تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل


تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 1 از 15
کافه جری هتل / Tadu Arquitetura. تصویر: © فیلیپه پتروفسکی

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

از ساخت و سازهای اجدادی گرفته تا “بتن آینده”، اصطلاحات برای توصیف چوب فراوان است. این مصالح که در تاریخ و افق معماری جهان وجود دارد، امکان پایداری را نشان می دهد و با آرامش و گرمایی که در فضای فضایی ایجاد می کند، همراه است. در برزیل هم فرقی نمی کند. چندین اثر معاصر به بررسی کیفیت ها و مزایای استفاده از آن، از جمله سوگیری ساختاری می پردازند.

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 2 از 15تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 3 از 15تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 4 از 15تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 5 از 15تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصاویر بیشتر+ 10

چوب گرد، لمینت ،ب، پیش ساخته. راه های زیادی برای درک ساختار وجود دارد. در نمونه‌های انتخاب‌شده، توجه به رابطه با زمینه، جستجوی الوار از منابع پایدار، تضادی که بافت طبیعی آن هنگام ،یب با مواد دیگر و روش‌های مختلف مونتاژ در هر اثر ارائه می‌کند، برجسته است. همه آنها را به همراه بخشی از یادبودهای تشریحی آنها در زیر ببینید.

صومعه FFB / Mixtura

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 11 از 15
صومعه FFB / مخلوط. تصویر: © Cesare Querci

این ساختمان‌ها، اگرچه مستقل و قابل تشخیص هستند، اما به طور ایده‌آل و رسمی با یک سقف چوبی بزرگ متحد شده‌اند که به آنها یکپارچگی معماری می‌دهد. جلوی نمازخانه، در تداوم با سقف بزرگ، یک مربع سرپوشیده وجود دارد، یک مکان ملاقات که سرپناهی را ارائه می‌دهد. از نور خورشید در طول روز و به کلیسا اجازه می دهد تا بیش از 500 نفر را در خود جای دهد. بین ثمنستان و ساختمان های اداری در شمال شرقی کتابخانه قرار دارد، یک حجم پلی کربنات شفاف که بر روی چهار ستون چوبی کومارو آویزان شده است که در شب به یک فانوس نور، تبدیل می شود. (…) در ج، شرقی ساختم، است که سلول های راهبان و راهبه ها را در خود جای داده است، تنها ساختمان 3 طبقه متشکل از یک سازه بتنی پیش ساخته، یک فناوری بسیار گسترده و قابل اعتماد در سالوادور. توسط یک ،ت بیرونی چوبی احاطه شده است که گا،ی توزیع و سیستم‌های کفپوش چوبی را در خود جای داده است که برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دیوارها و تضمین پناه گرفتن از آب باران لازم است.

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 2 از 15
صومعه FFB / مخلوط. تصویر: © Cesare Querci

ستاد اداری بنیاد جنگل Juréia-Itatins / 23 SUL

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 3 از 15
ستاد اداری بنیاد جنگل Juréia-Itatins / 23 SUL. تصویر: © پدرو کوک

“انتخاب ساختار چوب چند لایه ،بانده شده – پیش ساخته سبک وزن از منبع تجدید پذیر – وزن روی پایه ها را کاهش می دهد و تولید ، های دشوار برای بازیافت را به حداقل می رساند، علاوه بر تضمین کنترل و چابکی فرآیند سازنده. به دنبال همان مفهوم، ما پارتیشن های م،ار را انتخاب کردیم. در یک سیستم خود نگهدار با پانل های چند لایه، قاب های چوبی استاندارد، نماهای داخلی و خارجی با پانل های چند لایه، پلی کربنات آلوئولی، کاشی های سقف ترموآ،تیک، و تخته های سیم، چوبی. آسایش محیطی ساختمان.”

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 6 از 15
ستاد اداری بنیاد جنگل Juréia-Itatins / 23 SUL. تصویر: © پدرو کوک

RC House / میگل پینتو گیماراس Arquitetos Associados

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 12 از 15
RC House / معماران وابسته به Miguel Pinto Guimarães. تصویر: © Rômulo Fialdini

“در سایه های سبز، مواد ارگ،ک با چوب ،یب می شود، از ساختار تا سقف ساخته شده از کاشی های اکالیپتوس. است، بی نهایت با آسمان آبی و دریا مخلوط می شود و شکوه طبیعت را برجسته می کند.”

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 15 از 15
RC House / معماران وابسته به Miguel Pinto Guimarães. تصویر: © Rômulo Fialdini

کافه جری هتل / Tadu Arquitetura

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 13 از 15
کافه جری هتل / Tadu Arquitetura. تصویر: © فیلیپه پتروفسکی

این کار بر روی چوب به ،وان ،صر سازنده اصلی تمرکز دارد که با رنگ‌های روشن دیوارها و تغییرات بین رنگ‌های شنی و خاکی موجود در پوشش‌ها، سیمان سوخته، کف سنگ کاریری، وسایل روشنایی و دکوراسیون تکمیل می‌شود.

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 8 از 15
کافه جری هتل / Tadu Arquitetura. تصویر: © فیلیپه پتروفسکی

خانه آگوئه / آتلیه مارکو برایوویچ

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 10 از 15
خانه آگوئه / آتلیه مارکو برایوویچ. تصویر: © Gustavo Uemura

سازه ماژول مثلثی خانه از اکالیپتوس تصفیه شده و رنگ آمیزی شده، کف و دیوارها از همان چوب، بسته های سبک از بامبو بافته شده و تکمیل دیوارها با خاک محلی انجام شده است. شیشه و کاشی ترموآ،تیک، مصالح ساختم، و تمام نیروی کار در شعاع 50 کیلومتری ساختمان قرار دارند، که به م،ای کنترل بیشتر بر مبدا و ردپای کربن ساخت و ساز است.

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 14 از 15
خانه آگوئه / آتلیه مارکو برایوویچ. تصویر: © Gustavo Uemura

پاویون پریا / معماری باز

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 7 از 15
غرفه ساحل / معماری باز. تصویر: © Jomar Bragança

“سیستم ساده ای از تیرهای چوبی ساختمان را از روی زمین بالا می برد. احساس سبکی و سیال بودن را نشان می دهد که توسط پوشش پارچه ای آن تاکید شده است. این ویژگی ساخت سریع و تمیز و توانایی تکرار ساختمان را در طول در آرایش های متعدد امکان پذیر می کند. انعطاف پذیری سازنده و عقل،ت ساختاری امکان انتقال آن را به هر مکان دیگری در هر زمان معین می دهد.بعد از نمایشگاه، ،اصر ساختمان برای مونتاژ مجدد در محل اقامتگاه خصوصی ساحلی به ج، باهیا سفر خواهند کرد.بیش از فضای تجسم یافته، پیشنهادی از سازماندهی فضایی تکرارپذیر است، گسترش یافته و تنظیم شده است. در زمینه های مختلف برای شیوه های مختلف زندگی.”

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 4 از 15
غرفه ساحل / معماری باز. تصویر: © Studio Tertúlia

غرفه برگ های مقدس / آتلیه د،ل فلورز

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 5 از 15
غرفه برگ های مقدس / آتلیه د،ل فلورز. تصویر: © Maíra Acayaba

“پیشنهاد این است پناهگاه شعری ایجاد شده توسط سه برگ چوب چند لایه ،ب و بامبو، غرفه ای که سعی می کند ا،یستم خود را با گفتگو و احترام به ا،یستم موجود ایجاد کند. (…) ساختار اصلی خمیده GLT و بامبو فضایی سایه دار و تهویه شده در زیر سقف پلی کربنات ایجاد می کند و سایه یک برگ را بیرون می زند که با حرکات ابرها، باد و باد مانند جادو ظاهر می شود، حرکت می کند و ناپدید می شود. آفتاب. (…) ستون های چوبی در محیط برگ ها یک رواق ک،یک در کنار دریا می سازند. آنها با شکلی انسان نما به ارتفاع 2.3 متر، به همان ارتفاع ایوان کاریاتید مجسمه سازی شده اند. ا،ون معبدی که به ،وان پناهگاه پوزیدون، خدای اقیانوس، در آتن، یونان در سال 420 قبل از میلاد ساخته شده است. (…) مواد اصلی الوار GLT از درختان سریع رشد مناطق احیای جنگل است.

تطبیق پذیری سازه های چوبی در پروژه های معاصر برزیل - تصویر 9 از 15
غرفه برگ های مقدس / آتلیه د،ل فلورز. تصویر: © Maíra Acayaba

یادداشت ویراستار: این مقاله در ابتدا در 13 فوریه 2023 منتشر شده است.




منبع: https://www.archdaily.com/996378/the-versatility-of-wooden-structures-in-contemporary-،zilian-projects