خانه کوا / 3fconcept | آرک دیلی


خانه کوآ / 3fconcept

خانه کوا / 3fconcept - عکاسی خارجی، نما، باغ، حیاط
© نگوین دانگ هیو

خانه Cua / 3fconcept - عکاسی بیرونی، ویندوزخانه Cua / 3fconcept - عکاسی داخلی، نما، صندلی، پنجرهخانه Cua / 3fconcept - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلیخانه Cua / 3fconcept - عکاسی بیرونی، پله ها، باغ، حیاطخانه Cua / 3fconcept - تصاویر بیشتر+ 16


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    180 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: استاندارد آمریکا، سخت، پاناسونیک


  • معمار اصلی:

    فان نات هونگ

خانه کوا / 3fconcept - عکاسی خارجی، نما، باغ، حیاط
© نگوین دانگ هیو

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Hue پایتخت باست، ویتنام است، این شهر هنوز ظاهری باست، دارد و میراث های بسیاری را در خود ذخیره می کند. منطقه مرکز شهر واقعا باریک است، به علاوه آب و هوای گرمسیری خشن مرطوب، که در تابستان بسیار گرم و در زمستان بار، است. بنابراین، بیشتر معماری مس، اینجا هنوز یک خانه لوله ای با فرم معماری نسبتا خسته کننده، قدیمی و ایمن است.

خانه Cua / 3fconcept - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، نرده، حیاط
© نگوین دانگ هیو
خانه Cua / 3fconcept - تصویر 18 از 21
پلان – طبقه همکف
خانه Cua / 3fconcept - عکاسی داخلی، نما، صندلی، پنجره
© نگوین دانگ هیو

تنها 10 دقیقه با ماشین از مرکز شهر فاصله دارد، مالک زمین کاملاً بزرگی دارد، آنها می خواهند خانه ای متفاوت بسازند که در آن پس از یک روز کاری پرمشغله واقعاً بتوانند در آن استراحت کنند، نه در “یک جعبه” زندگی کنند. مساحت زمین نزدیک به 450 متر مربع است، اما ما خانه را فقط با مساحت متوسط ​​با مساحت کل 180 متر مربع ساختیم (طبقه همکف فقط 80 متر مربع است). بقیه فضا را برای محوطه سازی، است،های شنا و باغچه های کاشته شده ایجاد می کند. مشکل اینجاست که خانه باید به طور کامل به فضای چشم انداز بزرگ اطراف متصل باشد، نه ناهماهنگ. بنابراین طرح جامع را در دو جهت طراحی کردیم.

خانه Cua / 3fconcept - عکاسی بیرونی، ویندوز
© نگوین دانگ هیو
خانه کوا / 3fconcept - تصویر 19 از 21
پلان – طبقه 1
خانه Cua / 3fconcept - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلی
© نگوین دانگ هیو

طبقه همکف با ساده ترین شکل ممکن طراحی شده است، ادامه افقی از دیوار حصار است، در سراسر زمین افقی کشیده شده، باغ را به 2 ،مت ت،یم می کند: ،مت جلویی ورودی با پارکینگ، است،، مهم، در فضای باز است. منطقه، پشت باغی با سبزیجات و درختان میوه است. طبقه اول به صورت عمود بر طبقه همکف چیده شده و در امتداد زمین امتداد دارد تا نمای هر دو باغ جلویی و پشتی را که در بالا ذکر شد، داشته باشد. با رسیدن ساختار کنسول به 2.5 متر، بلوک اتاق خواب بالایی تبدیل به یک لبه بزرگ برای پوشش سطح همکف می شود. پیش امدگی ها ،صر بسیار مهمی در معماری استوایی است، به جلوگیری از تابش آفتاب داغ و همچنین باران در زمستان به طور مستقیم به خانه کمک می کند.

خانه Cua / 3fconcept - عکاسی خارجی، نما
© نگوین دانگ هیو
خانه Cua / 3fconcept - تصویر 20 از 21
بخش 01
خانه Cua / 3fconcept - عکاسی بیرونی، پله ها، باغ، حیاط
© نگوین دانگ هیو

یک درخت بزرگ با سایه در طبقه همکف کاشتیم که به بالکن طبقه بالا نفوذ می کند تا در تابستان منطقه خنک شود. علاوه بر این، ما از تکنیک کنتراست توخالی جامد نیز استفاده می کنیم. طبقه همکف به گونه ای طراحی شده است که تا حد امکان باز باشد، جلو و عقب را به هم متصل کند و ،اصر طبیعی و تهویه را تقویت کند. طبقه اول یک بلوک جامد با پنجره های طراحی شده است. در دنیای مدرن امروزی، منطقه زندگی درختان کوچکتر و کوچکتر می شود، به ،وان یک معمار – فردی که توانایی هدایت عادات زندگی دیگران را دارد، می خواهیم مردم را به طبیعت، همزیستی و احترام به طبیعت هدایت کنیم. ونسان ون گوگ گفت: “اگر واقعاً عاشق طبیعت باشید، زیبایی را در همه جا خواهید دید.”

خانه Cua / 3fconcept - عکاسی بیرونی، ویندوز
© نگوین دانگ هیو




منبع: https://www.archdaily.com/993926/cuas-،use-3fconcept