خانه معمار / ALEEYA. استودیوی طراحی


خانه معمار / ALEEYA. استودیوی طراحی

خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© مت هرینگتون

خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی داخلی، نما، ستونخانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، صندلیخانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی داخلی، ویندوزخانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز، صندلی، پنجرهخانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - تصاویر بیشتر+ 19


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    22500 فوت مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2023


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: گروهه، تهویه مطبوع هیتاچی، پنبه، پیله، کرسترون، آشپزخانه های دادا، FLOS، کایندل، خط، پیرلیت، سنگ آینده، مرد خورشید، نان تست می کنیم

  • معمار اصلی:

    علی خان






خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی داخلی، نما
© مت هرینگتون

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. ALEEYA. استودیوی طراحی خانه معمار را تکمیل کرده است. خانه معمار واقع در محله ای مجلل کراچی، در زمینی به مساحت 2000 یارد مربع در ج، غربی با عرض 116-6 اینچ و عمق 149-9 اینچ واقع شده است. کراچی به‌،وان یک شهر، به‌خاطر جوامع مسکن مرفه‌اش که در کنار جوامع محروم روستایی قرار دارند، بدنام است. اداره مسکن دفاعی، جایی که خانه معمار ساخته شده است، متشکل از چندین محله است که از قو،ن سختگیرانه و قدیمی که توسط مقامات چندین دهه پیش ایجاد شده است، پیروی می کند، از همه مهمتر، 30 فوت عقب از جلو و 10 فوت از هر سه طرف. از دیوار مرزی، که به طور خودکار محدودیت های طراحی را دیکته می کند.

خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، میز، نورپردازی، صندلی
© مت هرینگتون

در جه، که تغییر تنها ثابت است، ALEEYA. استودیوی طراحی شرکتی است که توسط تکامل هدایت می شود – تکامل در فضاها، در مواد، در اشیا و در نور. استودیو می خواهد از هیچ هنجاری پیروی نکند، بلکه سفر خود را از طریق افکار، احساسات و تجارب متنوع بسازد. A. با استفاده از طراحی برای برانگیختن حواس، اتمسفرهایی را ایجاد می کند و به طور مداوم با جامد و پوچ آزمایش می کند – یک روش طراحی که به طور مداوم در خانه معمار، که توسط او و خانواده اش اشغال شده است، تکرار می شود.

خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، صندلی
© مت هرینگتون
خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - تصویر 18 از 24
پلان – زیرزمین
خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز، صندلی، پنجره
© مت هرینگتون

هنگامی که معمار هم مشتری و هم طراح باشد، تجلی یک چشم انداز اصیل و بی آلایش است. این دقیقاً همان چیزی است که در آن لحظه طراحی احساس می شود، که به چیزی نسبتاً ارگ،ک زندگی می بخشد. این اجازه می‌دهد تا آزمایش‌های بی‌پیوندی انجام شود که سایر تلاش‌های خلاقانه ممکن است اجازه ندهند.

خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی داخلی، ویندوز
© مت هرینگتون
خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - تصویر 19 از 24
پلان – طبقه همکف

در شهری مانند کراچی، هنجارهای فرهنگی و ارزش‌های سنتی تا حدودی طراحی خانه‌ها را دیکته می‌کنند، اما در این مورد، معمار مشتاق بود تا زیبایی‌شناسی جدیدی را به شهر خود معرفی کند. برخلاف طراحی خانه‌های دیگر در خیابان، نما شامل توده‌های برآمده مایل است که با سنگ آهک ، فرانسوی روکش شده و پنجره‌هایی به عرض ۷-۰ اینچ و پنجره‌های بلند ۸-۰ اینچی تعبیه شده است که ساختار بیرونی سنگینی را ایجاد می‌کند. این یک سطح از حریم خصوصی را از خیابان فراهم می کند و به درستی مسیری به طول 95 فوت را در داخل دیوار مرزی و دروازه اصلی پنهان می کند. ایده این بود که فضای زندگی بزرگ، بزرگ و پر از نور را در پشت یک سازه بتنی با ابهت که نمای سوئیسی را بازتاب می‌دهد، نمایش دهیم.

خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی داخلی، ویندوز
© مت هرینگتون
خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - تصویر 24 از 24
بخش 02

با فراهم ، دو ورودی به خانه، فرد فضاهای متمایزی را تجربه می کند – پاسیو آرام و ،ت است، که از یک درب بزرگ شیشه ای عبور می کند. دیگری یک ورودی ورودی به عرض 16 دقیقه و 0-16 دقیقه در عمق دو ارتفاع زیر یک نورگیر بلند 16 دقیقه تا 0 اینچ در پشت درب دوبل چوبی چوب ماهون 9 فوتی سنگین که بلافاصله سیل می‌آید. مرکز خانه با نور همیشه در حال تغییر از طلوع تا غروب خورشید. قرار دادن دقیق تمام بازشوهای پنجره، خورشید گرم کراچی را دعوت می کند تا مستقیماً به ،اصر ساختاری و مواد نرم داخل خانه برخورد کند.

خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی داخلی، حمام
© مت هرینگتون

این یک تصور غلط رایج است که لبه های پیچیده و منحنی های منحصر به فرد به سازه ها حیات می بخشد. طبیعت و نور می توانند احساسات را از بین ببرند و فضایی ایجاد کنند که حواس ما را بیدار کند. از طریق ساده ترین شکل، می توان زیباترین تجربه را پدید آورد.

خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی داخلی، آشپزخانه
© مت هرینگتون

ساختار این خانه با این تفکر طراحی شده است، با فضاهای گردشی عمدی بزرگ که جریان م،ی‌داری را در سرتاسر خانه ایجاد می‌کند که باعث حرکت در داخل می‌شود. خانه معمار روح معمار را آشکار می کند و فضایی را ایجاد می کند که با تغییر فصول در حال تکامل است.

خانه معمار / ALEEYA.  استودیو طراحی - عکاسی داخلی، نما، ستون
© مت هرینگتون




منبع: https://www.archdaily.com/1000851/the-architects-،me-aleeya-design-studio