خانه های FCA / MFOLM Arquitectos


خانه های FCA / MFOLM Arquitectos

خانه های FCA / MFOLM Arquitectos - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© لوئیس آبا

خانه های FCA / MFOLM Arquitectos - عکاسی بیرونیخانه های FCA / MFOLM Arquitectos - عکاسی بیرونی، پله ها، پنجره هاخانه های FCA / MFOLM Arquitectos - عکاسی داخلی، کانترخانه های FCA / MFOLM Arquitectos - عکاسی داخلی، پنجره، نما، نرده، ستون، تیر، عرشهخانه های FCA / MFOLM Arquitectos - تصاویر بیشتر+ 21


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    521 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: 22 درجه، اصلاح، تپه سیاه، کوربلاک، فلاپک، گروه LTN، ایلوا، کالسیان، ال جی، خطی، روکا، TST، ایرادی نداره


  • معمار اصلی:

    فلورانس اونا

FCA Houses / MFOLM Arquitectos - تصویر 16 از 26
© لوئیس آبا

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این پروژه در یک محله حومه شهر در استان مندوزا، آرژانتین واقع شده است. این برنامه طراحی دو خانه را برای دو خواهر جوان در طرحی با مورفولوژی نامنظم در نظر می گیرد. پیشنهادها باید هماهنگ با یکدیگر و همچنین منحصر به فرد باشند زیرا هر یک از آنها باید به خواسته ها، نیازها و مادیات مختلف مورد نیاز پاسخ می داد. یک مطالعه اجرای مش، انجام می شود و پارامترهای اساسی مانند جهت گیری، استفاده از زمین، و پیوند یا ارتباط بین هر دو پروژه برجسته می شوند.

خانه های FCA / MFOLM Arquitectos - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© لوئیس آبا
خانه های FCA / MFOLM Arquitectos - عکاسی بیرونی
© لوئیس آبا

حجم ها با جهت شمالی کامل چیده شده اند، که بین آنها یک فاصله ایجاد می شود، که حریم خصوصی را فراهم می کند و نور خورشید را برای هر مورد مطلوب می کند. حداقل سطح کاشت پیشنهاد شده است، بنابراین سطح آزاد به طور قابل توجهی بزرگتر از سطح ساخته شده است. ایجاد یک باغ سخاوتمندانه بین خانه ها. حجم های فشرده در قالب یک منشور به تصویب رسید که به مکان ها و ویژگی های آب و هوایی پاسخ می دهد. کار مدل‌سازی منشورهای جامد، از طریق عملیات مورفولوژیکی مختلف انجام شد. حجم ها روی سطح زمین قرار می گیرند و بالا می روند. با توجه به این شرایط، هر دو خانه با قرار دادن مناطق اجتماعی و روزانه رو به باغ مفصل بندی می شوند. ارتباط رسمی توسط دو حجم بزرگ که به صورت افقی ا،ترود شده اند.

خانه های FCA / MFOLM Arquitectos - عکاسی بیرونی، پله ها، پنجره ها
© لوئیس آبا
خانه های FCA / MFOLM Arquitectos - عکاسی داخلی، کانتر
© لوئیس آبا

خانه در بخش شمالی توسط سیستمی از تیرها و پارتیشن های بتن مسلح ا،پوز پشتیب، می شود که به دقت م،ه شده اند. دیوارهای بتن مسلح سخاوتمندانه ضخیم هستند و به جرم حرارتی کمک می کنند. دادن این شرایط زمین ساختی به پروژه. در جهت‌های غربی و شرقی، پنجره‌ها به منظور کاهش تاثیر منفی این جهت‌ها کاهش می‌یابد. خانه به سمت شمال با پنجره های بزرگ همراه با دستگاه های کنترل خورشیدی باز می شود. امکان افزایش مستقیم در زمستان و محافظت در برابر آفتاب در تابستان. گا،ی سرپوشیده به ،وان یک فضای بالشتک بین بیرون و داخل عمل می کند.

خانه های FCA / MFOLM Arquitectos - عکاسی داخلی، نما، هندریل
© لوئیس آبا
FCA Houses / MFOLM Arquitectos - تصویر 20 از 26
پلان طبقه اول
FCA Houses / MFOLM Arquitectos - تصویر 23 از 26
پلان طبقات
خانه های FCA / MFOLM Arquitectos - عکاسی خارجی، نما
© لوئیس آبا

خانه در بخش ج،ی از طریق یک فضای می، منقبض با ارتفاع کاهش یافته قابل دسترسی است، هنگام ورود از آستانه، فضا در ارتفاع داخلی گسترش می یابد. خانه به سمت شمال با پنجره های بزرگ همراه با یک گا،ی سرپوشیده باز می شود. در ج،، گا،ی دوم به ،وان فیلتر قرار داده شده است. تکیه گاه در طبقه همکف از سیستمی از پارتیشن های بتن مسلح ا،پوز با قالب های تخته افقی تشکیل شده است. محوطه های طبقه همکف از دیوارهای دوتایی آجر سیم، مشکی با عایق داخل تشکیل شده است. در حالی که طبقه فوق، توسط یک سازه ف،ی، همراه با یک محفظه ورق ف،ی عایق شده به سمت بیرون و روکش در صفحات چوبی به سمت داخل پشتیب، می شود. سیستم قالب بندی، بسته شدن ساختاری و تکمیل پروفیل های U 300 کل محیط خانه را، هم در طبقه همکف و هم در طبقه بالا، همراهی می کند.

خانه های FCA / MFOLM Arquitectos - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© لوئیس آبا

وجود پانل‌های لعاب‌دار بزرگ در مناطق اجتماعی، خانه‌ها را به سمت باغ گسترش می‌دهد و حس خاصی از گسترش و ارتباط را ایجاد می‌کند. روش‌های سازنده و فراگیر برای در نظر گرفتن معیارهای پایداری، تشدید رابطه آنچه ساخته شده با محیط آن انتخاب شدند.

خانه های FCA / MFOLM Arquitectos - عکاسی خارجی، نما
© لوئیس آبا




منبع: https://www.archdaily.com/992871/fca-،uses-mfolm-arquitectos