خانه آجری / استودیو جوهر بنفش


خانه آجری / استودیو جوهر بنفش

خانه آجری / استودیو جوهر بنفش - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© سوریان // دانگ

خانه آجری / استودیو جوهر بنفش - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر، نماخانه آجری / استودیو جوهر بنفش - عکاسی داخلی، نما، پنجره، ستون، تیرخانه آجری / استودیو جوهر بنفش - عکاسی داخلی، پنجره، آجر، نماخانه آجری / استودیو جوهر بنفش - عکاسی داخلی، پله ها، نما، نردهخانه آجری / استودیو جوهر بنفش - تصاویر بیشتر+ 35


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خانه آجری / استودیو جوهر بنفش - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© سوریان // دانگ

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. خانه آجری در شهر ساحلی مانگالور، در منطقه کارناتاکا ج،ی واقع شده است. این شهر که دیگ ذوب بسیاری از فرهنگ ها در کنار هم قرار گرفته است، به خاطر چشم اندازهای بی نظیر و میراث نقطه چینی که در بخش های قدیمی شهر باقی مانده است، شناخته شده است. این سایت در یک پراکندگی شهری متراکم در آن منطقه قرار دارد. پس از نقل مکان به ،ستان، آرزوی مشتری این بود که خانه ای نزدیک به ریشه های اجدادی خود داشته باشد. خلاصه طراحی خانه داستان‌هایی از سال‌های شکل‌گیری او داشت که از کنار کارخانه‌های قدیمی آجر گذر می‌،د با دودکش‌هایی که بالای درختان نارگیل می‌چرخیدند. و کفپوش‌های ا،ید قرمز و دیوارهای با گچ آهکی که خانه را خنک نگه می‌دارند. در کنار هم قرار دادن آن، این خانه خانوادگی باید خاطرات گذشته را تداعی کند و در عین حال طراحی منحصر به فرد و از نظر زیبایی شناسی مدرن را حفظ کند. مانگالور دارای آب و هوای استوایی با بارندگی شدید تا متوسط ​​در ا،ر اوقات سال و روزهای گرم تابستان است. استراتژی‌های طراحی غیرفعال و اصول برنامه‌ریزی برای اطمینان از تهویه متقابل بدون وقفه درگیر بودند.

خانه آجری / استودیو جوهر بنفش - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر، نما
© سوریان // دانگ
خانه آجری / استودیو جوهر بنفش - تصویر 31 از 40
پلان – طبقه همکف
خانه آجری / استودیو جوهر بنفش - عکاسی داخلی، نما، پنجره، ستون، تیر
© سوریان // دانگ

پس از پشت سر گذاشتن موانع لازم در کرنر پلات، خانه در چند لایه طراحی شد. با برنامه ریزی دو سطح پایین به ،وان نیمه خصوصی، سطوح بالا خصوصی و مستقل می شوند. سپس این لایه‌ها توسط دادگاه‌هایی که در سطوح مختلف برنامه‌ریزی شده‌اند، قطع می‌شوند. توپوگرافی شیبدار جاده مجاور به فرد کمک می کند تا در دو سطح مختلف وارد خانه شود. زمین پایین همراه با یک مکان تفریحی با نام «مجالیس» پارک شده بود، در حالی که سطح بالایی به ورودی اصلی با مناطق رسمی نشیمن و غذاخوری تبدیل شد. ورودی زیر نورگیر سه ارتفاعی باز می شود که از خشکی بالا می رود و به سمت آسمان باز می شود.

خانه آجری / استودیو جوهر بنفش - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی، تیر
© سوریان // دانگ
خانه آجری / استودیو جوهر بنفش - عکاسی داخلی، میز، آجر، تیر
© سوریان // دانگ
خانه آجری / استودیو جوهر بنفش - تصویر 36 از 40
بخش
خانه آجری / استودیو جوهر بنفش - عکاسی داخلی، پنجره، آجر، نما
© سوریان // دانگ

با است،اج برخی از ویژگی های آن از “T،tti Mane” (خانه حیاط)، دادگاه های متنوع در سطوح و حجم های متعدد رهگیری می شوند. دادگاه‌ها با یک طرح درون‌نگر به کیفیت آسمان پاسخ دادند، نوری که از روی صفحه‌های آجری عبور می‌کرد یا حتی اجازه می‌دادند نسیم ملایمی از آن عبور کند. حیرت‌انگیز بودن دادگاه‌ها همچنین به همه کاربران این امکان را می‌دهد که یا از یک دادگاه گسترده خارج از مناطق خصوصی لذت ببرند یا به داخل آن باز شوند. پوست ساختمان در چندین لایه شبیه به ،یب زمین ساخته شده است که لایه های داخلی را خنک و توهین شده نگه می دارد. همه اتاق ها دارای دیوارهای سه لایه هستند و سنگ تراشی لاتریت از بیرون بین زندان آجری قرار گرفته است و از داخل به بخش های آجری فکر می کند. نما با آجرهایی چیده شده است که در یک الگو قرار گرفته اند و در عین حال به کاهش مقیاس ساختمان کمک می کنند. ویژگی‌های سقف‌های شیب‌دار سنتی کاشی‌کاری‌شده در این چیدمان‌های آجری تفسیر می‌شد که به نظر می‌رسید ساختمان در حال حرکت است.

خانه آجری / استودیو جوهر بنفش - عکاسی داخلی، نما، پنجره، تیر، نرده
© سوریان // دانگ
خانه آجری / استودیو جوهر بنفش - تصویر 33 از 40
پلان – طبقه 1
خانه آجری / استودیو جوهر بنفش - عکاسی داخلی، پله ها، نما، نرده
© سوریان // دانگ

فلسفه های طراحی در فضای داخلی با استفاده از مواد طبیعی پیش می رود. سنگ آهک سیاه و طندور خا،تری بوم دیوارهای ساخته شده با گچ را تشکیل داده اند. تجربه حرکت و جشن صنعتگری با گچ کاری های متعدد در محل با پیمانکاران سایت مورد بررسی قرار گرفت. مشتری بخش ثابتی از فرآیند طراحی بود و مشتاقانه در تفسیر آن در محل شرکت داشت. اثر هنری این خانه توسط معمار پروژه که بخشی از تیم طراحی بود، ایده‌پردازی و سفارش داده شد. واژگان مادی که با ایدئولوژی های طراحی آمیخته شده بود به نمادی از گذشته تبدیل شد و با هم گره خورد تا به زیبایی به آینده برسد.





منبع: https://www.archdaily.com/994257/brick-،use-the-purple-ink-studio