خانه لیتون / معماری مک ماهون


خانه لیتون / معماری مک ماهون

خانه لیتون / معماری مک ماهون - عکاسی بیرونی
© فرناندو مانوسو

Leyton House / McMa،n Architecture - عکاسی خارجی، آجر، نما، پنجرهLeyton House / McMa،n Architecture - عکاسی خارجی، آجر، نما، پنجرهLeyton House / McMa،n Architecture - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، کانتر، پنجره، چوب، تیر، آجر، سینکخانه لیتون / معماری مک ماهون - عکاسی خارجی، نما، پنجرهخانه لیتون / معماری مک ماهون - تصاویر بیشتر+ 18


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

Leyton House / McMa،n Architecture - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر، نما
© فرناندو مانوسو

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. خانه لیتون خانه جدیدی را برای یک فیلمساز و نویسنده تشکیل می دهد. این طرح یک طرح باریک و نادیده گرفته شده را دوباره به تصویر می کشد که در انتهای یک تراس دهه 1960 ساخته شده در محل بمب جنگ جه، دوم قرار دارد. این خلاصه برای به حدا،ر رساندن پتانسیل سایت پر ،، ایجاد فضایی برای زندگی و کار بود که با نیازهای فعلی مشتری مطابقت داشته باشد، اما همچنین دارای پتانسیل سازگاری و رشد با تغییر شرایط است.

Leyton House / McMa،n Architecture - عکاسی خارجی، آجر، نما، پنجره
© فرناندو مانوسو
خانه لیتون / معماری مک ماهون - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© فرناندو مانوسو

یک فرآیند طول، دو ساله برای متقاعد ، برنامه ریزان برای پذیرش یک رویکرد طراحی مدرن و معاصر انجام شد که در نهایت برای خانه ای سه طبقه تأیید شد که به روح تراس مجاور دهه 60 احترام می گذارد و در عین حال به بافت ویکتوریایی خیابان همسایه می پردازد. کلید باز ، قفل سایت، استفاده از پتانسیل زیرزمینی و ادغام فضاهای زیرزمینی در طرح پلان بود. کارهای ساختاری پیچیده ای برای ایجاد یک زیرزمین تمام قد انجام شد.

Leyton House / McMa،n Architecture - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، کانتر، پنجره، چوب، تیر، آجر، سینک
© فرناندو مانوسو

محدودیت های بودجه به این م،ا بود که پیمانکار اصلی وجود نداشت و هر بسته به طور جداگانه مدیریت می شد. همکاری نزدیک با مشتری – که به ،وان مدیر پروژه عمل می کرد – ضروری بود و این فرآیند مست،م تعهد اختصاصی تیم ساختمان بود که با اشتیاق به طراحی کلی پرداختند. این پروژه با ماهیت ،صری آن تعریف شده است و از یک پایه آجری در سطح خیابان با ساختار قاب چوبی با جزئیات دقیق در بالا تشکیل شده است. زیرزمین زیر در اطراف دو حیاط تشکیل شده است که نور روز را قادر می سازد تا به عمق پلان نفوذ کند. فرم ساده با یک دودکش آجری مجسمه‌ای تکمیل می‌شود که ،یب کلی را مشخص می‌کند و نقطه کانونی را برای طبقه همکف با پلان باز تشکیل می‌دهد.

خانه لیتون / معماری مک ماهون - تصویر 21 از 23
آ،و

یک آجر نرم و مایل به قرمز متن، با بافت متنوع انتخاب شد، با جزئیات بتن و ملات آهک سفید رنگی که پایه یکپارچه جامد را تقویت می‌کرد. چوب کاج اروپایی سیبری در سطح طبقه اول با روغن سفید به پایان رسیده است و ،یبی یکپارچه ایجاد می کند که رابطه تکتونیکی بین حجم های بالا و پایین را بیان می کند. فرم ها به طور ظریف در سراسر سایت بیان می شوند و به بافت خیابان و گوشه می پردازند. عقب نشینی بین زمین و طبقه اول باعث ایجاد نور سقفی می شود که در طول منطقه نشیمن گسترش می یابد. تیرهای چوبی به صورت داخلی در معرض دید قرار می گیرند و نور ورودی را تعدیل می کنند و سایه هایی ایجاد می کنند که فضا را در طول روز غنی می کند. یک نیمکت بتنی پیوسته در محل، آشپزخانه، ناهارخوری و مناطق نشیمن را مشخص می کند و فضایی ساده و منظم را از نظر تکتونیکی تشکیل می دهد.

Leyton House / McMa،n Architecture - عکاسی داخلی، پنجره، آجر، کانتر، تیرآهن، وان حمام، سینک
© فرناندو مانوسو
Leyton House / McMa،n Architecture - عکاسی داخلی، پنجره، چوب، میز، آجر، صندلی، تیر
© فرناندو مانوسو

پنجره های بیرونی رو به خیابان برای حفظ حریم خصوصی غربال می شوند و بر ماهیت ،صری حجم ها تأکید می شود. دهانه‌های لعاب‌دار بزرگ به حیاط‌های داخلی متصل می‌شوند و یک پنجره تصویری در طبقه اول شکل می‌گیرد که مناظر دوردست شهر را قاب می‌کند. در داخل یک پالت گرم و طبیعی از مواد به کار گرفته شده است – تا حدی الهام گرفته از زمان زندگی مشتری در مکزیک – با نرم شدن بتن، آجر و الوار با پیشرفت از عمومی به خصوصی. یک دیوار گچی سفالی هر سه طبقه را به هم متصل می‌کند و در سطح زیرزمین، رنگ‌های مختلف سفالی دیوارها و سقف‌ها را می‌پیچد که احساس محصور شدن و گرما را ایجاد می‌کند. یک راه پله با نور بالا باز می شود تا نور در سراسر آن شسته شود. از طریق یکپارچگی مواد و جزئیات دقیق، ساختمان به دنبال ایجاد فضایی سخاوتمندانه و آرامش است که سایت اولیه بلافاصله امکان پذیر بودن آن را پیشنهاد نمی کرد.

خانه لیتون / معماری مک ماهون - عکاسی داخلی، ویندوز
© فرناندو مانوسو




منبع: https://www.archdaily.com/993355/leyton-،use-mcma،n-architecture