خانه در نیشینوکیو-هیلز / K.ASSOCIATES/Architects


خانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects

خانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - عکاسی خارجی، نما
© Shigeo Ogawa

خانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - عکاسی بیرونیخانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - عکاسی داخلی، نماخانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پنجره، نردهخانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - عکاسی داخلی، پنجره، نماخانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - تصاویر بیشتر+ 21


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - عکاسی داخلی، پنجره، نما
© Shigeo Ogawa

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این خانه برای یک خانواده کوچک شوهر + زن + فرزند است که در حومه نارا واقع شده است. یک فضای پارک رو به جاده در جلو، تمام عرض دهانه جلو را گسترش می دهد تا همه ماشین ها را برای استفاده روزانه و موتورها را برای سرگرمی مالک در خود جای دهد. به همین دلیل است که نما برای اعطای فضا به پارکینگ عقب کشیده شده است. خود ساختمان تصویری بسته را به نمایش می گذارد، به جز ،مت سرگرمی در طبقه اول، که یک فضای باز گسترده با دهانه های شیشه ای رو به مجموعه موتورها است.

خانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - عکاسی خارجی، نما
© Shigeo Ogawa

طبقه اول به شکل L با حیاط در گوشه شمال غربی و فضایی کاملا خصوصی برای خانواده است. در شرق اتاق خواب اصلی و در ج، اتاق کودک و اتاقی به سبک ژاپنی قرار دارد: همه آنها رو به حیاط در شمال غربی هستند. اما برای جلوگیری از نماهایی که از هر اتاق به سمت حیاط وجود دارد و با یکدیگر همپوش، دارند، دهانه های حیاط را نسبتاً کوچک نگه داشته اند تا نمای مستقلی از حیاط ایجاد شود.

خانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پنجره، نرده
© Shigeo Ogawa
خانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - تصویر 16 از 26
پلان طبقه 1
خانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پنجره، شیشه، نرده
© Shigeo Ogawa

برخلاف این چیدمان، فضای نشیمن در طبقه دوم به سمت ج، قرار گرفته است که دهانه بزرگی رو به مناظر شمال دارد. ارتفاع سقف 2/3 متر است و نورگیر بالای دیوار ج،ی بر این ارتفاع تاکید دارد. همچنین، این منطقه نشیمن/ناهارخوری مشرف به عرشه چوبی بالای اتاق خواب اصلی زیر است، با نور ثابتی که از منظره شمال وارد می‌شود. به این ترتیب، فضای نشیمن/غذاخوری احساس تقریباً زندگی در یک فضای بیرون را می دهد. دید به سمت شمال به صورت افقی گسترش می یابد، در حالی که نور خورشید از نورگیر در سمت ج، به صورت عمودی می ریزد.

خانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - عکاسی بیرونی
© Shigeo Ogawa
خانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - عکاسی داخلی، نما
© Shigeo Ogawa

از لحاظ تاریخی، محل زندگی یک معبد ذن دارای یک باغ سبز در شمال است که در آن می توان از حرکت نور خورشید از شرق به غرب در طول روز لذت برد. در ج، باغی از نور و سایه است که از مصالح انتزاعی مانند سنگ ساخته شده است. علاوه بر این، بازتاب و انتشار نور خورشید از زمین ج،ی به سقف، فضایی را ایجاد می کند که در آن روشنایی ملایمی در فضای داخلی نمایان می شود.

خانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، عرشه، نرده، بالکن
© Shigeo Ogawa
خانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - تصویر 24 از 26
بخش تفصیلی

من سعی کردم این مفهوم فضایی از بافت تاریخی ژاپن را به اقامتگاه شهری امروز تفسیر کنم.

خانه در نیشینوکیو-هی، / K.ASSOCIATES/Architects - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© Shigeo Ogawa




منبع: https://www.archdaily.com/999296/،use-on-ni،nokyo-hills-ssociates-architects