خانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk


خانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk

خانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© تاکاهاشی نائو

خانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی، نرده، عرشه، پاسیو، بالکنخانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - عکاسی داخلیخانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - عکاسی داخلی، پنجره، میز، تیرخانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - عکاسی داخلیخانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - تصاویر بیشتر+ 17


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    104 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2019


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: IOC، Porcelaingres GmbH


  • معماران اصلی:

    ایهارا ما،ی، ایهارا کایو


خانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© تاکاهاشی نائو

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. قابل مشاهده یا غیر قابل مشاهده – این خانه برای یک زوج و فرزندانشان در گوشه ای از منطقه مس، در شهر میوشی، آیچی است. جاده جلویی خانه توسط افراد جامعه به ،وان فضایی استفاده می شود که همسایه ها از چت روزانه خود و زمین بازی کودکان لذت می برند. زمین مجاور یک پارکینگ برای آپارتمان همسایه است. با توجه به محیط اطراف خانه که مدام می‌توان حضور ،ی را احساس کرد یا تحت نظر قرار گرفت، معمولاً خود را در داخل خانه می‌بندیم. در عوض، سعی کردیم خانه ای با فضای باز قلابی شکل ایجاد کنیم که به صورت جانبی و عمودی از هم عبور می کند و سطوح قابل مشاهده و نامرئی را تشکیل می دهد تا بتو،م فاصله و ارتباط کافی با محیط اطراف را حفظ کنیم.

خانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - عکاسی داخلی، چوب، نما، تیر
© تاکاهاشی نائو
خانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - عکاسی داخلی
© تاکاهاشی نائو

کوچه پلک، و پل عبوری – محوطه گوشه در مقایسه با خانه‌های اطراف دو برابر بزرگ‌تر است و ما تصمیم گرفتیم از ایجاد حس ظلم‌آمیز و ملاقات با همسایگان خود اجتناب کنیم. در نتیجه یک نیم طبقه از طبقه اول را زیر زمین تعبیه کردیم و دو توده ساختم، و یک فضای باز را زیر یک سقف واحد ترتیب دادیم که ارتفاع آن از سطح زمین 1.5 طبقه است.

خانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - عکاسی داخلی، پنجره، میز، تیر
© تاکاهاشی نائو
خانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - تصویر 22 از 22
طرح ها
خانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، میز، پنجره، صندلی، تیر
© تاکاهاشی نائو

فضاهای باز: فضای آشپزخانه ناهارخوری در همسطح جاده جلویی، فضای نشیمن آتریوم دو طبقه زیر پله های بزرگ، فضاهای تراس مسقف در ضلع شمالی فضای غذاخوری و در ضلع ج،ی فضای نشیمن تبدیل می شود. فضای کوچه قلابی (Z شکل) که نیمی از کوچه داخلی و نیمی دیگر فضای بیرونی است. دو توده ساختم، را به صورت مورب چیدیم، یک بلوک ج، غربی از فضاهای بهداشتی در طبقه اول و یک بلوک شمال شرقی اتاق خواب اصلی و اتاق بازی طبقه دوم (اتاق کودکان آینده) و پلی بین دو توده ایجاد کردیم که به اتاق بازی دسترسی دارد. همزمان پل از کوچه روباز عبور می کند.

خانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - عکاسی داخلی، نما، پنجره
© تاکاهاشی نائو
خانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - عکاسی داخلی
© تاکاهاشی نائو

ما به این فکر کردیم که فاصله راحت بین آشپزخانه و فضاهای نشیمن، گذر از روی پل، استراحت روی پله های بزرگ و نور طبیعی و باد ناشی از دو تراس ایجاد شده توسط لایه بندی های جانبی و عمودی و عبور از قلاب شکل. گردش می تواند فضای باز را به یک “کوچه پلک،” فعال از فضایی که قبلاً فقط یک فضای باقی مانده بین دو توده بود، تغییر دهد. «کوچه پلک،» مرکزی که دید مبهم و ارتباطی با عمق آن پیدا می‌کرد، در حالی که تبدیل به «خیابان اصلی» بین دو توده ساختم، داخل خانه می‌شد، به یک «کوچه پشتی» نامرئی از شهر تبدیل شد. ما انتظار داشتیم که این منطقه به یک حوزه می، تبدیل شود که با توجه به نقطه نظرات فرد، شخصیتی دوجانبه نشان دهد.

خانه با تقاطع چند سطحی قلابدار / ihrmk - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© تاکاهاشی نائو




منبع: https://www.archdaily.com/999421/،use-with-،oked-multi-level-crossing-ihrmk