خانه تونیچ / Ápiron | آرک دیلی


خانه تونیچ / Ápiron - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© Manolo Rodríguez Solís

خانه تونیچ / Ápiron - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز، صندلیخانه تونیچ / Ápiron - عکاسی داخلی، حمام، سینکTunich House / Ápiron - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر، پرتو، پنجرهخانه تونیچ / Ápiron - عکاسی داخلی، پنجره، نماخانه تونیچ / Ápiron - تصاویر بیشتر+ 24


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    370 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: سزانتونی، FILAMENT، فورستون، شکارچی، سوکابومی


  • معماران اصلی:

    آنتونیو ایریگوین کاپتیلو

خانه تونیچ / Ápiron - عکاسی بیرونی
© Manolo Rodríguez Solís

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. House Tunich در Telchac Puerto، یک شهر ساحلی در شمال شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. این پروژه در یک زمین ساحلی معمولی با بیست متر خطی در مقابل دریای خلیج مکزیک و بیست و چهار متر عرض که درست در گوشه زمین واقع شده است، این ویژگی ها پایه های طراحی پروژه را ایجاد کرد. این خانه برای اولویت دادن به منظره های اقیانوس و جستجوی گذر بادها برای ایجاد طراوت در فضای کلی طراحی شده است.

خانه تونیچ / Ápiron - تصویر 23 از 29
طرح طبقه همکف
خانه تونیچ / Ápiron - تصویر 27 از 29
بخش

حجم نماي اصلي با اين فرض پيشنهاد شد كه فضاهاي داخلي با بيشترين حريم ممكن از جاده مجاور آن فراهم شود. این طرح به‌،وان پایه‌ای سنگی از منطقه‌ای به نام توه پیشنهاد شده است که از فضای داخلی خانه محافظت می‌کند و روی آن یک حجم بتنی صیقلی محکم می‌نشیند، که برای پنجره بزرگی که از بیرون از طریق شبکه‌ای «bajareque» محافظت می‌شود، خودنمایی می‌کند. ، ساختاری از چوب و نی در هم تنیده. از طرف دیگر، نمای شمالی از طریق پنجره‌ها و بالکن‌های بزرگ با چشم‌اندازهایی که طبیعت را قاب می‌گیرد، کاملاً به دریا باز می‌شود.

خانه تونیچ / Ápiron - عکاسی بیرونی، پنجره
© Manolo Rodríguez Solís
خانه تونیچ / Ápiron - عکاسی بیرونی، آجری، نما
© Manolo Rodríguez Solís

این خانه با 370 متر مربع زیربنا در دو سطح ت،یم شده است که حوزه اجتماعی را از مناطق خصوصی جدا می کند. در طبقه اصلی، آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری را می‌بینیم که همگی در یک فضای باز تعاملی بزرگ ادغام شده‌اند، مناطق خدماتی و اتاق مهمان نیز در طبقه اول یافت می‌شوند. در حالی که در طبقه بالا سه اتاق خانوادگی قرار دارد.

Tunich House / Ápiron - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، میز، صندلی، پرتو
© Manolo Rodríguez Solís
Tunich House / Ápiron - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی، نورپردازی، پنجره، پرتو
© Manolo Rodríguez Solís
Tunich House / Ápiron - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، میز، صندلی، تیر
© Manolo Rodríguez Solís

این پروژه دارای سه نقطه دسترسی است، یکی در هر جبهه ملک. نمای اصلی در نمای ج،ی قرار دارد که از طریق یک سری پله ها ایجاد شده است که خانه را از زمین طبیعی بالا می برد و هدف آن اجازه عبور باد است. مورد دوم در نمای شمالی یافت می شود که چیدمان داخلی را با منطقه ساحلی فدرال متصل می کند. دسترسی سوم برای وسایل نقلیه است که در کنار ملک واقع شده است، بنابراین وسایل نقلیه را از دو نما دیگر پنهان می کند.

خانه تونیچ / Ápiron - عکاسی داخلی
© Manolo Rodríguez Solís
خانه تونیچ / Ápiron - عکاسی داخلی
© Manolo Rodríguez Solís

همه فضاهای اجتماعی داخلی به ،وان فضاهای نیمه باز در نظر گرفته می شوند که امکان باز شدن به سمت شمال و ج، از طریق پنجره های بزرگ و اتصال به پاسیوهای داخلی و مناطق اجتماعی بیرونی را دارند. در این فضاها، آنچه که برجسته می‌شود، مبلمان بتنی مختلف است که در محل ساخته شده و به دنبال مبلمان کم تعمیر و نگهداری برای آب و هوای خورنده است که معمولاً در ساحل می‌یابیم. رنگ های خا،تری فضای داخلی پروژه با چوب، الیاف طبیعی و نور گرم ،یب شده و محیط های ساده ای را ایجاد می کند که شما را به استراحت در این خانه ساحلی دعوت می کند.

خانه تونیچ / Ápiron - عکاسی بیرونی، پنجره، حیاط
© Manolo Rodríguez Solís
خانه تونیچ / Ápiron - عکاسی بیرونی، پنجره
© Manolo Rodríguez Solís




منبع: https://www.archdaily.com/994988/tunich-،use-apiron