خانه تعطیلات “Neer” / معماران جانوس


خانه تعطیلات “Neer” / معماران جانوس

خانه تعطیلات
© آصف سلمان

خانه تعطیلات خانه تعطیلات خانه تعطیلات خانه تعطیلات خانه تعطیلات + 17


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خانه تعطیلات
© آصف سلمان

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. توپوگرافی زمین، شخصیت خشن، بازی نور و سایه درختان انبوه و حوض عمیق، ویژگی غالب بافتی را ایجاد کرده است که خانه در آن بافته شده است. این ایده از اصل زندگی سنتی خانه آبا و اجدادی که در آن خانواده‌های بزرگ در موقعیت‌های متعدد جمع می‌شوند و امکان زندگی خصوصی و جمعی را فراهم می‌کنند، ایجاد شد. خانه ای است که روی یک ازاره شناور است و مزاحم نبودن طبیعت مفهوم کلیدی پروژه است.

خانه تعطیلات
© آصف سلمان
خانه تعطیلات
پلان – طبقه همکف
خانه تعطیلات
© آصف سلمان

این خانه در زم، طراحی شد که COVID-19 در اوج خود بود. از این رو بسیاری از محدودیت ها در اجرای پروژه با مداخله دقیق در زمان و بودجه محدود برطرف شد. سازه های فولادی عمدتاً پیش ساخته هستند و از آنجایی که مکان از راه دور است، حمل و نصب آنها در محل با چالش همراه بود. ضلع ج،ی سایت خوشایند نیست زیرا خانه های دیگر و دسترسی عمومی وجود دارد. اگرچه منطقه خصوصی در امتداد جهت شمال به ج، است، فضاهای خواب به سمت شمال جهت گیری می کنند و باد ج،ی از طریق محوطه بیرونی و تخلخل درون فضا عبور می کند.

خانه تعطیلات
© آصف سلمان
خانه تعطیلات
© آصف سلمان

کل خانه به دلیل رواناب سطحی که مانع از ورود قورباغه ها به داخل می شود، مرتفع شده است. جایی که قورباغه ای هست، مار دنبالش می آید. با در نظر گرفتن این موضوع، بازشوها و پنجره ها مرتفع می شوند. یک حیاط مرکزی به ،وان یک نقطه کانونی عمل می کند و یک انتقال بین فضاها ایجاد می کند. این به جریان طبیعی هوا اجازه می دهد تا رشد کند و قرارداد بین فضای ساخته شده و طبیعت را افزایش می دهد و آب و هوای میکرو سایت را بهبود می بخشد که اثر خنک کننده را تقویت می کند. این تضمین می کند که خانه به طور طبیعی تهویه می شود.

خانه تعطیلات
© آصف سلمان
خانه تعطیلات
بخش 01
خانه تعطیلات
© آصف سلمان

از آنجایی که صاحب خانه چند بار در سال از آن استفاده می کند، دور شدن از جنگل بتنی و قرار گرفتن در طبیعت یکی از نکات مهم در هنگام کار با این مفهوم است. به همین دلیل است که فضای بیرونی/نیمه بیرونی در ضلع ج،ی قرار می گیرد، جایی که بیشتر وقت خود را در آن سپری می کنند. انتخاب مواد کم تعمیر و نگهداری به دقت مورد توجه قرار می گیرد. بلوک های توخالی برای خاصیت عایق حرارتی عالی استفاده می شوند و در اتاق خواب ها برای اطمینان از حدا،ر اثر خنک کننده در طول فصل مرطوب استفاده می شوند. از چوب های فرآوری شده در سقف برای نگه داشتن تشک های بامبو استفاده می شود تا گرمای مستقیم آن دفع شود. صفحه نمایش/جلیس در طرفین برای تهویه کافی و برای آزاد ، گرمای محبوس شده در خارج استفاده می شود. از آجر برای تغییر بافت برای زیبایی شناسی جاودانه استفاده می شود. فولادها برای حدا،ر دوام و ایجاد دهانه برای ساختار درخت مانند استفاده می شوند. جلوه های شناور از خطوط برای دهانه بزرگ و احساس یک ساختار سبک وزن به دست می آید.

خانه تعطیلات
© آصف سلمان




منبع: https://www.archdaily.com/1001424/neer-vacation-،use-j،-architects