خانه آکام / ایشتیکا | آرک دیلی


خانه آکام / ایشتیکا - عکاسی نما، پنجره، نما
© پراهلاد گوپاکومار

خانه آکام / ایشتیکا - عکاسی نما، پنجره، نماخانه آکام / ایشتیکا - عکاسی بیرونی، حصار، آجر، نماخانه آکام / ایشتیکا - عکاسی داخلی، کانتر، میز، صندلی، تیرآهنخانه آکام / ایشتیکا - عکاسی داخلیخانه آکام / ایشتیکا - تصاویر بیشتر+ 20


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خانه آکام / ایشتیکا - عکاسی نما، پنجره، نما
© پراهلاد گوپاکومار

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. یک زوج جوان و دو دختر کوچکشان که در دو شغل و دو مدرسه و دو خانه گرفتار شده بودند، برای پیوند، بزرگ شدن و ساختن خاطرات به یک خانه نیاز داشتند. خانه ای از سادگی که باید توسط هر یک از فردیت های کشف شده آنها تزئین شود. فضایی پرورش دهنده و بخشنده برای همه احساسات و درگیری های مختلف؛ متحد شدن به ،وان آکام (داخلترجمه مالایایی هسته / درون / ذهن / روح) خانواده.

خانه آکام / ایشتیکا - عکاسی بیرونی، حصار، آجر، نما
© پراهلاد گوپاکومار

این قطعه 9.45 سنت، یکی از تعداد زیادی است که در سمت بادگیر تپه کوچکی در حومه شهری Thiruvananthapuram، کرالا حک شده است، مشرف به دره در شرق است و دارای یک خیابان دسترسی 3.3 متری به غرب است. خانه با چندین لایه فضای باز و نیمه باز انباشته شده است که با عبور از ورودی به هسته خانه جدا می شوند.

خانه آکام / ایشتیکا - عکاسی بیرونی، نما، تیرآهن
© پراهلاد گوپاکومار
خانه آکام / ایشتیکا - تصویر 23 از 25
پلان – طبقه همکف
خانه آکام / ایشتیکا - عکاسی داخلی، باغ
© پراهلاد گوپاکومار

دیوار سفید گچ بری شده به صورت استعاری نمای حیاط های خصوصی خانه را از دید عموم نمایان می کند و این فضاهای باز به ایوان های نیمه باز تبدیل می شوند. از جلوی زمین باز می توان وارد یک پومخم مفصل شد (ایوان- ترجمه مالایایی نشستن) که می تواند میزبان یک گردهمایی کوچک یا بسیاری از فعالیت های ،نین مانند رقص، یوگا یا حتی زمان بازی باشد. این نشستن دنج نیاز به نشستن دارد، یک م،، لحظه ای س،، قبل از ورود به ،مت های محصور خانه از در اصلی می طلبد. در داخل، محوطه کشیده شده و حجم آن به یک حیاط داخلی با ارتفاع دو طبقه گسترش یافته است.

خانه آکام / ایشتیکا - عکاسی داخلی، بیم
© پراهلاد گوپاکومار
خانه آکام / ایشتیکا - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، میز، صندلی
© پراهلاد گوپاکومار
خانه آکام / ایشتیکا - تصویر 24 از 25
پلان – طبقه 1
خانه آکام / ایشتیکا - عکاسی بیرونی، آجری، نما
© پراهلاد گوپاکومار

اتاق نشیمن و غذاخوری خانوادگی دارای یک حیاط داخلی در یک طرف و یک ایوان از طرف دیگر با منظره دره است. پلان طبقه به شکل اصلی «T» با فضاهای خانوادگی/مش، طراحی شده است که برای اطمینان از زمان بیشتر خانواده، در امتداد ستون فقرات و مناطق خصوصی، مانند اتاق خواب و آشپزخانه، روی بازوها اولویت داده شده است. در انتهای راهرو، یک راه پله منتهی به طبقه اول و یک آشپزخانه کوچک وجود دارد که در یک بازو به آشپزخانه و از طرف دیگر به اتاق خواب مهمان و سرویس بهداشتی مش، امتداد می یابد. طبقه اول دارای دو اتاق خواب در دو دست و یک اتاق نشیمن در مرکز است.

خانه آکام / ایشتیکا - عکاسی داخلی، پنجره، تیرآهن
© پراهلاد گوپاکومار
خانه آکام / ایشتیکا - عکاسی داخلی، پنجره، آجر، صندلی
© پراهلاد گوپاکومار

ایوان در شرق به سمت ج، گسترش می یابد و به یک منطقه نشیمن نیمه باز تبدیل می شود که توسط یک حیاط بیرونی با حوضی از نشستن جدا می شود. این منطقه در بالای یک م،ن جمع آوری آب باران با ظرفیت 3500 لیتر قرار دارد. جریان آزاد نور و هوا در سرتاسر خانه با استفاده از جلیس، آلاچیق، شفت هوا، و پنجره‌های لووردار تضمین می‌شود. برای کاهش افزایش گرما از بازشوهای مستقیم به سمت غرب اجتناب می شود. دیوار غربی اتاق خواب ها یک دیوار دوتایی از بتن ا،پوز نازک در بیرون و آجر در داخل با شکاف هوا در وسط و دریچه ای در پشت بام است. تلاش برای استفاده مجدد و گران‌قیمت کاشی‌های چوبی قدیمی و سقف انجام شد که به جذابیت خانه افزود.

خانه آکام / ایشتیکا - عکاسی نما، پنجره، نما
© پراهلاد گوپاکومار




منبع: https://www.archdaily.com/993217/akam-،use-ishtik،