفعی است که بسیار نزدیک به یکدیگر ایستاده اند. به‌جای استفاده از نمای شیشه‌ای به‌،وان پنجره‌ای برای نمایش کالا، می‌خواستیم یک ساختار آبی کوچک برای ایجاد کنجکاوی و همچنین ایجاد روشی متمایز برای ملاقات با بازدیدکنندگان خود ایجاد کنیم. چاکیونگ به م،ای قرض گرفتن نمای بیرونی برای برجسته ، فضای داخلی است. ما می خواستیم از ساختار ساده خانه آبی برای کادربندی و ثبت لحظات مختلف در فروشگاه استفاده کنیم. از طریق افکت قاب‌بندی خانه آبی، منظره شلوغ شهر، فرآیند ظریف قهوه‌سازی توسط باریستاها و همچنین افرادی که صبورانه سفارش می‌دهند و منتظر قهوه‌شان هستند، به مناظری تبدیل می‌شود که فروشگاه را خاص‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلی
© Studio Sim

چرا کار با Deok-Ho Kin و In-Hwa Lee را انتخاب کنید؟ Deok-Ho Kim و In-Hwa Lee برای مدت طول، در حال تحقیق و مطالعه تکنیک سنتی چینی سفید سلسله Joseon بوده اند. درک واقعی زیبایی ساده و بی‌نظیر هنر سلسله چوسون و نه صرفاً وام گرفتن زیبایی‌شناسی کلمه قدیمی، کار آنها را برجسته می‌کند. تلاش آنها برای رویکرد آکادمیک، دست کم گرفتن فرهنگی و تحسین از سادگی باعث شد احساس کنم آنها افراد من،ی برای همکاری با پروژه قهوه بطری آبی هستند. همچنین، آنها اخیراً نمایشگاهی اختصاص داده بودند به آبی، آزمایشی برای افزودن رنگ های مختلف آبی به سرامیک سفید، که آنها را حتی برای پروژه من، تر می کند.

بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلی
© Studio Sim
بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلی، میز
© Studio Sim

پلاک خانه در سنت گذشته کره ای م،ای بسیار خاصی داشت، داشتن یک پلاک اسم خوش ساخت یک ژست درست و رسمی بود و کیفیت پلاک اغلب سطح سلیقه صاحبخانه را به نمایش می گذاشت. می خواستیم سنت داشتن یک پلاک خوش ساخت در نمای فروشگاه را برگرد،م. این پلاک آبی توسط صنعتگران محلی با استفاده از روش‌های سنتی محلی ساخته شده است و ابزاری عالی برای نشان دادن میزان احترام و احترام قهوه آبی بطری به فرهنگ و سنت محلی خواهد بود.

بطری آبی قهوه Myeong، / استودیو Teo Yang - عکاسی داخلی، نما
© Studio Sim




منبع: https://www.archdaily.com/1001222/blue-bottle-coffee-myeong،-teo-yang-studio