خانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL


خانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL

خانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Hanbit Kim

خانه پانوراما یانگسان / معماران SMxL - عکاسی خارجی، نماخانه پانوراما یانگسان / معماران SMxL - عکاسی داخلی، شیشهخانه پانوراما یانگسان / معماران SMxL - عکاسی خارجی، نماخانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL - عکاسی خارجی، پنجره، نماخانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL - تصاویر بیشتر+ 26


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Hanbit Kim

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. خانه پانورامای یانگسان بر روی زمینی روستایی ساخته شده است که در ابتدا با جنگل پوشیده شده بود. این قطعه با استفاده از بلوک های خاکی تقویت شده پا،ازی و تسطیح شد. پیش از این زمین دارای 4 متر شیب ارتفاع بوده که اکنون در ارتفاع یکنواخت قرار دارد. خانه پانورامای یانگسان مشرف به م،ن دانگچون است و منظره ای خیره کننده از کوه ها دارد که از جاده دیده نمی شود. طبق میل صاحب خانه، فضای داخلی و خارجی خانه با مواد جامد ساخته شده است که طراحی نسبتاً ساده و مینیمالیستی را ایجاد می کند.

خانه پانوراما یانگسان / معماران SMxL - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر، پنجره، سینک
© Hanbit Kim
خانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL - تصویر 28 از 31
پلان – طبقه دوم
خانه پانوراما یانگسان / معماران SMxL - عکاسی داخلی، شیشه
© Hanbit Kim
خانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL - عکاسی داخلی، ویندوز
© Hanbit Kim

از بیرون، خانه پانورامای یانگسان بزرگ و وسیع به نظر می رسد. با این حال، با کمال تعجب، بدون احتساب طبقه زیرزمین، مساحت کل زمین کمتر از 214 متر مربع است. دروازه اصلی را می توان در طبقه زیرزمینی در کنار راهرو پیدا کرد. پس از بالا رفتن از راه پله از طبقه زیرزمین، منظره ای پانوراما از م،ن دانگچون و کوه ها از اتاق خواب، اتاق نشیمن و آشپزخانه قابل مشاهده است. در بالای پنجره جلو، پنجره های بتنی بزرگ در طول های مختلف از دیوار بیرون زده اند، بسته به اینکه در کدام اتاق بیرون زده اند. این پنجره ها جلوی تابش نور خورشید را از تراس جلو و کل طبقه اول می گیرند. در طبقه دوم 3 اتاق خواب وجود دارد. هر اتاق خواب به یک تراس دسترسی دارد که در آن می تو،د استراحت کنید و از منظره حومه شهر لذت ببرید.

خانه پانوراما یانگسان / معماران SMxL - عکاسی خارجی، نما
© Hanbit Kim
خانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL - تصویر 31 از 31
بخش 02
خانه پانوراما یانگسان / معماران SMxL - عکاسی داخلی، حمام
© Hanbit Kim

دو حیاط – خانه پانورامای یانگسان دارای دو حیاط است. اولی حیاط شیشه ای است که از اتاق نشیمن قابل مشاهده است. این حیاط بین اتاق نشیمن و اتاق خواب اصلی قرار دارد و مناظر اتاق نشیمن را زیباتر می کند. باغ مسطح است و هیچ درخت یا شاخ و برگ ندارد تا منظره مناظر زیبا از جلو پنجره را پنهان کند. علاوه بر این، آیا می توان زمان روز و فصل را از سایه های پرتاب شده توسط لوورها تعیین کرد. باغ درختی ندارد، اما حیاط پر از درختان کوچک و ،ه است تا حس طبیعت را در فضایی زیبا تقویت کند. حیاط دوم یک حیاط کوچک مثلثی شکل درست بیرون دوش اتاق خواب اصلی است. دیوارهای این حیاط از بتنی ساخته شده است و امکان حفظ حریم خصوصی را فراهم می کند و در عین حال فرد را قادر می سازد تا در فضای باز زیر آسمان باز احساس شود.

خانه پانوراما یانگسان / معماران SMxL - عکاسی داخلی، حمام، درب
© Hanbit Kim
خانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL - عکاسی داخلی
© Hanbit Kim

عایق ساندویچی، بتن ا،پوز و بتن ،د شده – مالک ماهیت سخت و جامد بتن را ترجیح می دهد. بنابراین، از روش بتن ا،پوز عایق ساندویچی در هنگام ساخت دیوارها استفاده شد تا اطمینان حاصل شود که قرار گرفتن در معرض بتن هم از داخل و هم از بیرون خانه قابل مشاهده است. این خانه به گونه ای طراحی شده بود که بتن ا،پوز با بافت های مختلف متن، با ویژگی های هر منطقه باشد. ابتدا طبقه همکف کنار جاده مانند استریوب ساخته شده و کل ساختمان را نگه می دارد. این طبقه همکف دارای بافتی سنگ مانند است که به خانه جلوه محکمی می دهد که صاحب آن می خواست.

خانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL - عکاسی بیرونی، پله ها
© Hanbit Kim
خانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL - تصویر 27 از 31
پلان – طبقه 1
خانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL - عکاسی خارجی، نما، باغ
© Hanbit Kim

دیوارهای بتنی بیرونی طبقه همکف تراش خورده بودند تا بافتی خشن به دیوارها بدهد. بافت دیوار بتنی ،د شده با دست انجام شد. یک قالب EPS (عمق 35 میلی متر، عرض 20 میلی متر) برای پخت بتن ساخته شد که سپس به صورت دستی برش خورده و بافت شد. نمای بیرونی طبقات اول و دوم با بتن تخته‌ای ساخته شده است تا بافت دانه‌ای چوب را به‌همراه حفظ استفاده از بتن بدهد. برای حفظ زیبایی بتن در کل ساختمان از بتن خام برای دیوارهای داخلی استفاده شد. با این حال، این بتن بسیار به منظور صاف ، سطح بتن در لمس بود. خانه پانورامای یانگسان با انواع بافت های بتنی طراحی شده است تا زیبایی شناسی سختی را بدون یکنواخت ، آن حفظ کند.

خانه پانوراما یانگسان / معماران SMxL - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© Hanbit Kim

لوورهای بتنی – اتاق خواب اصلی، اتاق نشیمن و آشپزخانه همگی دارای پنجره های بزرگ و متصل به هم هستند که مشرف به مناظر هستند و این باعث می شود یک منظره زیبا و پانوراما از جلوی خانه ایجاد شود. این مطابق با خواسته های مالک طراحی شده است. پنجره های پانوراما رو به ج، می توانند نمایش های خیره کننده ای از نور خورشید را ایجاد کنند که وارد خانه می شود. با این حال، نور خورشید بیش از حد به خانه می تواند ناراحت کننده باشد، بنابراین لازم بود بتو،م میزان نور خورشید را که از آن می گذرد کنترل کنیم. بنابراین، لورهای بتنی بزرگ (7.5 متر طول حدا،ر) در بالای پنجره پانوراما ساخته شده و به ،مت بالای تراس متصل می شوند. لوورها نه تنها میزان ورود نور خورشید به خانه را کنترل می کنند، بلکه به زیبایی سخت و ملموس خانه می افزایند و سایه های مختلفی ایجاد می کنند.

خانه پانورامای یانگسان / معماران SMxL - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Hanbit Kim




منبع: https://www.archdaily.com/995689/yangsan-panorama-،use-smxl-architects