حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند


حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند

حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصویر 1 از 9
Jungalow House / Neogenesis+Studi0261. تصویر © I،ta Sitwala | پروژه ماهی

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

معماری مس، در هند بازتاب مستقیم شیوه های قومی و سبک زندگی است که توسط شهروندان متنوع آن رهبری می شود. اولین خانه ها به ،وان واحدهایی از س،تگاه های اجتماعی-محور بزرگتر توسعه یافتند. معماری اقامتگاه های هندی عمیقاً با ارزش های فرهنگی – معمولاً بر ایده های خانواده و روابط اجتماعی متمرکز است. یک خانه مجرد اغلب به یک خانواده مش، بزرگ پناه می دهد و نیازهای گروه های سنی مختلف را در زیر یک سقف برآورده می کند. زندگی چند نسلی نیاز به یک نحو فضایی منحصر به فرد برای تقویت ارتباطات دارد.

حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصویر 2 از 9حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصویر 3 از 9حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصویر 4 از 9حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصویر 5 از 9حیاط: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصاویر بیشتر+ 4

سیستم مش، خانواده ارائه شده است حفاظت و هویت در جامعه هند، امکان برقراری ارتباط عمیق تر بین نسل ها را فراهم می کند. این سنت در مواقع بحران و تعامل اجتماعی بین مجموعه‌های مختلف مردم پشتیب، می‌کند. پادزهری برای افزایش قیمت خانه و هزینه مراقبت از کودکان و سالمندان، زندگی چند نسلی همچنان برای هند مدرن مرتبط است. الگوی زندگی در محیط ساخته شده به صورت س،تگاه های خوشه ای، طبقات و اتاق های الحاقی و حیاط افسانه ای نمایان می شود.

حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصویر 6 از 9
محل اقامت چاریس / راه حل های زیست محیطی Biome. تصویر © Vivek Muthuramalingam

حیاط ها یک نهاد اساسی از معماری هندی هستند که از نیاز به دسترسی به نور خورشید و تهویه در داخل خانه شکل گرفته اند. این ویژگی به زودی یک شخصیت اجتماعی به ،وان قلب خانه پیدا کرد که در آن فعالیت‌ها از کارهای صبحگاهی تا استراحت عصرگاهی را شامل می‌شد. حیاط ارتباط بصری بین اتاق ها و طبقات خانه را امکان پذیر می کرد و به اعضای خانواده اجازه می داد در طول روز احساس ارتباط داشته باشند. این به یک فضای فرهنگی مهم خانه تبدیل شد و اغلب به ،وان گسترش فضاهای داخلی عمومی عمل می کرد. حیاط ها نیز بین واحدهای مجاور در س،تگاه های خوشه ای مش، بود.


مقاله مرتبط

ایوان: فضای آستانه ناپدید شدن در هند


به ،وان یک فضای اجتماعی، حیاط با ارائه مک، راحت از نظر اقلیمی برای تجمع مردم، نیازهای جامعه متمرکز هند را برآورده می کند. این یک فضای انعطاف پذیر است که می تواند برای هر فعالیتی مورد استفاده قرار گیرد. به گفته معمار هندی BV Do،، نگرش هندی صرفه جویی در محیط ساخته شده با فضاهای همه کاره مانند حیاط چند منظوره نشان داده می شود. آنها جنبه هایی را که یک خانه را تشکیل می دهند – حفاظت از آب و هوا، ارتباط با فرهنگ و سنت ها، و ایجاد جوامع را گرد هم می آورند.

حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصویر 5 از 9
خانه انباشته / استودیو لوتوس. تصویر © آندره جی فانتوم

شهرنشینی در محیط ساخته شده با تغییر ال،ای خانواده در هند قرن بیست و یکم گره خورده است. تعداد واحدهای خانواده هسته ای به ویژه در شهرها در حال افزایش ملایم است. آپارتمان های سر به فلک کشیده و خانه های تک خانواده برای پاسخگویی به این تقاضای جدید ساخته شده اند و ،اصر اجتماعی معماری بومی را پشت سر گذاشته اند. اتاق های تعریف شده مانند دفاتر، سرسراها و بالکن ها جایگزین حیاط همه کاره در اقامتگاه های مدرن شده اند. محدودیت‌های فضایی، نگرش توسعه‌دهندگان به «فضای به ظاهر مرده» و تغییر فعالیت‌ها در خانواده‌های هندی همچنان حیاط ک،یک را تهدید می‌کند. معماران محلی، با این حال، این گونه شناسی را به ،وان ابزاری برای پرورش ارتباط متقابل در خانه های خصوصی به طور فزاینده ای ترویج می کنند.

معماری معاصر در هند به احیای مصالح، تکنیک ها و گونه شناسی های سنتی می بالد. حیاط به ،وان یک ،صر معماری نه تنها به ،وان یک ،صر نوستالژی بلکه به ،وان یک فضای مغناطیسی که مردم را متحد می کند ترویج می شود. خانواده های مش، به جای آپارتمان های معمولی و تکراری به خانه هایی با طراحی سفارشی برای حفظ پیوندهای خانوادگی قوی نیاز دارند. این خانه‌های مدرن چند نسلی، شیوه‌های جدید زندگی خانگی را بررسی می‌کنند:

خانه انباشته / استودیو لوتوس

حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصویر 2 از 9
خانه انباشته / استودیو لوتوس. تصویر © آندره جی فانتوم
حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصویر 7 از 9
خانه انباشته / استودیو لوتوس. تصویر © Andre J Fant،me

نور روز، تهویه، اتصال به هم و حریم خصوصی از طراحی این اقامتگاه دهلی نو خبر می دهد. این خانه به ،وان دو آپارتمان دوبل، به هم پیوسته برای یک خانواده شش نفره – مشتری، همسر و دو فرزندش در یک آپارتمان، و والدین مسن او در آپارتمان دوم، فرموله شد. تمرین طراحی با هدف ایجاد ارتباط بصری قوی بین واحدهای مختلف و در عین حال روشن نگه داشتن فضاها آغاز شد.

این ساختمان به مجموعه‌ای از حجم‌های عمودی انباشته شده تبدیل شد – دو دوبل، پلک، در اطراف یک حیاط مرکزی و عقب. حیاط ها حس زندگی متصل را تسهیل می کنند و اجازه می دهند نور و تهویه عمیق به طبقات پایینی ساختمان فشرده شود. بالکن ها و گذرگاه های متعدد فضاهای نشیمن را به هم متصل می کنند و حیاط داخلی را مفصل بندی می کنند. همچنین ایوان‌هایی در کنار آن قرار دارند که ضمیمه‌های زندگی در فضای باز در خانه و مک، برای واحدهای مختلف خانواده هستند تا بتوانند در مقابل فضایی که اشغال می‌کنند چت کنند.

هرگز آپارتمان / استودیو Spacefiction

حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصویر 3 از 9
هرگز آپارتمان / استودیو Spacefiction. تصویر © مونیکا ساته عکاسی
حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصویر 8 از 9
هرگز آپارتمان / استودیو Spacefiction. تصویر © مونیکا ساته عکاسی

Never-Apart-ment که برای یک خانواده تنگ در حیدرآباد طراحی شده است، ترتیبات سنتی افقی فضایی را به یک کمون عمودی به هم پیوسته بازتفسیر می کند.. این ساختمان با سه نسل – با فضایی برای نسل چهارم در آینده نزدیک – از حیاط های دوبله به ،وان امتداد فضاهای زندگی برای حفظ ارتباط خانواده استفاده می کند. این فضاهای رفیع در فضاهای داخلی و در امتداد محیط خانه پراکنده شده اند. حیاط ها نیز از نظر بصری مقیاس ساختمان را کاهش می دهند و به چشم اندازهای وسیع محله باز می شوند.

منع، کننده نیازهای یک خانه مدرن، آپارتمان با استفاده از لوورهای ف،ی، حریم خصوصی را در داخل و از واحدهای مجاور فراهم می کند. طبقه آ، در حال حاضر دارای فضاهای تفریحی است که بعداً می تواند برای ساخت آپارتمان برای نسل بعدی خانواده استفاده شود. علاوه بر حیاط هایی که در ساختمان نفوذ می کنند، پلکان ها نیز به ،وان فضاهای ارتباطی بصری و فضایی عمل می کنند.

خانه در 46 / Kumar La Noce

حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصویر 9 از 9
خانه در 46 / Kumar La Noce. تصویر © Vivek Muthuramalingam
حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند - تصویر 4 از 9
خانه در 46 / Kumar La Noce. تصویر © Vivek Muthuramalingam

اقامتگاه واقع در شهر بنگالورو دارای یک پدر و دو پسر بالغ او است که یکی از آنها متاهل است. این طرح قصد داشت جنبه‌هایی مانند خانواده، طبیعت و حریم خصوصی را برای ایجاد یک چیدمان سازگار و پویا مورد مذاکره قرار دهد. این خانه چند نسلی معاصر که در یک قطعه شهری تنگ قرار گرفته است از چهار سطح تشکیل شده است. هر سطح از سطح زمین دارای یک بالکن سرپوشیده است که امکان تعاملات اجتماعی رسمی و غیر رسمی را فراهم می کند. صفحه‌های ف،ی قرمز یاقوتی که نما را تشکیل می‌دهند، این بالکن‌های چند منظوره را محصور می‌کنند که به‌،وان ،د مناطق زندگی عمل می‌کنند.

یک حیاط داخلی رو به آسمان همه طبقات را به هم متصل می کند و نور و تهویه را از یک منبع مش، به اشتراک می گذارد. این فضای همه کاره به ،وان گسترش فضای نشیمن عمل می کند و حجم فضای نشیمن را فراتر از پلان جمع و جور خود گسترش می دهد. این به ،وان یک ارتباط بصری بین طبقات عمل می کند و در عین حال اجازه تنظیم آب و هوای کل خانه را می دهد و جریان ثابت هوای تازه را به ویژه در تابستان های گرم تضمین می کند.




منبع: https://www.archdaily.com/995938/courtyards-the-heart-of-multi-generational-،uses-in-indi،